yitik vakitlerde yüzüm gözüm çizik dizlerim kan revan içinde sana gelmeden önce aştığım nice dağın tökezlediğim nice yamacın hatırına deme…
dudaklarının kapısını açıp da beni yalan eyleme seher vakitleri tüm kelebekler havalanmadan mavi renkleriyle konmadan kır çiçeklerine başlamadan kırkikindi yağmurları kalp fırtınası kopmadan
fısıldanırken ta uzaklardan eski bir şarkı her neyse göz pınarına düşen yanaktan süzülen kana tere karışan deme…
mecnun çölünde leylin hatırına onca serap sarmışken ufku bir yanı ateş, bir yanı rüzgar, bir yanı su yusuf kuyusuna bıraktığın arzular uğruna dipsiz rüyalara gizlediğin duygular aşkına deme…
duyulan tek şey ilk bahar akşamı uğultusu elimde papatya çiçekleri sana doğru zaman düşmüşüm yollarına kırmızıgüller açmadan benim de kör et gözlerimi gündüzler bana haram deme…
değil mi ki ölü dillerin ,lal harflerin yurdu savaş ve ateş çemberi şiirlere yazılı muammalı sözlerin bilgisi tükenirken soyu yok olurken kavmi ağaçlar altında ateşler yakılmadan öyle bir akşamüzeri ansızın denizler kaynamadan gemiler suya gölge salmadan deme..
o güzel günler kalmamalı tozlanmış fotoğraflarda... kırlarda yine el ele çiçeklerle süsleyip dünyayı, her şeyden evvel ilk buluşulan ağacın altında öylesine bir vuslat olmalı tekrar aydınlanmalı dünya ağlayan gözler aşkına yarım kalmış hevesler direnişler aşkına deme
ey kutsal manam ey çöl rayihası şafak kızılı seher yıldızı ay yüzlüm döneceğin gün aşkına deme
kaç mevsimi geçmiş fecirlerden kaç günbatımından sonra şimdi son kelamını söyle öyle bir söz ki la-mekan sese ses günaha azap ateşe su deme…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
deme şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
deme şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Muhteşem dizeler bahçe evindeyim çiçekler kuşlar bahar yağmuru ve redfer dizelerini okumadım ;okudum ama beğenmedim deme bilgi bilinç emek kul hakkı için deme Allaşkına gece aşkına deme!.. 01. 05. 2023
EM.HAKİM tarafından 5/1/2023 4:54:45 AM zamanında düzenlenmiştir.
EM.HAKİM tarafından 5/1/2023 4:56:02 AM zamanında düzenlenmiştir.
Yüreğine emeğine ellerine sağlık, Değerli şairim sözlerini beğeni ile okudum, İlhamın daim kalemin kavi olsun, En kalbi duygularımla esenlikler dilerim.
Süper bir gönül yangısı olmuş Muhterem "redfer." Bazen denizden esen melteme, bazen dik kayalardan esen fırtınaya, bazen de dik başlı sevgileri dahi yumuşatan ipekten mısralarla gönülde yer açarken; deme, deme demiş ama diyeceğini öyle bir söylemiş ki; üstüne daha başka laf edecek bir mecal dahi kimsede bırakmamış.Gönül tebriklerimi ifade ile ile selamlarımla, sağlık dualarımı iletiyorum. Allah'a emanet kalın. (Aksakal)
bahçe evindeyim
çiçekler kuşlar
bahar yağmuru ve
redfer dizelerini
okumadım ;okudum ama
beğenmedim deme
bilgi bilinç emek
kul hakkı için deme
Allaşkına gece aşkına
deme!..
01. 05. 2023
EM.HAKİM tarafından 5/1/2023 4:54:45 AM zamanında düzenlenmiştir.
EM.HAKİM tarafından 5/1/2023 4:56:02 AM zamanında düzenlenmiştir.