(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Hercai şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Hercai şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
😄😄😄 Kız sen ne tatlı şeysin Kusura bakma böyle içimden geldi dümdük söyledim ama.. Yaa hep edebiyat mı parçalıyacağız arada bir hoşgörün affıniza sığınarak Ben böyle doğal konuşmayı daha çok seviyorum. Hep sevgimle şairem...
Şiir oldukça romantikti. Benim yorumum şiirin başlığına yönelik olsun.
Hercai kelimesinin anlamını en iyi anlatan şu hikayedir:
'Çok uzun yıllar önce iki kır çiçeği birbirlerine aşık olurlar. Her bahar diğer çiçekler gibi onlarda açıp güneşe merhaba derler.
Fakat bir bahar başlangıcı bu çiçeklerden biri diğerine; “biz diğer çiçekler gibi bu bahar açmayalım, kışın ortasında herkesin soğuktan kaçtığı karlı günlerde açalım ki, bütün doğa bize ait olsun” der ve ikisi de o bahar açmamaya karar verirler.
Biri açmak için kışın gelmesini ve karın yağmasını beklerken, diğeri o yaz açar.
O gün bugündür, karda açan ve sevgilisini bekleyen çiçeğe “Kardelen” sevgilisini yarı yolda bırakan çiçeğe de “Hercai” denilir.
İşte bu yüzden hayırsız sevgiliye “Hercai” diye hitap edilir.'
Tebrik ediyorum. Kaleminize sağlık. Esen kalın.
Not: Artık yorum yapmaya da çekinir oldum. Bu yüzden standart yorum yapıyorum genelde. Sizin şiirin havası bu yorumu eklememe neden oldum.
Değerli Osman hocam Standart ve kopyalama yorum yapılmasındansa acımasızca şiirim eleştirilsin. Ama şiirim! Duygusu ve kişiliğim değil ( çünkü çoğu kurgu) Ya da böyle bir cümle yanlış olur kullanamazsın gibi değil . Eleştiri beni geliştirecek öğretecek nitelikte olursa başım üstündedir .Beklerim ki düzelteyim. Saygımı arttırır. Günümüzde artık iletişim sadece sanal olduğu için yorum da bir nevi fikir alışverişi oluyor Bu süreçte hem de diyalog kuruyoruz çeşitli fikirlerle ve birbirimizle
Yorumunuz için çok teşekkür ederim hocam Esenlikler sağlıklar dilerim Selam ve saygılarımla Hayırlı ramazanlar
Ne güzel ben de isterim öyle bir faaliyet Bakalım belki ben de yapabilirim Zevkli bir uğraş Sizi de tebrik ederim Yorum için teşekkürler Sevgilerimle...
Hatıralarına saygıyla.. ne güzel anılar bunlar böyle, ne güzel yaşanmışlıklar.. gerçekten yeşil çamın portresi gibi bir aşk öyle bir şiir.. sevmenin ılıman iklimi kucak dolusu sevgilerimle değerli dostum..
Beyazıtı Bestami 'yi bir gece rüyamda gördüm, üzerinde uzun elbisesi başında sarığı vardı. O beşinci katta ben alt kattaydim ve bana sabret diye mektup yazıyordu.. kendisine de yürekten selam olsun.. onlar bizim içimizde dolaşırlar ölümsüzdürler de biz göremeyiz..
Günaydın dost şairem🤍🌻 Bu güzel yorumlarınıza nasıl teşekkür edeceğimi bilemiyorum.
Sizin de dediğiniz gibi Beyazıt Bestami hazretlerini hep rüyasında görenler gidip kabrinde adak adayanlar oluyor. Herkesin göremeyeceği bir rüya diyebilirim Kalbi temizlere belki bir müjdedir kimbilir. Onun seviyesine yaklaştığınız anlamıdır belki Ne mutlu size kutlu bir rüya...
Müslüm dostumun yorumuna katılıyor ve müsade diyorum.
Tebrik ve saygılarımla dost kalem