Sanma mükemmelsin sanma kusursuz İnsan arasına çıksan görürsün Asma suratını nursuz mu nursuz Arada aynaya baksan görürsün - Ayak yere basmaz şiraze kaçık Hayaller olmasın uçuk mu uçuk Her şey belli olsun açık mı açık Bir kez vaziyeti çaksan görürsün - "Neden"i "niçin"i anlayın varın Tüm yaşananların tüm olanların Aslı belli olur elbette yarın Bir kere kafana taksan görürsün - İşimiz düşmesin muhannet kula Ben razı olurum hasıra çula Altını gümüşü çevirir pula Yokuştan yukarı aksan görürsün - Mevsim bahar mıdır bilmem yaz mıdır Ömrümüz uzun mu bilmem az mıdır Yaraya basılan acep tuz mudur İçerden içerden yaksan görürsün - Arif olan anlar inceden ince Ayıkmalı gerçekleri görünce Ölüm hak elbette yaşlıya gence Kafada tabuyu yıksan görürsün - Suat Zobu
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Arada Aynaya Baksan şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Arada Aynaya Baksan şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Aynaya baksa emin olun utanacağını bilir; onun için de kibri aynaya bakmayı istemez. Aslında toplumun hal ve durumuna, ekonominin hâline, kendisine yapılan genel hayır dualara baksa da yeter ama onlara da bakmaz. fakat kılık kıyafetinin modaya uymasına, kıravatının da bunları takibine pek bir hevesle bakar. Ayrıca Saray'ın intizam ve de düzenine, gelen gidenin ne denli yandaş oluşuna, bunlara yemekli ziyafetler sunmaya, kendi yediğini de anlatmaya ve onları tavsiye etmeye dikkatle bakar.Zaten başka tarife ne gerek var; güzel şiirin diğer yerleri de görünüyor. Onun için de; gelecek için uzun seyahatler düşünülüyormuş.Tebrik ediyor, gözlerinizden öpüyorum. Camanın hayır ve bereketi sizinle olsun. Allah'a emanet kalın. (Aksakal)
Evet şairin dediği gibi önce aynaya bakmak gerekir. Özeleştiti adına güzel bir şiir okudum. Saygıdeğer hemşehrim, üstadım kaleminize ve yüreğinize saglık. Tebrik ederim.
Koca ustanın yüreğinden memleketimizden insan manzaraları... Ve... Ona eşlik eden şairler. Şairlik ne güzel. Dostluk ne güzel. Hepinize hepinize yürek dolusu selamlar saygılar.
Gene muhteşem bir ders verdiniz azizim gönül sesiniz hiç susmasın. Sötlemek istediklerimi yazmışsınız zevkle okudum.. "Ders olsun anlayana. İnsan ki değer vermez insana Burnunun önünü görmez kibrinden.. Gelmişiz böyle birkötü zamana. Saygılar selamlar sana."
Oysa görünmüyor sırlı cam ardı. Kimine duvar deliği kiminin derdi. Tezahürü neydi görüntü verdi. Gönül gözü körse baksa da görmez. Kara vicdanlı ise hiç yüzü gülmez.
Evet değerli şairin ifade ettiği gibi insan; "...Arada aynaya baksan görürsün..." arada bir aynaya bakmalı ki hatalarını görsün ve düzeltsin. Güzeldi tebrik ediyor esenlikler diliyorum. Saygılarımla..
Kalemine,yüreğine sağlık.
Can-ı Gönülden,
Tebrik ederim
Selâmlar,Sevgiler,Şairim.