Yobaza yüz vermeyin, kibiri katar-katar, Susmak gereken yerde ikide bir laf atar. Ağzı lağıma benzer, ölçeği şeytan işi; Fındık kadar beyni var, sandık dolu us satar. (Kederli)
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yobazdan uzak durun! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Yobazdan uzak durun! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yobaz, yok/baz. "Baz, suda iyonlaştıklarında ortama OH− (hidroksit) iyonu ve elektron çifti verebilen maddelerdir. Bazlar da, asitler gibi tehlikeli maddelerdir.(vikipedi)" Ne elektron çifti verirler ama boş yere tehlike yaratırlar. Tebrikler.
Ama yobaz direncinin kökeni beynine karşıdır. Beyin gelişmesine karşı durur. Beyni gelişen modern insanı bir şeye tutmaz. Hayvanlar gibi düşünmeden hayvani davranır. Modern inanın beyin gelişiyor da ne oluyor. Teknolojiye dönüşerek suyu kuruyor. Eşya çoğalıyor. Yoksa Allah niçin insanı yobaz kılsın değil mi? Bir denge meselesi var. Yobazın yoz davranışında.
____________________________Selamlar