En iyi şarkımı susarak söylerken doğru insanın yüreğinde yanlış yoktur dedim menfaatle nefes alan hiç bir şeyi sevemedim önce gönül sonra omuz verdikçe düğüm düğüm oldu kaderim..
Yalnızlığın makamı soğuktu her yolculuk ağaçsız dalın ucuydu kendi ağırlığını taşıyabiliyorsa insan tartıya gerek yoktu
Neonlar suç gibi inerken saçlarıma zirveler soğuktu nasıl ki; zaman çağladı toprak sustu nergisler ağladı hayat başladı akmaya parmaklarımdan yakaladım gezgin sözcüklerden yiten anlamları serpildi yoluma yıldızyıldız bakışlar eklendi acılarıma geç kalmış baharlar ..
Ninnisi yükseldi yağmurların gözyaşı çaldı şubat nisanın aralık kapısından yoktu dudaklarımın limanı nöbetçi bir sevdanın kapısında imza töreni düzenlenirken bir yalana dünlerim üşüdü bir bulutun rüzgarında sarhoş bir göktaşı gibi düştüm dünyaya..
Savrulmuş karanlığın büyüttüğü çiçekleri okşandıkça usum ıhlamur koktu dünyam Ümit ümitsizliğin kardeşiyken sendelemek serbestti on parmağımda on bahar susuzluğumu düşlerimin kuyusundan çekti çocuklar gibi sevinip bulutlara astım kendimi şiirle çıkardım yüreğimden gözümde biriken dikenleri..
Tahta çıkmış ecenin parmağında mücevher gibi Tanrı bir şairdi ve ben O’nun şiiri bana verdiği cennetti en güzel aşkın biçimi dolaştıkça aramızda söz’ün meleği terk edilmek için önce birleşmek gerekti sessizliğin göğsünü çimdiklerken titreyen yaprakların hışıltısı Unutmadım arz-talep dengesini uyak olup düşerken dünyanın gözlerine uyanıp ılık kuş nefesi içtim bir dikişte yoksulluğun duyulmayan çığlıkları yankılandı köklerimde Balkanlar’ın kalbinden çıkan bir şarkı yazdıklarıma eşlik ederken ezgisiyle içime..!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Ihlamur Kokusu şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Ihlamur Kokusu şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ninnisi yükseldi yağmurların gözyaşı çaldı şubat nisanın aralık kapısından yoktu dudaklarımın limanı nöbetçi bir sevdanın kapısında imza töreni düzenlenirken bir yalana dünlerim üşüdü bir bulutun rüzgarında sarhoş bir göktaşı gibi düştüm dünyaya..
En iyi şarkımı susarak söylerken doğru insanın yüreğinde yanlış yoktur dedim menfaatle nefes alan hiç bir şeyi sevemedim önce gönül sonra omuz verdikçe düğüm düğüm oldu kaderim.......// Şiire giriş bile nefesimi kesti,zihnim sekteye uğradı,imrendim..! Duygular ancak bu kadar etkileyici anlatılır..Canı gönülden kutluyorum sizi..Nicelerine..
sayfayı açar açmaz günün şiirine denk gelmek ne güzel hem de daha önce hiç dinlemediğim Balkan şarkısı eşliğinde..Soy anlamında bir bağlantım olmamasına rağmen oranın kültürünü hep sevdim, hep de iyi insanlar tanıdım..tebrikler..
"Tahta çıkmış ecenin parmağında mücevher gibi Tanrı bir şairdi ve ben O’nun şiiri bana verdiği cennetti en güzel aşkın biçimi dolaştıkça aramızda söz’ün meleği terk edilmek için önce birleşmek gerekti"
bende eski bir şiirle anlatayım hissettiklerimi...
Bulmak kaybetmektir
Kaybettiğine inanıp kabullenmek midir kader Yeniden bulduğuna sevinememek mi? Boyun eğmek mi bütün yaşananlara Geri dönüp yeniden başlayabilmek mi?
Umudun kilidi varken çaresizliğin kapısında Ve hiçbir şey değişmemişken yüreğinin kuytularında Sıktıkça avuçlarını kanatırken cam kırıkları Her şeyin değiştiğini hissedebilmek mi?
Görmemek için gözlerini kör etmek midir aşk Onun için ondan bile vazgeçmek mi? İçin dar gelirken hissettiklerine duygularına hükmetmek Söylenecek onca söz varken susabilmek midir?
Öyle özlemiştim gözlerindeki yaşama sevincini ki Bulutlu bir gecede ay ışığını görmek gibiydi seni bulmak Var olduğunu bilmek yetiyordu ki bulmak istedim nedensiz Buldum, bulmak yeniden kaybetmekmiş meğer bilmedim
Merhaba değerli kalem Dizelerde baharı yaşamak ve yaşatmaktır şiir Kutladım değerli kalemini ve eserini Sonsuzluğun sahibine emanet olasın, sağlıcakla ve şiirle kalasın
Nisan gibi aşka açken yüreğim tutundu gözlerim gözlerindeki umuda Nadasa duran tarlalara sevgi ektim umudu su verdim altına bekledim bekledim günler günleri kovaladı çimlenmedi kalbinde bir türlü sevda nerden bilecektim adın gibi Mevsiminde eylül olduğunu
Öyle derinlikler varki insan sadece kendi sesini duyabilir Bu ses yer ve gök arasında sıkışmış bir ruhun ezgisidir Her sözcüğü sevgi özlem ve ruhun rengiyle yoğrulmuş muhteşem bir yolculuktu şiir Bazen hayallerin bile ulaşamadığı duyguları nakşeden bu yüreği yürekten kutluyorum
Muhtesem..Kalemi takipteyim..Izdusumleri derin, icten ve guzel..Hayatin icinden..Sorgulayici ve sorgulatici..Bir o kadar da rahatlatici..Nice guzel paylasimlara..Saglicakla..Saygiyla..
Düşündüren anlam ve duygu yüklü harika bir gönül sesiydi.Ayrıca şarkıda apayrı bir güzelik katmış kendine has özgü diliyle gerçek bir asilsadeye yakışan güzelik ve özelikte
Çok teşekkür ederim hocam. Şarkı bir göçmen ( Bulgar makedon yoğoslav..) şarkısı kırmızı odada çıkmıştı hüzünlü bir hikayede.
Ben de mülteci bir ailenin çocuğuyum. Göçmen şarkıları dinlediğimde hep ananemi hatırlarım..(Hazel'di adı) Yarı beline kadar Meriç nehrinden geçerken annemi memesinden bırakmamış. Çünkü yakalanmamaları için bütün çocukları suya atmaları söylenmiş..
Ve daha sonra yaşadıklarını hatırlarım..:( o yüzden tüm göç eden ailelere çok hüzünlü bakarım. Son Pakistan'lı bir annenin bebeğini kurtarmak için Amerikan askerlerine verişi gözümden gitmiyor..
Bunu hikayeye yazmak istemiştim size kısmet oldu..
Savrulmuş karanlığın büyüttüğü çiçekleri okşandıkça usum ıhlamur koktu dünyam Ümit ümitsizliğin kardeşiyken sendelemek serbestti on parmağımda on bahar susuzluğumu düşlerimin kuyusundan çekti çocuklar gibi sevinip bulutlara astım kendimi şiirle çıkardım yüreğimden gözümde biriken dikenleri..
Gecenin okumaktan mutluluk duyduğum son şiiriydi, hissedilerek ve içtenlikle yürekten süzülüp gelen duygularla harika yazılmış harikulâde güzellikte bir yürek sesiydi kutluyorum tebrikler efendim. Gönlünüze ve kaleminize sağlık diliyorum. En derin selam ve saygılarımla.
gözyaşı çaldı şubat
nisanın aralık kapısından
yoktu dudaklarımın limanı
nöbetçi bir sevdanın kapısında
imza töreni düzenlenirken bir yalana
dünlerim üşüdü bir bulutun rüzgarında
sarhoş bir göktaşı gibi düştüm dünyaya..
hakikaten muhteşem dizelerdi.
TEBRİKLER ÜSTA KALEM