(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Arayış şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Arayış şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Mekansızdın oysa ki ben seni gökte sandım Zora tevekkül edip sabır narıyla yundum Yapım aşamasında tefekküre inandım Arının mucizesi bal da aradım seni.....
Tek kelime ile muhteşem bir şiir akmış yüreğinizden. Yüreğiniz susmasın üstadem.
Tek kelimeyle ihlâs dolu harika duygularla yazılmış muhteşem güzellikte bir yürek sesiydi şiiriniz kutluyorum tebrikler efendim. Tamamen hakkıyla güne gelmesi gereken bir şiir ben gönlümün şiiri olarak seçtim. En içten selam ve saygılarımla.
her zamanki gibi Çok güzeldi, çok acıklıydı, sevgi ve özlem vardı, o güzel yüreğine sağlık Üstadem , ders vericiydi,akıcı anlamlı düşündürücüydü kutluyorum Dualarımla selamlarıml her daim.
Öncelikle şiirinizi okur okumaz günüme seçtiğimi ve çok beğendiğim için iki kez okuduğumu belirtmek isterim.
Böyle muhteşem ve anlam dolu olunca bir şiir okuyunca, şiiri didik didik yapmayı ve hiçbir noksanının kalmaması için şiiri kaleme alan şair kim olursa olsun aklıma gelen tüm eleştirileri her zaman yapmışımdır. Bu bağlamda;
Şiirinizin 32 dizesinin 30'unda 7+7 duraklarının harika bir şekilde yer aldığını, iki dizesinde ise bu kuralın gerçekleşmediğini belirtmek isterim. Bu dizeler;
'Karınca fil kurtarmıştı kemirerek file' ve 'Her yerdeydin ama önceleri gökte sanıp' dizeleridir. Bu dizelerin 7+7 duraklı hale getirilmesi çok güzel olurdu.
Şiirinizde yer alan ‘desemde, kalsamda, olupta, geçtimde, Islansamda, aştımda, etmesede’ sözcüklerindeki 'de, da'ların ayrı yazılması gerekir.
'de, da' nın ayrı mı bitişik mi yazıldığının çok kolay bir yöntemi var. Ayrı yazılan ‘de, da’ cümleden çıkarılırsa cümlenin temel anlamı bozulmaz. Bunun için ‘de, da’yı cümleden çıkarıp, cümleyi tekrar okuyun. Cümle anlamsız hale gelmiyorsa, ayrı yazılır.
Bir de önemli bir konu da ayrı yazılan 'de, da' hiçbir zaman 'te, ta' biçiminde yazılmaz. Yani şiirde yer alan 'olupta' sözcüğünü 'olup da' biçiminde yazmamız gerekir.
Yine 'dedimki' sözcüğünde 'ki' ayrı yazılmalıydı. 'boğunağına' sözcüğü 'boğanağına' , 'Bulamazım' sözcüğü 'Bulamazdım' biçimine, 'alemde' sözcüğü de 'âlemde' şekline getirilmelidir.
Bu şiiriniz kenarına yıldız konulacak kadar harika bir şiir.
Hocam kişiliğimle özdeştirmeden şiiri eleştiriye açığım hataları düzeltecek benim gelişimime katkıda bulunacak her eleştiriyi eleştiri olarak değil de öğreti olarak alırım. İyi ki söylediniz düzeltme imkanım oldu tekrar çok teşekkür ediyorum. Saygılar ve hürmetlerimle...
Sadece muhteşem bir şiir okursam o şiirleri böyle lime lime incelediğime ve eleştiri yaptığıma emin olun. Dün sizin de çok güzel bir yorumunuzu okuduğum, her şiirini özenle kaleme aldığı görülen Mecit Aktürk'ün aruzla yazdığı muhteşem şiirini bile böyle eleştirdim. Sağ olsun o da sizin gibi teşekkür etti. Hatta bugünkü şiirine de benzer yorumlar bıraktım. Sizde gerçekten de maşallah Allah vergisi bir yetenek var.
Zora tevekkül edip sabır narıyla yundum
Yapım aşamasında tefekküre inandım
Arının mucizesi bal da aradım seni.....
Tek kelime ile muhteşem bir şiir akmış yüreğinizden.
Yüreğiniz susmasın üstadem.