Bu kabuslar biter de bir güneşdoğar elbet Ufuktan doğan umut bize de güler bir gün Bu bahtsız yurduma da bereket yağar elbet Terslikler yüzünden de bu millet her an üzgün
Can gırtlağa dayandı doğsun artık şu güneş Çileler bağrı yardı ne dost kaldı nede eş Dert kasavet arttıkça sarar yüreği ateş Terslikler yüzünden de bu millet her an üzgün
Depremler çok can aldı kul çaresiz kalıyor, Türlü eziyetlerde umutları alıyor El ve kol bağlı iken insan çok tez salıyor Terslikler yüzünden de bu millet her an üzgün
Uykularımız kaçtı kimse huzur bulmadı Ne elde ne avuçta hiçbir şeyler kalmadı Duyguları da yıktı bize umut salmadı Terslikler yüzünden de bu millet her an üzgün
Gecemize bu hüznü verende Rabbim sensin Bizi tez af eyle ki tüm dertlerimiz dinsin Feraha çıkart bizi gam da kederde sinsin Terslikler yüzünden de bu millet her an üzgün
Bize hiç aldırmazsın günahımız çok mudur Yol izden çıktık diye kurtuluşta yok mudur Umut senden kesilmez yüz karamı ak mıdır Terslikler yüzünden de bu millet her an üzgün
Bu gecenin bedeli ağırdan ağır oldu Analar giden için saçı başı da yoldu Tüm canlar gam içinde sararışta da soldu Terslikler yüzünden de bu millet her an üzgün
Bir umut ver bizlere kurtuluşa erelim Rahata kavuştur ki yaramızı saralım Bizi tez ıslah etki huzura pak varalım Terslikler yüzünden de bu millet her an üzgün
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Bu millet her an üzgün… şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Bu millet her an üzgün… şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Usta şairi kutluyorum, hepimiz çok üzgünüz, her konuda olduğu gibi eğitimsizlik, cahillik diz boyu, tedbir yok, yalan çok yine de her gecenin bir sabahı olur diye umutlanıyoruz, selam ve saygılar
Değerli Şairim; bu millet inşallah gülecek Eserinizi severek okudum Bu güzel, akıcı, anlamlı ve güzel eserinizi kutlarım Yüreğinize sağlık Güzel yüreğiniz ve kaleminiz daim olsun. Selam ve sevgiler Sağlıcakla kalınız…
Allah Mekanlarını cennet eylesin ..yaralı olanlarada acil şifalar versin . Allah bir daha böyle bir acı yaşatmasın Türk milletine.. duyarlı kalemini kutluyorum hocam.
Kaderimiz oldu üzülmek. Millet aslını unutup, mala ,mülke, güce, paraya ve üne tapınmaya başladı, Allah c. c nun emirlerine uyacağına sarıklı şeytanların dediklerine uydu. Kitabımızın Arapça okunmasını öğrenenler mealini neredeyse yasakladı güzel okumak marifet, anlamını öğrenmek ve uygulamak zahmet sayıldı ve Allah c.c her türlü afadını yağdırıyor hala akıllanmıyor bu millet. Sonumuz hayırlı olur inşallah dost. Selam ve dua ile.
Bu henüz yetmedi galiba Kadri Bey? Şimdi de çadırları, Urfa ve civarını sel vurdu. Onları aşan ölü sayısı olduğu bildiriliyor. Rab'bimden imdat bekliyoruz; Rahman, rahim sıfatları adına her türlü afat, sel, deprem,yangın, açlık, yoksulluk felaketlerinden Allah'ım Sana sığınıyoruz.Velimiz de, umudumuz da yalnız Sensin, bizleri kula kul eyleme. Onların yapabilme sınırlarının ne olduğunu gösterdin bize, yardımcımız Sen ol Ya Rabbim, Senden umuyor, Senden bekliyoruz; dualarımızı lütfen kabul eyle. Tebriklerimle, olanca hüznümle gözlerinizden öpüyorum.Allah'a emanet kalın. (Aksakal)
Erzurumlu İbrahim Hakkının herkesin bildiği güzel ve uzun bir şiiri vardır. Bir yerinde şöyle söyler Kadri Hocam;
Bir işi murad etme Olduysa inad etme Hak'tandır o reddetme Mevla görelim neyler Neylerse güzel eyler.
Rabbim neylerse güzel eyler. Bildiklerimizin yanında bilmediklerimiz de var. İşin o boyutuna hikmet diyor bilenler.
Lakin bunları bilsek de insanız... aciziz.
Sabırsızız aynı zamanda.
Bu sabırsızlık bende de var. Hem de bol miktarda... maalesef.
Rabbim bizi afetlerle sınamasın; yâr ve yardımcımız olsun.
Konuyla alakalı çok beğendiğim, ders çıkardığım bir hayat hikâyesi vardır;
İmam-ı Azam Ebû Hanife, ticaretle de iştigal ederdi. Bir gün talebelerine ders verirken adamın biri telaşla yanına geldi ve “Ya İmam, gemin battı.” dedi. Ebû Hanife’nin ticari mallarını taşıyan gemiyi kast etmişti. O, bu habere: “Elhamdülillah” dedi. Adam çekip gitti ve tekrar yeni bir haberle çıkageldi: “Ya İmam, yanlışlık oldu, batan gemi senin değilmiş.” dedi. Bu habere de aynı cevabı verdi İmam ve: “Elhamdülillah” dedi. Haberi getiren adam hayrete düştü. Biri kötü diğeri iyi, iki haber getirmişti ve Ebû Hanife ne sevinç ne de üzüntü alameti gösteriyordu. Şaşkınlıkla sordu: “Ya İmam, her iki habere de ‘Elhamdülillah’ dedin. Bu nasıl hamd etmek böyle?” İmam-ı Azam: “Sen gemin battı diye haber getirdiğinde kalbimi şöyle bir yokladım. Dünya malının gitmesinden dolayı en küçük bir üzüntü yoktu. Bu nedenle Allah’a hamd ettim. Batan geminin benimki olmadığını bilince, dünya malına kavuşmaktan dolayı kalbimde bir sevinç yoktu. Bu hâli bana bahşettiği için de Allah’a şükrettim.”
Bu gecenin bedeli ağırdan ağır oldu Analar giden için saçı başı da yoldu Tüm canlar gam içinde sararışta da soldu Terslikler yüzünden de bu millet her an üzgün Anlamlı ve güzel bir şiirdi üstadım kaleminiz daim olsun .Saygılar sunuyorum
Yine kabus dolu ızdırap dolu günleri hatırladık şiirinizle birlikte... Ufukta doğacak güneşi beklerken... can gırtlağa dayandı... çile ve kederden yüreklerimiz yandı... Gönüller dertlerden kasvet bağladı... uykularımız kaçtı yine acı hatıralardan... umutlarımız yıkıldı bizimle birlikte.. ve duygular dumura uğradı içimizde... canlarımız yandı kayboldu birer birer... ne dayanacak gücümüz kaldı ne de bir hayat... gecenin karanlığına gömüldü herşey.. yine hicran yine hüzün yine ızdırap var bizde... Unutmaya başladığımız bu acı tabloyu tekrar hatırlattığınız için tebrik ediyorum sevgili dost.. selam ve hürmetler...
Yüreğine sağlık hocam keşke biz gerçekten hakiki bir kul olabilsek Rabbim mutlaka kullarını çaresiz bırakmaz, cümlemizi yaşanılanlardan ibret alan kullarından eylesin tebrik eder hayırlı çalışmalar dilerim Allah’a emanet olunuz esen kalınız
Allah'ım bize acı, bizi affet. Allah'ım bize acı, bizi affet. Allah'ım bize acı, bizi affet. Bu yaraların sarılabilmesi için ne gerekiyorsa kat be kat fazlasını lütfundan, kereminden, ihsanından bize bahşet.
Ülkemiz bu ölçüde bir felâket yaşamadı çok eski felaketler dışında ama gerekli derslerin alınmadığı çok açık ve insanlar bunu canlarıyla ödediler.
İnşallah gereken dersler çıkarılır bundan sonra. Duyarlı yüreğinize ve kaleminize sağlık diliyorum. Ne yazsak bir eksik kalır bu acıya.. Sonsuz geçmiş olsun, Allah bir daha yaşatmasın böyle acıları... Artık sözün bittiği yerdeyiz! Allah yardımcıları olsun inşallah.. Dualarımız onlarla birlikte her zaman Depremde hayatını kaybedenlere Allah'tan rahmet diliyorum🙏 Milletimizin başı sağolsun. Yaralılarımıza acil şifalar diliyorum. Cenab-ı Hak bizleri felaketlerden uzak eylesin. Bir çıkış yolu gösterir inşallah. Bu müstesnâ eser GÜNÜMÜN ŞİİRİ'DİR. Sonsuz selam ve saygılarımla. Allah'a emanet olun.
üzgünüz çok hem de hem gücümüz de yetmiyor her yeni gün yeni umutla uyanıyoruz lakin elden de bir şey gelmiyor üstadım... ne ara sonlanacak bunca acı ve hüzün? kuluz ve de aciz lakin nefsine tapanlar ve muktedir olanlar yüzünden çalındı çok şey