Çocuk toprağını kazıyıp kazıyıp elerlerdi, Isıtıp ısıtıp bizleri onunla belerlerdi. Ağılda ki kuzular annelerine melerlerdi. Doğallıklar içerisinde büyüyen nesiliz biz.
Kolayı gazozu bilmez, ayranımızı içerdik. Ekmeğimizi kendimiz yapar, taze taze yerdik. Bağ bahçede, tarla bayırda yalın ayak gezerdik. Çayır çimenler üzerinde yürüyen nesiliz biz.
Karakovanda ki arımızdan olurdu balımız. İlmek ilmek dokunup desenlenirdi yün halımız. En güzel yakacağımız tezek ve kuru çalımız. Nar olan soba etrafında tüneyen nesiliz biz.
Görmedik yapay mamayı, sütlü nişastadan yedik. Yoktu türlü türlü oyuncak, bir topaca sevindik. Olmadı hiç pantolonumuz, kaputdan don giyindik. Tek donu sürekli giymekten çürüyen nesiliz biz.
Omzuna haddinden fazla yükü yüklenip ezilen, Yoklukla yaşayarak varlığın kıymetini bilen, Uzunca bir dönem yok sayılıp üzeri çizilen, Edep adapla ahlakını bürüyen nesiliz biz.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BİZİM NESLİMİZ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BİZİM NESLİMİZ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
zaman ve de mekan değerli hocam kavramlar ve de değişen bizler aynı kalsak bile. her şeyin tadı ayrı güzeldi çocukluğumuzda saf ve masum ve mutluyduk hep de yetinmeyi bildik.
günümüzde her şey inanılmaz değişti
Allah çocuklarımızı korusun.
onların sağlıklı ve mutlu bireyler olmasına izin versin Allah
doyumsuzluk ve had safhada tüketim günümüzde insanların düştüğü büyük hata
Güzel yorumunuz ve dilekleriniz için teşekkürler. Sayfamı onurlandırdınız efendim. Evet ne yazık ki tüketim toplumu olduk. Hem de çılgınca. Doymak nedir bilmiyoruz. Yetinmeyi öğretemediğimiz gibi, aksine azla yetinmemek gerektiği telkini yapılıyor malesef. Yetinmeyi bilmek gerektiğini söylediğinizde yanlış anlaşılıyor. Yan gelinip yatacaksın diyoruz sanki. Belki şimdiki çocuklar daha zeki ama bizim çocukluğumuz gibi mutlu değiller. Allah çocuklarımızı korusun. Tekrar teşekkürler.. Saygı ve selamlarımla.. Esenlikler diliyorum.
Çok güzeldi, gönül insanı vefalı dost,harıklıydı, sevgi ve iözlem vardı,Hakikat vardı, o güzel yüreğine sağlık Üstadım , ders vericiydi,akıcı anlamlı düşündürücüydü kutluyorum Dualarımla selamlarımla
kavramlar ve de değişen
bizler aynı kalsak bile.
her şeyin tadı ayrı güzeldi çocukluğumuzda
saf ve masum ve mutluyduk hep de yetinmeyi bildik.
günümüzde her şey inanılmaz değişti
Allah çocuklarımızı korusun.
onların sağlıklı ve mutlu bireyler olmasına izin versin Allah
doyumsuzluk ve had safhada tüketim günümüzde insanların düştüğü büyük hata
var olsun kaleminiz.
selam ve de saygılarımla değerli hocam