(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Çiçekli şiir şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Çiçekli şiir şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Öyle güzel anlatmış ki kendini şair: Tanıştığımıza memnun oldum efendim diyesim geldi:)
Çiçeklerden taç yapmış içindeki çocuğun başına şair ve çok da yakışmış.
Gelin görün ki, içinde açan çiçeklerin nasıl ve neden solduğunu da anlatmış usul usul...
Kesmeden, kırıp dökmeden, tane tane anlatmış hem kendini, hem de yitip giden değerleri...
Siz bakmayın çok zeki değilim dediğine, kolay değil böylesi börtü böceği fona yerleştirip sonrasında da hayatın içine zerk edip onları insanlıkla kıyaslamak. Zeka ister, hem de ince zeka...
Evet, ruha iyi gelecek biri ya da birileri olmalı insanın ama işte, işin içine menfaatler girince her şey tepe taklak olabiliyor.
Ama olsun sen onlara bakma ablam, senin güzel yüreğini gören bilen çoktur. Çünkü kaç kişi etrafına bu kadar pozitif enerji yayıyordur ki şu zamanda. Bence çok azdır ve ben İstanbul'dan şuncacık ekrandan bunu hissediyorsam eminim ki senin etrafında çiçek çocuklar çoktur, gönlüne dokunan.
Harika şiir demeyeceğim. Haksızlık olur. Çünkü hep harika yazar kalem ehli.
😄😄😄 Çok teşekkürler ablam Tamam selamını söyledim onu da selamı var dikkat ediyoruz kendimizi merak etme sen. Burda da ham yaparlar Noolmaz noolmaz yanii..
Şiiri okudum ve geri çekilip koltuğuma yaslandım ve bir müddet düşündüm. Ben bu şiire nasıl bir yorum yazmalıyım diye. Çünkü şiir çiçeklerin güzelliklerinin anlatımıyla başlayıp yarıya kadar öyle devam etmiş.. Yarıdan sonrası ise kişisel insani duyguların aktarımına dönüşmüş,çiçekler kaybolmuş. Yani bir şiirin içinde iki şiir var gibi. Kıymetli şairimin gönül pınarı öylesine verimli ki... Çiçeklerden bahsedilince hemen aklıma benim yaşam felsefemin içinde yer alan felsefi bir düşüncem geldi. Ben şunu kabül ederim. " Yaşamda Yüce yaratan tarafından yaratılmış üç güzel şey ; Çiçekler + Kadınlar + Çocuklar...Eve böyle görür,böyle düşünür ve böyle kabul ederim. Onlarsız yaşamın çok eksik olacağını,hatta olamayacağını düşünürüm. Değer şairim bana göre iki bölümlü çok güzel bir şiir okudum usta kaleminizden. Kutlarım gönül sesinizi,emeğinizi. Esenlik dilerim.
TUĞAL KÖSEMEN tarafından 5/19/2022 10:59:43 AM zamanında düzenlenmiştir.
Dilek hanım öncelikle hakkımdaki veciz duygularınız için çok teşekkür ederim. Sağ olun.Evet yaratılmış her şey sevgiye layıktır.Yaşam düsturumu sevgi üstüne kurmuş bir yapım var.Dost çevremde beni " Sevgi adamı "diye tanımlarlar. Bu son şiirinizi büyük haz alarak okudum. Çok güzel i mgelerle çiçekler ve insan vardı dizelerde.Tekrar teşekkür ederim. Selam ve sevgiler.
Ne güzel bir yorum bu Tuğal bey çok teşekkür ederim.
Siz söylemeseniz de artık tanıyoruz sizi şiirlerinizden yorum ve yazılarınızdan .
Duygusal ve sevgi dolu bir yüreğiniz var her daim kadını yücelten çiçek ve çocukları seven sevecen ve bir o kadar da medeni herkese eşit saygı ve sevgi gösteren bir yapınız olduğu aşikardır . Ben bu şiirde biraz kadınları çiçek yerine koyarak mecaz bir anlam vermeye çalıştım. Birazda ruh halimi yansıttım. Siz çok güzel tahlil ettiniz.
En derin saygılarımı sunuyorum Esenlikler diliyorum...
Bazen içimizde sıkıntı olur, ne olduğunu hisedemeyiz ama içimizde bir sıkıntı kasvet vardır. Bunalırız, adı konmamış sanırlar yaşarız, daha doğrusu adını koymaya korkar, gerçekle yüzleşmek istemeyiz.
Şair böyle bir ruh halini kah çiçeklerin farklı dünyalarında örnekler vererek kah kendini anlamayanlara tekrar anlatarak o ruh halini tasvir etmiş.
Ve açıkça kendini de anlatmış. İçindeki çocuğu da... Ve de eklemiş
Sevgi sevgi sevgi.... Çiçekler nasıl suya hasrete insan da sevgiye hasrettir. İhtiyaçtır...
Çiçekleri severim..ama sizin gibi yüreği güzel, temiz , cesurca insanı onure eden , hak edene hakkını layıkıyla veren dostu daha çok severim.. değerli dost bana göre en zeki insan vicdani en akıllı olan insandır!..yoksa bir matematik dehası şeytani fikirler üretiyorsa o sokakta ki deliden daha ahmaktır.. düşüncelerinizi ne güzel ifade etmişsiniz şiirsel dil ile beraber..aynı durumları bende yasaya yasaya içim küstü biri bana dostça yaklaştığında derhal acaba neyimi çalmaya geldi ,hangi duygumu öldürecek diye düşünüyorumdum çareyi mesafe de ve çok şans vermemekte buldum.. sonra tamiratı yapmak yine bana düştüğü için içimdeki o muhteşem çocuğa dair.. o yüzden de doğru mesafe ayarı çok şeydir..yaşamdır.. dilerim o içinizdeki mahçup çocuk birgün hakiki merhalesine ulaşır..
Çokça kutlarım muhteşem şiirinizi..🌻🌻🌻 Selam ve sevgilerimle
Dost şairem Bu kadar pozitif bir yorum beklemiyordum Siz benim ruhumun aynası gibisiniz o engin ve zengin yüreğinizden yine harika inciler döktürüp onure ettiniz. Beni çok iyi anlıyorsunuz. Her yorumunuzda hayranlığımı gizleyemiyorum. İnşaallah değişmezsiniz zira bana o kadar iyi geldiniz ki bunu kelimelerle ifade edemiyorum. Ben genelde samimi bir insanım anladığını düşündüğüm insana. Yoksa resmi olacağım yerleri de bilirim az çok. Nasıl müteşekkirim size Her şey gönlünüzce olsun diliyorum Allah size layık insanlar çıkarsın ömrünüze Her daim sevgimlesiniz değerli insan.
Biraz haylaz olsa da İçimdeki çocuk iyi niyetli İncinir kırılır belki Belki biraz da sivridir dili Öyle dediler Seviyorum gediğinde taşı Beğenmeyen oğluna almasın yani Kaç tane var onun gibi yürekli Affetmeye hazırdır bir gülücükle içimdeki
İÇİNİZDEKİ BU SEVİMLİ ÇOCUĞU ÖLDÜRMEYİN DOST ŞAİR İYİKİ VARSINIZ SAYGILAR TEBRİKLERİMLE
Yaa ne tatlı sözler bunlar ruhuma iyi gelen Ben sizin kadar iyi yorum yapamıyorum dost şairim hoşgöresiniz Siz de iyi ki varsınız kardeşim Hep mutlu olun Selam ve sevgiler
Arkadaşım kaleminin lisanı tercüman olmuş tüm kadınların serzenişlerine
Şiirde yaptığımız içsel yolculukta
Zaman zaman serzenişler çıktı karşımıza Zaman zaman hayatı sorguladık beraber Arada da şairin engin ve renkli ruhuyla tanıştık Tanıştıkkk ve de çok memnun olduk efendim
Ve siz yazın diyorum şair arkadaşım her şiiriniz ayrı lezzet ve de hep bir adım ileri gidiyor her defasın da