(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BAKİRELİĞİMİ... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BAKİRELİĞİMİ... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bu şiirdir. Sanki şiirin cinsiyeti tartışılıyor gibi... Oysa gereksiz. Şiir ve şair bütündür. Bunların bütünlüğü de gerçeklerdir. Şair alışılagelmiş kalem olmayabilir... Zaten sanata özellik katan da bu değil midir? Tebrikler.
bu şiire yorum yazmak o kadar zor ki... üstelik şu ana kadar yzılmış yorumları da okuduysan bir okaDAR DAHA ZORLAŞIYOR. burada namussuz bir kadın yok. hala namusunu korumuş ve artık bu namus ona engel olduğundan sahibini kendini kurtarmaya davet ediyor. halbuki bekaret meselesi kadına yük olmamalı. bir şiirimde fahişeyle çapkının arasında farkı tespit için şöyle demiştim: "Bende yıllar yılı eşlerimi aldattım ne farkım kaldı pis bir fahişeden?!" yani erkeklerin bakir kalma deretleri yok bu dert sadece kadınlara ait. olamaz böyle bir şey. bu hayatı müşterek yaşayorsak her dert ortak olmalı. bence bu şiir kadınlığını sadece bacaklarının arasında görenlere bir dewrstir. kadınlığını ıspat için yaşamın her alanında erkeklerle omuz omuza mücedele vermektir asıl kadınlık. saygılarımla: rr.akdora
Sana tatlı bir eleştiride bulunmuştum özelden, şimdi sen beni taşlıyorsun öyle mi olsun???? ne demek. Aslınmda şiirde anlatılan o kadar açık ki, ergen olmayan çocuklar bile okuyup anladılar bu şiiri. Sen camdan kalp ben asi kalp:)
şiir cok kısaca ... ve bir dünyayı anlatıyor aslında.... EFKARLIŞAİR dünyaya bacak arasından bakmaya devam edebilir tabi ki... onun beyninide oraya koymuşlar ne yapalım... Evet bende bir erkek olarak tebrik ediyorum şiiri yazanı... Tabi Senin Erkek mi bayan mı olduğunu bilmiyorum efkarlı şair ama sen galiba ikisi ortası bişeysin ... o bacak aranda taşıdığın beyne bakılırsa.....
Efkarlı şair şiire şiir gibi bakmadan etkilenmiş belli ki..:) Salyalar avuç avuç! Ama anlamak istememiş içinde anlatılanı..Yazık!!Çok yazık..Yorumunun altına yazdığı şiir ise aşağılık bir dize sadece..
Bakın bu şiiri kötüye yorarsam aklıma gelen herkes için yorarım... Ama anlamak önemli ...Anlamak.. Şair ve şiir özgür olmalı.. Kafesini kırmış şiir göklerde uçuyor....Diyoruz ya işte keşke kadınlar kızlarda bu şiire yorum yapabilseler. kırsalar zincirlerini.. Seni kutlarım tek kelime ile muhteşem bir şiir..Kimileri kendine köle olacak kadın arıyor.. Kimileri seni görüp okuyunca çatlıyor. Yazmaya devam..Okyanuslar mürekkebin olsun...:) Ben senin mürekkebine kalem olurum..Yazmaya devam...
ahlak ta iki yüzlü davranan insanlara verilmiş iyi bir cevap bu HAYA! EDEP! NAMUS BACAK ARASI YA,
mısralarıyla anlatılan bu ikiy üzlü yaklaşımın kavaramı ne kadar daraltığıdır sanırım.Yoksa itiraz edilen insan onuuna yakışır ahlak felsefeleri ahlak inançları değildir Olmamalıdır Şairin görevi ferdi olsa da duyuşlarını etkili anlatmaktır sağlıcakla kalınız
Namusun sadece bacak arasında olduğunu öğrettiler bize asıl namussuzlar. Kendimize geldiğimizde hiçbir şey bakire değildi, kirletilmişti bize ait olan herşey.
çoktaaan iş işten geçmişti...
çok sert bir tokat sallamış şair, umarım değmesi gereken yere değmiştir.
Tabiki bu şiire bayanlar yorum yazamaz. Çünkü bizlerin yüreklerine vurulduğu gibi ketler, kalemlerimize de vurulmuş ve vurulmaya da devam edecektir.
Namus anlayışı ne yazık ki iki bacak arasına gizlenmiş ve beyinlerin namusuzluğundan dem bile vurulmamaktadır. Çünkü namus anlayışı beyinde başlayıp beyinde biter. Ame ne yazık ki toplumsal değerlerimizi değişitmek ve insanaların bakışlarını farklı yöne çekmek imkansızlaşmıştır.
Neden hiç dünyada ve ülkemde var olan ensest ilişikilere bakılmıyor bir türlü anlamıyorum. Körü körüne olan namus anlayışları, aile içi ilişkilerin ne kadar çok çoğalttığının farkına ne zaman varılacak acaba.
AKP kadın Millet vekilinin sesi kendi duvarına mı çarptı diye düşünmekten de kendimi alamıyorum. Lütfen beyler artık gerçekleri görmekten vazgeçmeyin. Ve iki elinizin arasına alıp başınızı bir düşünün. Nereye gidiyoruz, ne oluyor diye. Umarım sorduğunuz sorulara cevaplar bulabilirsiniz.
Bir şiir yazmış idim. " Yazamadım yaşayamadığım gibi" diye. Bayan arkadaşların bu dizelere yorum yazmasını bekler idim. Ama hiç kimse de bunu yapamamış yapamayacak da.
Şair bekareti kendine bir yük olarak görmüyor. Kadına dünyanın bakış açısnı anlatmak istemiş ve bunu da güzel anlatmış. Okumak ile algılamak sanırım çok farklı.
Kutluyorum sevgili şairim kaleminizi ve sevgiler yüreğinize. Anlamak isteyenler anlamışlar ve gereken cevapları da yazmışlar sayfanıza. Bende teşekkür ediyorum sizin, kadınlar ve kendi adına değerli kalemlere
onurumsun tarafından 9/5/2008 4:23:30 PM zamanında düzenlenmiştir.
tebrik eden yorumcular nedense hep erkek(!) :)))) tabi bakireliğinizi bozup tadını alacak olan erkek olduktan sonra sizi tebrik etmesinler de ne yapsınlar...
namus bir yükse sana üstüne erkekleri yükle o zaman hadi durma
Efkarlı şair şiire şiir gibi bakmadan etkilenmiş belli ki..:) Salyalar avuç avuç! Ama anlamak istememiş içinde anlatılanı..Yazık!!Çok yazık..Yorumunun altına yazdığı şiir ise aşağılık bir dize sadece..
Bakın bu şiiri kötüye yorarsam aklıma gelen herkes için yorarım... Ama anlamak önemli ...Anlamak.. Şair ve şiir özgür olmalı.. Kafesini kırmış şiir göklerde uçuyor....Diyoruz ya işte keşke kadınlar kızlarda bu şiire yorum yapabilseler. kırsalar zincirlerini.. Seni kutlarım tek kelime ile muhteşem bir şiir..Kimileri kendine köle olacak kadın arıyor.. Kimileri seni görüp okuyunca çatlıyor. Yazmaya devam..Okyanuslar mürekkebin olsun...:) Ben senin mürekkebine kalem olurum..Yazmaya devam...
Efkarlı şair şiire şiir gibi bakmadan etkilenmiş belli ki..:) Salyalar avuç avuç! Ama anlamak istememiş içinde anlatılanı..Yazık!!Çok yazık..Yorumunun altına yazdığı şiir ise aşağılık bir dize sadece..
Bakın bu şiiri kötüye yorarsam aklıma gelen herkes için yorarım... Ama anlamak önemli ...Anlamak.. Şair ve şiir özgür olmalı.. Kafesini kırmış şiir göklerde uçuyor....Diyoruz ya işte keşke kadınlar kızlarda bu şiire yorum yapabilseler. kırsalar zincirlerini.. Seni kutlarım tek kelime ile muhteşem bir şiir..Kimileri kendine köle olacak kadın arıyor.. Kimileri seni görüp okuyunca çatlıyor. Yazmaya devam..Okyanuslar mürekkebin olsun...:)
farklı zihniyetler şimdi bunu yazdında başın göğemi erdi sayın efkarlı bunu söyledinde burda yapmak istediğğin ne şimdi bu şiire yorum yapan erkeklerin hepsi sizin kısıtlanmış düşünçenizin unsuru olan durum yüzündenmi gelip yorum yaptı lütfen ama lütfen biraz saygı asıl siz belli durumlarda şiirin yazarına namusunu sat diyerek kendi küçük kuruntularınızdan kurtuluk günahlarınızdan arınmaya çalışıyor olmayın
şiir şairlik yazmak çok duru ve net söylenmeyen söylenemeyensözler tabular imge dönmez şair ölmez var olasınız ne diyeyim en büyük en kara tabular keşke var olmasa
İşte cesaret işte meydan okuma ... İnsanlar bacak arasıyla değil Beyinleriyle taktir görmeli.. Artık şekilcilik bırakılıp insana insan gibi değer verilmeli. Hırsızlar,hainler,uğursuzlar affedilirken kadınlar bu konuda yargılanmamalı... Yüreğinize sağlık Değerli Şair Dost.