BİRKAÇ YUDUM SÜT?!Şiirin hikayesini görmek için tıklayın Alıntı; Akşehir Postası
24 Ağustos 2017 - 13:20 Geçtiğimiz Cuma hutbede;Peygamberimizin SAV dürüst alış veriş yapan Müslümanları ticarete teşvik için” ya Rabbi bunların (Müslüman tüccarların) ölçü ve tartılarını, alış verişlerini bereketli kıl” diye dua ederek Müslümanları ticarete teşvik ettiğinden bahsedildi. Bu, bana yıllar önce Pazar yerindeki bir anımı hatırlattı.Satmak üzere toptan meyve alan tanıdığım bir öğretmen ile satıcı arasında şöyle bir konuşma geçmişti;satıcı diyordu ki” doğru tart bak,doğru tartan 40 yıl yanmış” Bunun üzerine satmak üzere meyveleri alan öğretmen epey bir yüksek sesle;”vallahi yanmaz, doğru tartan niçin yansın! Bu Yahudi sözü.Müslümanları ticaretten uzak tutmak için Yahudilerin uydurduğu bir söz” demişti. Biliyorsunuz Osmanlı ecdadımızın son zamanlarında ,alış veriş, ticaret tamamen Yahudi, Rum ve ermeni esnafın elindeydi.Sadece ticaret değil,üretim ve sanat da onların elindeydi.Eski sanatkar ve ustalar (demirciler, at arabacıları ) ;”ben, bu mesleği Yahudi Simon ustanın, ya da Ermeni Artin ustanın yanına çırak durup, öğrendim.” Diye anlatırlardı. Günümüzde de dünyadaki büyük tüccarlara ve iş adamlarına, bankerlere, gazete patronlarına baktığımız zaman , ekseriyetle Yahudileri görürüz. Evet doğru tartan neden “40 yıl yansın” dı Müslüman zaten doğru tartmak,doğru ölçmekle ve “DOSDOĞRU “ olmakla mükelleftir.Yüce Rabbimiz,Hud suresinin 112. ayetinde; “emir olunduğun gibi dosdoğru ol” buyuruyor.Peygamberimiz SAV de” bizi ALDATAN bizden değildir” buyurmuştur. Ancak Pazar yerine alışverişe giderken, çoğumuz aldatılma endişesi taşırız.Bir şey alırken,”seçtirirsen öyle alırım” deriz,çünkü çoğu zaman iyi görüp aldığımız sebze ve meyvelerin eve geldiğimizde bir kısmının “ÇÜRÜK-ÇARIK” olduğunu gördüğümüz olmuştur,yani aldatılmışızdır.Bunun için dikkatli davranırız.”Hani bizi aldatan bizden değildi”.Bazen de eksik tartıldığını düşündüğümüz olmuştur.Bunun için belediyeler , belli noktalara “kontrol terazileri-kantarlar” koyarlar. İşte doğru tartalım da hiç yanmayalım.ALLAH CC Mutaffifin suresini (1-6) ayetlerinde;”ölçü ve tartıda hile yapanlara yazıklar olsun.Onlar insanlardan bir şey aldıklarında TAM tartarlar.Kendileri başkalarına vermek için ölçtüklerinde ise EKSİK tartarlar.Onlar büyük bir gün için diriltileceklerini hiç düşünmezler.Ogün insanlar alemlerin Rabbi huzurunda hazır beklerler.”Allah CC bizleri Kur-anı Kerimde birçok yerde dürüst olmamız, alışverişte ve normal hayatta birbirimizi kandırıp- aldatmamamız için uyarmaktadır.Yine Rahman Suresi 8 ve 9.ayetlerde” sakın tartıda taşkınlık etmeyin.Tartıyı adaletle yapın,terazide taşkınlık etmeyin “ diye bütün Müslümanları uyarmaktadır. Müslüman para kazanmak için her yolu MÜBAH göremez.Bizden ise; bizi aldatmaya- kandırmaya çalışmaz.HARAM kazanç ile çoluk çocuğunu beslemez,beslememelidir.İçkiden ,kumardan, faizden ve fuhuştan KAZANÇ yolu seçemez,stokçuluk ve karaborsa faaliyetlerine girmez,giremez.Doğru tartan 40 yıl yanacaksa eğri tartanın ne kadar yanacağının hesabını iyi yapmalıdır…"
BİRKAÇ YUDUM SÜT?!
Süt satın aldım Yolumun üstünde bir kadından Beş litresi Otuz Beş lira Zaten pet şişeler biraz noksan Dolu da değildi boğazına kadar... "Olsun varsın!" diyeceksiniz; Niye olsun ama Bana kalırsa köylü kurnazlığı "İyice doldur bu şişeyi Niye eksik?!" dediğin zaman "Git başımdan, kaybol!" diyor kadın Parasını aldıktan sonra!.. Bile bile hile yapmasa Der mi bunu kendini bilen ?! "Müşteri velinimetimdir!" der Gözü gönlü tok, cö/mert Güngörmüş ise insan Saygılı, hoşgörülü davranır... Karşılık versem ayıp olacak İki bayan müşteri daha vardı Olgunluk bende kalsın Aldım sütü, yürüdüm yoluma... Onun sattığı süt Benim verdiğim de para Süt noksan ise bir gram Parası ona haram; Derler ki atalarımız "Teraziyi doğru tartan Kırk yıl yanmış!" Vay anam vay doğru ise bu; Eğer bu şişeyi sen Bile bile doldurmadı isen Seni ben de kurtaramam!.. İnsanlık ne günlere kalmış İçeceğin bir kaç yudum Bir bardak sütü bile çalmış; Güneş çarığı sıkar, çarık da ayağı" derler Daralınca pabucu Kıyamete kadar şer Cehenneme gider yolun ucu.. Şeytan görsün suratını Bu davranışını bile bile Senden bir daha süt almam Nasip olmasın sana param Alırsam yazık olur vallahi Sana değil, bana haram! Şaban AKTAŞ 21.02.2022 - 14.11 Görsel: Şaban AKTAŞ Güne ait |