NEREDEDİR BU GENÇLİK
Kimi kahvehane köşelerinde
Kimi birahane masalarında Kimi de kerhane sıralarında Nerededir bu gençlik! Kendini kandırır okey taşlarında Sallanır gece gündüz sokaklarda Nefsini tatmin eder viranelerde Nerededir bu gençlik! Üç beş züppe sarar esrarı Bilmez yaktığını, kendi bedenini Sarmış ruhunu adilik, sarhoşluk Nerededir bu gençlik! Ne ilim bilir ne de bilim Yalnız bilir gezmeyi, tozmayı Sarmıştır ruhunu bir enayi Nerededir bu gençlik! Nerede! Cebrail Uçar 05.09.2008 |
Verir herkeslere sende al
Gönlünde eksik kalırsa bal
İnsan olur bedbaht aptal
Ömürlüktür içindeki ziyafet
İpek böceği gibi örter kıyafet
Muhakkaktır bedendeki zarafet
Hiç biter mi ki yüreğindeki nedamet
Gençlik nereye gidiyor.Neden bom boş yaşıyor,idealler nerede.Belki de hatanın çoğu anne babalarda.Her istekleri,her dilekleri yerine getirilen,hayatı anlamayan genç insan,zoru bilmediğinden çaba göstermez.Hayat çok zor.Anne babalar hayatın zorluklarını göğüslemiş durumda.Yemeyip yediriyorlar,tamam bu gerekli.Fakat ne isterlerse hemen yerine getiriyorlar.Küçük yaştan itibaren çocuklara sorumluluk aşılamıorlar.Evet,sorumluluk duygusu aşılamak küçük yaştan itibarendir.Daha sonra ne yapılırsa yararlı bir sonuç vermez.Bu sorumlulukları her yaş artırmak,yaşına göre sorumluluklar vermek gerek.Hayatı anlamalılaritanımalılar ve boş bir nesil yetişmemeli.Ben tamamıyle anne baba hatası olarak görüyorum bu durumu.Çok detaylı bir konu aslında.Çünkü anne ve babalar maddi ve manevi olarak hazır olmadan evleniyorlar,daha sonra çocuklar dünyaya geliyor.Bu sorunların üzerine çocuklara ne eğitim verilebilir ki.Yeterli alt yapı oluşmadan yapılan evlilikler,dünyaya gelen çocuklar ve yetersiz eğitim verilen çocuklar.Bunlar birbirine bağlantılı,uzun konular.
Tebrik ederim değerli kardeşim.Çok yararlı bir konu.Yüreğinize,emeğinize sağlık.Selamlarımla..