Ahraz hücrede Kahrından ölmüş saksağan Yürümekten yorulmuş Emekli bir karınca Şimdi siz bana Kara tahta kadar yabancı Malta kadar uzaksınız Ne çok gelgit var Davranışlarınızda Aklınızda az mı şeytanlık var Boşuna yalan söylemeyin
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
EMEKLi şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
EMEKLi şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ahraz hücrede Kahrından ölmüş saksağan Yürümekten yorulmuş Emekli bir karınca Şimdi siz bana Kara tahta kadar yabancı Malta kadar uzaksınız
Dizelerindeki derin sitem ve kırgınlık, içinde biriken duyguların adeta bir patlama anı gibi dışa vurulmuş hâlini yansıtıyor. Ahraz hücredeki yalnızlık ve kahrından ölmüş saksağan, yaşanan umutsuzluğun sembolleri gibi duruyor. Yorulmuş bir karınca metaforu ise, hayatın yükü altında ezilen insanları hatırlatıyor. "Kara tahta kadar yabancı" ve "Malta kadar uzak" ifadeleriyle aradaki mesafenin, hem duygusal hem de fiziksel anlamda açıldığını belirtiyorsun.
*Duyarlı bir şekilde kaleme alınmış, anlam derinliği taşıyan güzel bir şiir olmuş.
Değerli şair! Muhteşem bir çalışma. Şiirinizi beğenerek okudum. Tebrik ederim. Şiir, ruhun ve kalp atışının kağıt üzerinde dans eden harflerde yansımasıdır.
Nasip olursa ben de tam 13 ay sonra mecburen emekli olacağım şimdiden kara kara düşünüyorum. Allah şeref abidesi emeklilerimize yüzlerce kez binlerce kez yardım etsin. Güzel bir şiirdi ellerinize asil gönlünüze sağlık...
MALESEF Ülkemizde ne millet'i ne emekliyi düşünen var. Emeklinin ve millet'in, bunlara güvenmeside çok acayip bir sey. Dünyamım hiç bir yerinde böylembir yönetim yok yok yok. Olmazda. Selam ve dua ile İYİ OZAN Kanada selam , olsun sanada
Ülkemizde milleti ve ülkesini düşünen insanlar yok değil. Elbette ki varlar. Ancak o iyi insanlar 12 Eylül 1980'den beri salkım salkım koparılmakta, dilim dilim doğranmakta, bir araya gelip güzel günler göremesinler diye bölünüp, parçalanmakta ve yok edilmektedir. Bundan önceki açılım sürecinden sonra emeklinin alım gücü düştükçe düştü. Korkarım ki bu yeni süreç sonunda emekliler ve Milletim bu günleri de arayacak.
Ben de 15 ay sonra mecburen emekli olacağım şimdiden kara kara düşünüyorum. Allah şerefli namuslu emekli kardeşlerime yüzlerce kez binlerce kez yardım etsin Allah idarecileriniz de emeklilerin hal ve ahvallerini yakinen görmeyi nasip etsin.
Tebrikler hocam. Duyarlı bir şekilde kaleme alınmış, anlam derinliği olan güzel bir şiir olmuş... Dizelerinizdeki derin sitem ve kırgınlık, içinizde biriken duyguların adeta bir patlama anı gibi dışa vurmuş. Ahraz hücredeki yalnızlık ve kahrından ölmüş saksağan, yaşanan umutsuzluğun sembolleri diye yorumluyorum. Yorulmuş bir karınca metaforu ise, hayatın yükü altında ezilen insanları hatırlatıyor bana.. "Kara tahta kadar yabancı" ve "Malta kadar uzak" ifadeleriyle aradaki mesafenin, hem duygusal hem de fiziksel anlamda açıldığını ne güzel belirtiyorsunuz. Kaleminize, yüreğinize sağlık. Şiirlerinize bereket.
Özellikle de Emekliyle ilgili çok doğru tesbitler ve artık söyleyenler tarafından dahi yalanlanamayan yalanlar. İşin cılkı çoktan çıktı, ancak bu yalanlarla avunanlar da hâlen ek cak edebiliyorlar. Dînin doğrusunu bilmeyenler, afyonunu halen geveleyip duruyor. Sosyoloji bilimi iflas ederken, Marks yine kazandı. Tebrikler, sağlık duâlarımla...(Aksakal)
Ahraz hücrede, kahrından ölmüş saksağan, emekli bir karınca... Her biri, insan duygularını ve deneyimlerini sembolize ederken, aynı zamanda doğanın dengesine ve insanın kendi iç dünyasına da bir ayna tutuyor. Şairin dilindeki derinlik ve imgeler, okuyucuya düşündürücü ve çağrışım dolu bir deneyim sunuyor.
*Günümün şiiri neden olmasın ?
Yüreğinize kaleminize emeğinize sağlık Nice kalıcı şiirler diliyorum.
Maşallah şiir güzel ve beğeni rekoru kırmış. Demek ki şair sevilen ve iyi ilişkiler kuran sosyal biri. Bu da bir başka güzel.. Her zaman ve daima sevgiyle kalmanız dileğiyle..
Kegan tarafından 25.4.2024 23:53:57 zamanında düzenlenmiştir.
Emekli, birlik olsa parti kursa iktidar olur amma, o akıl nerde onda! Bırak kendi haline 10 Bin lira çok bile... Halen "bir somun sabah, bir somun akşam yer şükrederim" diyen emekli ucubelerimiz var bunu kulağımla duydum! Bıraktık sarhoşu yıkılana kadar gitsin dedik! Yıkılmasına rağmen halen doğruyu göremeyenler var... Yüreğine sağlık üstadım. Selam ve saygılarımla..
Bir bir kazanır sonra bir bir kaybederiz. Ama sizi kaybetmeyiz şiirleriniz kalır bizde. Okudukça anarız. Okumadıkça unutur muyuz? Olabilir. Dünyayı çok okurla kemirmedik ki çok okunur kalalım değil mi? Ama evrende enerji kaybolmaz eserleriniz hiç kaybolmaz. Allah'ın eseri kulluğunuz iç yitmez. Tebrikler.
Hayata yeni başlamak ve yeniden yürümeği öğrenmek, ayaklara taşlar değmesin hasenatın ibresi kudreti kelamın azim ölçüsünde kıdem derecesi hikmeti ile daim yüceliği ile kadim olsun!Hikmeti kelam kelam ı nefsi sebatı ile hayırlı günleriniz olsun sağlıcakla kalınız.
Emekli olduğuma zaten pişman oldum Hayatın peşinden koşmaktan yoruldum Emeklilik için ne hayaller kurup durdum 40 yıl hizmet ettim sonunda kovuldum Şeytanlık bilmem akıldan da zayi oldum
Kaleminizin isi yüreğinizin hissi tükenmesin. Sevgi ve saygılar bırakıyorum şiir sayfanıza ve şiir yüreğinize. Bülent ARI/SİVAS
Güzel bir şiir. Sevgili üstadımız Hayaller yumağı'nın kalemine yakışan bir şiir Şiir, şiir gibi olunca elbette okuyucusunu da buluor, beğenisini ve yorumunu da alıyor. Şiir ve gönül sayfanızda emek verilmiş, duygu ve edebi edebi yönüyle, su gibi akıp giden güzel bir şiir okudum. Okunması ve ilham alınması gereken güzel bir şiir kaleme almışsınız. Beğenerek, emeğinize ve sanatınıza saygı duyarak ilgiyle okudum. Beğeni ve tam puanla emeğinizi selamlıyorum. Kalemin duygulu ve vurgulu yönüyle, sanat ve edebi gücünü gözler önüne seren seçkin bir eser. Tebrik eder başarılarınızın devamını dilerim. Her şey sizin ve sevdiklerinizin gönlüne göre olsun. Sevgi ve saygılarımla efendim. Dr. İrfan Yılmaz. Bodrum.
Hayırlı günler Allah’ın (cc) Rahmeti üzerinize olsun Değerli üstadım Bu güzel akıcı içten dizelerinizi Yürekten kutlarım Yüreğinize sağlık Selam ve sevgiler…
Ahraz hücrede Kahrından ölmüş saksağan Yürümekten yorulmuş Emekli bir karınca Şimdi siz bana Kara tahta kadar yabancı Malta kadar uzaksınız Ne çok gelgit var Davranışlarınızda Aklınızda az mı şeytanlık var Boşuna yalan söylemeyin Tebrik ederim üstadım Yüreğine kalemine emeğine sağlık
Değerli şairim sayfanızda yürek sesinizin yansıdığı mısralarınızı beğeniyle okudum akıcılığı ve kurgusuyla güzel bir eser yüreğine sağlık nice güzel eserlerin kaleminizden çıkması temennisiyle kalemin daim ilhamın bol olsun selamlarımla kalın sağlıcakla
Sabah sabah çehremize gülüş oldunuz resme bayıldım. not süperdi. ama bu bayana emekli maaşı yetmez şairim. Milli piyango vuran aranıyor :)) Eyvallah bizi güldürdünüz Allah'ta sizi güldürsün.