Doğrusu biz, gerçeği açıklayan apaçık âyetler indirdik. Ancak Allah dilediği kimseleri doğru yola eriştirir. (22)
Rabbiniz, içinizde taşıdığınız niyet ve düşüncelerinizi en iyi bilendir.
Eğer siz bir kısım hatalardan sonra hâlini düzeltenlerden olursanız, şüphesiz Allah, günahlarından içten tevbe edip kendisine yönelenlere karşı çok bağışlayıcıdır. (1)
Rasûlüm! De ki: “Rabbimin kelimelerini yazmak için denizler mürekkep olsa, hatta bir o kadar daha ilâve yapsak, Rabbimin kelimeleri tükenmeden o denizler tükenir.” (2)
“O, göklerin, yerin ve ikisi arasında bulunan her şeyin Rabbidir.
Öyleyse yalnız O’na kulluk et; O’na olan kulluğunda sabır ve sebât göster! Hiç O’na denk ve adaş olacak başka birini biliyor musun? Hayır, yoktur!” (3)
Bütün göklerdekiler, yerdekiler, göklerle yer arasında bulunanlar ve nemli toprağın altında olanlar yalnızca O’na aittir. (4)
Sen sözü açıktan söylemiş olsan da gizli söylemiş olsan da Allah için birdir; çünkü O gizliyi de, gizlinin gizlisini de bilir. (5)
Allah ki, kendisinden başka hiçbir ilâh yoktur. En güzel isimler O’na aittir. (6)
Bu, böyledir. Çünkü Allah, öylesine kudret sahibidir ki,
gâh gündüzü kısaltarak geceyi uzatır, gâh geceyi kısaltarak gündüzü uzatır. Şüphesiz O, her şeyi hakkiyle işiten, hakkiyle görendir. (7)
Bu böyledir. Çünkü Allah hakkın ta kendisidir, müşriklerin O’nun dışında taptıkları şeyler ise bâtılın ta kendisidir.
Doğrusu Allah, evet O, çok yücedir, çok büyüktür. (8)
Görmedin mi Allah, gökyüzünden bir su indirir de yeryüzü onunla yemyeşil hâle gelir.
Şüphesiz Allah, en derin, en görünmez şeylere nüfûz edip lutufta bulunandır; her şeyi en mükemmel şekilde bilendir. (9)
Göklerde ne var, yerde ne varsa hepsi O’nundur. Doğrusu Allah, evet O, hiçbir şeye ihtiyacı bulunmayandır, her türlü övgüye lâyıktır. (10)
Görmedin mi Allah, yeryüzünde olan her şeyi ve denizde emriyle akıp giden gemiyi sizin emrinize verdi.
Kendi izni olmadan yerin üzerine düşmesin diye göğü de O tutmaktadır.
Şüphesiz Allah insanlara çok şefkatlidir, çok merhametlidir. (11)
Size hayat veren Allah’tır. Sonra sizi öldürecek, daha sonra sizi tekrar diriltecek olan da O’dur.
Ama insan, gerçekten pek nankördür. (12)
Allah’ın büyüklük ve kudretini hakkiyle takdir edemediler.
Şüphesiz Allah mutlak kudret sahibidir, her işte üstün ve mutlak gâliptir. (13)
Gerçek şu ki Allah, meleklerden elçiler seçtiği gibi, insanlardan da seçer.
Doğrusu Allah, her şeyi hakkiyle işiten, hakkiyle görendir. (14)
Münafıklar: “Biz Allah’a ve Rasûlü’ne inandık ve itaat ettik” derler;
ama sonra da içlerinden bir grup gerisin geri dönüverirler. Böyleleri mü’min değildir. (23)
Anlaşmazlığa düştükleri meselelerde hüküm vermek için Allah’a ve Rasûlü’ne çağrıldıkları zaman, bir de bakarsınız, içlerinden bir kısmı hoşnutsuzluk gösterip hemen yüz çevirir. (24)
Eğer verilecek hükmün kendi lehlerinde olacağını görürlerse, o zaman tam bir itaat ve teslimiyet içinde koşarak gelirler. (25)
Onların kalplerinde bir hastalık mı var? Yoksa onun peygamberliğinden şüpheye mi düştüler?
Yahut Allah ve Rasûlü’nün kendilerine haksızlık yapacağından mı korkuyorlar?
Hayır, aslında haksızlık edenler, bizzat kendileridir. (26)
Bir de o münafıklar, kendilerine emrettiğin takdirde, seninle birlikte savaşa çıkacaklarına dâir var güçleriyle Allah’a yemin ettiler.
De ki: “Yemin etmenize gerek yok! Sizden istenen, sadece uygun bir şekilde itaat etmenizdir.
Şüphesiz Allah, yaptığınız her şeyi en iyi bilmektedir.” (27)
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Allah'ın nuru şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Allah'ın nuru şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yüce Kur'an-ı Kerim için meal çalışmanızda Cenab-ı Hak'tan muvaffakiyet diliyorum. Bu hayırlı gayretinizden dolayı ne kadar teşekkür etsek azdır, sağolun varolun, Allah râzı olsun inşallah 🙏 Ramazanı Şerifimiz mübarek olsun, Cenab-ı Hak oruç ve diğer ibadetlerimizi kabul eylesin inşallah 🙏 Sonsuz selam ve dua ile. Allah'a emanet olun.
Her daim yanımızda oldunuz . Hiç Yalnız bırakmadınız Sağ olun ,var olun Üstadım Bu istisnai yorumunuz için çok teşekkür ederim. Dostlarımızın bir nebze dua ve iyi niyetlerine mazhar olmuşsak ne mutlu bize.
Ramazanınız mübarek olsun. Hayırlara vesile olsun inşaallah.
Bir simada nur varsa bil ki bu Allahtandır Allah'ın nuru kaplar bu bakana ayandır Gören göz görür bunu, Mümine nümayandır Rabb'im Allah'tır deyip dosdoğru yol alandır
Allah'a hamdolsun. Allah Rasulüne salât ve selâm olsun. Aline ashabına selâm olsun. Allah razı olsun Üstadım.
Her daim yanımızda oldunuz .Hiç Yalnız bırakmadınız Sağ olun ,var olun Üstadım Bu istisnai yorumunuz için çok teşekkür ederim. Dostlarımızın bir nebze dua ve iyi niyetlerine mazhar olmuşsak ne mutlu bize.
Ramazanınız mübarek olsun. Hayırlara vesile olsun inşaallah.
Sağ olun ,var olun Üstadım Bu istisnai yorumunuz için çok teşekkür ederim. Dostlarımızın bir nebze dua ve iyi niyetlerine mazhar olmuşsak ne mutlu bize.
Ramazanınız mübarek olsun. Hayırlara vesile olsun inşaallah.
Sağ olun ,var olun Üstadım Bu istisnai yorumunuz için çok teşekkür ederim. Dostlarımızın bir nebze dua ve iyi niyetlerine mazhar olmuşsak ne mutlu bize.
Ramazanınız mübarek olsun. Hayırlara vesile olsun inşaallah.
Bu hayırlı gayretinizden dolayı ne kadar teşekkür etsek azdır, sağolun varolun, Allah râzı olsun inşallah 🙏
Ramazanı Şerifimiz mübarek olsun, Cenab-ı Hak oruç ve diğer ibadetlerimizi kabul eylesin inşallah 🙏
Sonsuz selam ve dua ile.
Allah'a emanet olun.