*** GURBETTEN GELİYORUM ***
***********************
Bir ölüm pazarıydı, aylardan Şubat Son yaprağını düşürüyordu o gün takvimler Bir mum gibi sönüyordu hayat avucumda Dünya dönüyormuydu hala Sonu muydu başlangıcımıydı yaşamanın Bir avuç gözyaşıydı tüm servetim Oysa sıcacık yatağım ve rüyamdaki gülüşüm İşte göçebeye dönecek kadar çaresizliğim *** Yaşamak kurşuni bir akşam gibi göz bebeklerimde Hani o evlerin yanan ışıkları Hani sevgiyle çekilen perdeleri Bir anda yuvasız kalan kuşlar Huzursuz akşamlar Bir ölüm pazarıydı aylardan Şubat ! Bu son mektubum olabilirmiydi sana Ne kalem bulabiliyordum oysa Ne bir kağıt Tüm ellerimde olan Soğuk bir akşam Sağnaklarıma karışan yaşlarımla Bir açık market aradım Elimde son pul paramla Artık bir parça ekmek Almayı düşünürken *** Günay Koçak 26.02.2023 |
Bir binada porselen eşya satan dükkan var. Bir tane tabak bile yere düşmemiş. Yanındaki tüm binalar enkaz yığını.
Başka bir bina var. Avize satılan beş katlı bir bina. Bir tane bile avize yerinden düşmemiş. Bina sapasağlam yerinde. Etrafındaki binaların tamamı yine enkaz yığını olmuş.
Soruyorlar nedenini. İkisinin de ortak verdiği cevap şu: Biz demirden, çimentodan çalmadık.
Uzun lafın kısası bu kadar büyük yıkımın nedeni hırsızlık, çalmadan kaynaklanmaktadır. Bunlara ruhsat verenler gerekli denetlemeleri yapsalardı yine bu kadar yıkım büyük olmazdı.
İşte Erzin. Yıkılan bina yok. Niçin? Tüm belediye tarihi boyunca bina yapımında gerekli disiplin hep devam ettiğinden.
Devletin depremin sonuçlarını önleme çalışmaları da belli ölçüde olsa bile onlarda bir kamyon dolusu engelle karşılamışlar. Örneğin; Hatay'da 6 mahalle 2013 yılında Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından 'riskli' olarak ilan edilmiş. Bu duruma oyu yüzde 1 bile olmayan çok küçük bir partinin yaptığı manipülasyonlarla kışkırtılan halk bu kararı mahkemeye taşımış. Mahkeme 2017 yılında Bakanlığın kararını iptal etmiş. Cumhurbaşkanlığı'nın 'riskli mahalle' kararı da 2022 yılında yine mahkemece iptal edilmiş. Kentsel dönüşümün engellendiği o mahallelerin son hali hepimiz için bir ders olmalıdır. Hatay'ın İskenderun ilçesinde Numune Mahallesi, Pınarbaşı Mahallesi, Esentepe Mahallesi, Meydan Mahallesi, Modernevler Mahallesi, Meydan Mahallesi ve Cumhuriyet Mahallesi şimdi birer enkaz yığını. Bu 6 mahallede bu enkaza dönüşen evler depreme dayanıklı evlerle dönüştürülseydi insanlarımız hâlâ yaşıyorlar olacaktı. Ancak o partinin milletvekili olan şahıs her ay düzenli olarak maaş almaya devam etmektedir.
Sonuç mu? Hepimiz ağladık. Enkazdan bir kişi kurtulsa sevinçten ağladık. Her bir yiten canımız için ayrı ayrı üzülüp ağladık. Hâlâ da ağlamaya devam ediyoruz.
Ülkemiz olarak çok büyük bir sınav veriyoruz. İnşallah el ele bu büyük afetin yaralarını bir an önce sarmayı başarırız. Depremde vefat eden insanlarımıza Allah’tan rahmet diliyorum. Rabbim yaralılarımıza acil şifalar versin. Rabbim beterinden saklasın.
Milletimizin başı sağ olsun.
Şiiri okuyunca üzüntüm bir kat daha arttı. Rabbim yâr ve yardımcınız olsun.
Seğmenoğlu