Ne hâle getirmiş hâli ahâli! Bir de alkışlıyor millet zevâli Hoşuma gitmedi şu dünya hâli Baktım fikriyâtın pek çoğu mâlî Kalmamış dünyanın diyecek hâli Hiç yoktur, tükenmiş işte mecali!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
AHÂLİ! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
AHÂLİ! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Tebrik ederim ellerinize yüreğinize emeklerinize sağlık hocam çok güzel bir şiir okudum kıymetli sayfanız dan canı gönülden kutlarım sizi ve bu muhteşem şiirinizi kaleminiz kavi ilhamınız daim olsun iyi akşamlar diler sonsuz saygılar sunarım...
Sayfamıza hoş geldiniz, sefalar getirdiniz, şeref verdiniz Üstadım.. Nazik yorumunuz ve değerlendirmeniz için yürekten şükranlarımı arz ediyorum. Sizin de kaleminize, yüreğinize, emeklerinize sağlık. Gönlünüz şen, hâneniz gülşen olsun efendim. Saygılarımla
Güzel bir kılçıktı Sayın Murâdi; ancak cebinde parası olana yaşadığımız dünya hoşluklarla dolu; kiralar elimize geçen,hattâ geçecek olan beklediklerimizi dahi çoktan aştı.Büyük bir kitlenin ekonomik zorluk içinde çırpındığının dehşetengiz bir acıyla gözükmesine, halen üçbinbeşyüz lira aylık alanların hangi sefaleti çektiklerini idrak dışı gafletle görüp,üstelik "kılçık" da atmaya kalkarsanız, doğrusu ben bu durumu Hakk'a inancınıza, Allah'ın adâletine sığdıramam. Dünyanın da, hayatın da şartı ekonomiye, yani geçinmeye, korunmaya, çorçocuğumuzu önce doyurup , giydirmeye bağlıdır. Bu durum hükûmetlerin mazeretsiz yapmaya mecbur bulunduğu iki önemli şıktan birisidir. Diğeri korumadır ki; Yunan'lı adalarımızın bağıra çağıra sahibi olmuştur. Sırada refah gelir. Yunanistan'dan, hattâ Bulgaristan'dan aşağı durumda olmayı hiçbir makul sebebe bağlayamazsınız. Bunun tek sebebi bilgisizlik ve tek adam olma iddiasıdır. Parmaktan çıkarılıp gösterilen aldatmaca yüzükler, artık sahibini "yüzüklerin efendisi" durumuna getirmiştir Evlatlarını ve şürekâsını dünyanın hesabıyla milyarder yapmışlardır ama Allah'ın hesabının altından nasıl kalkacaklardır bilemiyorum. Zira İslam karşılıklı acımadır, yardımlaşmadır, sevgidir, hoşgörüdür, Rab'bin emirlerine itaattir.Tersi; güngelir insanı dünyada dahi rezil, rüsvay eder. Çünkü Allah'ın büyüklüğü adaletiyle kaimdir. Ama yine de teşekkür ediyorum. Hiç olmazsa sadece kılçıkla yetinmişsiniz, ya başımızdakiler gibi siz de habire kazık atmaya kalksaydınız, halimiz nice olurdu. Selamlarımla. (Aksakal)
Anlam dolu harika yazılmış dört dörtlük bir yürek sesiydi şiiriniz gönülden kutluyorum tebrikler üstâdım. Sonsuz selam ve saygılarımla. Allah'a emanet olunuz.