(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Bir fiske umuttur yaşamak şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Bir fiske umuttur yaşamak şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Değerli şairim sayfanızda akıcı anlamlı güzel bir eserinizi beğenerek okudum yürek sesinizin mısralara yansımasıyla harika bir eser çıkmış ortaya yüreğine sağlık nice böyle güzel eserler görmek dileğiyle kalemin daim ilhamın bol olsun selamlarımla kalın sağlıcakla
Pozivitizm’den olma fransız düşünürden doğma ‘’Pozitif düşünme’’ diyorlar ya hani! Varsın desinler… İnanan insanın yüreği bir başkadır. Zira mantık aranmaz yüreğin çarpışına… Nasip inancın gereği dil kalpten değilse söylenir lakin kulak dinlemez. Kulak bilir kalpten olanı, dili de yürek söyletir ve duyar yürek elbet yürekten olanı…
Ne kadar büyük erdemdir,karşılıksız sevmek. Ve de özgür bir ruha sahip olmak... Etkin kaleminizden harika bir serbest şiir okudum,her zamanki gibi etkileyici... Kutlarım gönül sesinizi,emeğinizi. Esenlikler dilerim.
Sizin gibi harika şiirler yazan bir üstattan bu yorumu almak ruhuma çok iyi geldi Tuğal bey. Çok teşekkür ediyorum o özel ve engin yüreğinize, hep mutlu olun. Esen kalın..
Şiirde birçok imge var. Ben sadece şiirin Kürk Mantolu Madonna kısmı ile kifayet edeceğim. Raif Efendi, hep başkalarının istediği gibi yaşayan biridir. Ancak bir gün memnuniyetsiz hayatının tek bir anıyla değiştiğine tanık olacaktır. Babasının isteğiyle Berlin’e gidip oradaki bir sanat galerisinde hayran kaldığı bir tabloyla karşılaşır. Tabloda resmedilen kadın portresinin Meryem Ana (Madonna) tasvirine benzediğini düşünür. Raif Efendi, daha sonra takıntı derecesinde hayran olduğu tablodaki yüzün sahibiyle bir gün karşılaşır. Niçin gerçek olmasın ki, her şey yaşamda bir hayalle başlar.
Osman hocam iyi tasvir etmişsiniz kitabı ... Okuyunca her insan kendinden bir şeyler buluyor işte.Raif efendi gibi çok içine kapanık insan da tarzım degilse de kısmet diyoruz . Çok teşekkür ederim yorumunuza.. Esenlikler dilerim..
En iyi şeyler hep derinde olur İncinin denizin dibinde İstridyede olduğu gibi
Aynen öyle şairem âşk sığ suları kaldırmaz Sevgiler derinliğe indikçe yüzeyde kalır... Tıpkı büyük gemilerin derinlerde yol alması gibi. Harika bir yürek sesiydi yine. Tebrikler kaleminize, gül yüreğinize sevgilerimle...