Allah’ a emânet olmaya bakın Allah’a havâle edilmeyesin... Sanma çok uzakta ahiret yakın Allah’a havâle edilmeyesin...
Bunlar sana öğüt bak dedi meczup Öğüde uymayan sonunda mahçup Nefsine uyanlar olacak mağlup Allah’a havâle edilmeyesin...
Dünya çabuk geçer kurtuldum sanma Düşünüp taşın da her söze kanma Haramsa yemeğin ekmeği banma Allah’a havâle edilmeyesin...
Mağfireti boldur kul hakkı hariç Yediğin lokmayı helâlse ye iç Kulun hakkı varsa affolması güç Allah’a havâle edilmeyesin...
Görmedim duymadım ben bilmem deme Yediğin lokmayı haramsa yeme Hayır ile anıl şerri dileme Allah’a havâle edilmeyesin...
Doğruyu bilene bu iş daha zor Elinde tuttuğu ateşten bir kor Kendinin dışını görüyorsan hor Allah’a havâle edilmeyesin...
Dünya han diyorlar sen misin hancı Sen de duy ve işit tarafsız yancı Senin de böğrüne girecek sancı Türkmenoğlu’nun da budur inancı Allah’a havâle edilmeyesin...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Bunlar sana öğüt bak dedi meczup 😱 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Bunlar sana öğüt bak dedi meczup 😱 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Allah'a havale etmek. İyi ise yaşadın...Kötü ise yandın ,yakıldın, kül oldun. Allah muhafaza... Aslında her işin başı tevekküldür. Mesela Besmele ile başlarız. Rahman Rahim olan Allah'ın adıyla deriz. Buda bir tevekküldür. İnşaallah her işimizin başı besmele olsun. Hürmetlerimle
Allaha havale edilenlerden değil rızasını ve insanların sevgisini kazanmayı nasip etsin Rabbimiz...amin kutlarım ancak bu kadar güzel yazılabilirdi bu şiir...selam sevgi
Her zaman ki gibi ustaca yazılmış şiirinizi beğeniyle okudum kaleminiz daim gönlünüze gelen ilhamınız bol olsun selam ve sevgilerimle sağlıcakla kalın...
Atay Üstat! Şu Tırnak içindeki, "Dünya çabuk geçer kurtuldum sanma" mısradan yola çıkarak ukalalık edeyim, bilimsel bir yorumla dünyada ne kadar kalıyoruz özetleyim istemiştim. Baktım çok uzun bir yorum olacak. okuyucuyu okuduğuna pişman edecek. Detaya girmeden kısaca özetlemek isterim. Biz dünya gezegeni üzerinde yaşayanlar Güneş sistemine tabiyiz. Tabi olduğumuz Güneş, “Samanyolu” adını verdiğimiz bu Galaksi’nin merkezinden yaklaşık 32 bin ışık yılı mesafeden, Galaksi’nin merkezi çevresinde tur atıyor ve bir turunu tam 255 milyon dünya yılında tamamlıyor. Demem o ki Bir güneş yılı 255 milyon dünya yılına denk! Dünyada yaşayan bizler Güneşte yaşam olsa, orada yaşasaydık, Dünyada 70 yıl yaşayan insan Güneş yılına göre 8,6 saniye yaşamış olacaktı... Tıpkı akarsularda yaşayan tek hücreli canlılar gibi kısacık yaşayacaktı insan oğlu. Lafı çok uzatmayayım. İnsan gerçekten Allah'ın halifesiyse, önce kendini sonra doğayı incelemeli ve okumalıdır. Güzel şiiri yazan kalem ve yüreği kutlarım. Sevgilerimle.
Etkili ve harika yorumunuz için sonsuz teşekkürler üstadım. En anlamlı yorumu yaptığınız için sonsuz teşekkürler, bu harika yorumunuzu gönlümün en mavisine boyadım üstadım. Sayfama değer kattığınız için sağolun varolun. En derin selam ve saygılarımla.
Yüreğine sağlık çok güzeldi çok acıklıydı, çok doğru çok güzel öğütlerdi,tesbitlerdi, sevgi ve özlem vardı, akıcı ve anlamlıydı,kutluyorum Üstadem, Dua ve selamlarımla.
Dünya han diyorlar sen misin hancı Sen de duy ve işit tarafsız yancı Senin de böğrüne girecek sancı Allah’a havâle edilmeyesin...
Duygusuz görgüsüz vicdansızlar için dünya bir cennettir onlar her zaman İşlerin yolunda gideceğini sanırlar dünyada işleri yolunda gitse de sonunda Onların da böğrüne sancılar girecek ister inansınlar ister inanmasınlar Anlamlı bir şiirdi severek beğeniyle okudum tebrik ederim hocam selamlar
Değerli şairim sayfanızda her zamanki gibi akıcı anlamlı güzel bir eser okudum yüreğine sağlık kalemin daim ilhamın bol olsun nice böyle güzel eserler sayfanızda görme dileğiyle selamlarımla kalın sağlıcakla
Bu manidar dizeleri yazan değerli kaleminizi yürekten kutlarım üstadım, harikulade bir eser okudum gönlünüze sağlık. Huzurla, sağlıcakla kalın. Selam ve saygılar sunarım.
Hocam yüreğinize sağlık. İşten geldiğim birkaç dakika oldu belkide. Şiirin altına attığınız tarihe baktım da 16 Eylül ne zaman oldu dedim? Günleri bile sayamaz olduk.
Velhasıl. Baki değil dünya göçücüyüz. Sorsak ki ne miras kaldı sana. Babamdan bir ev diyelim. Senin mi diye sorsak evet benim deriz. Babandan önce kimindi diye sorsak belkide dedemin deriz. O halde mal kimin? (Elbet her şey Allah'ın...) Peki ölünce? Çocuklarımın, yoksa yeğenimin v.s. Hani seninde mal...? Dünyadan gtüremediğin, bırakıp gideceğin şey nasıl senin olur?
Bilincimiz öyle törpülenmiş ki, her emaneti kendimizin sanıyor ve o hırsla kazanmaya çalışıyoruz. Hele ki o hırs bizi harama götürürse vay halimize. Oysa ki can bile bizim değilken.
Şiirde anlatmak istediğimi yorumla şiirden de güzel anlatmışsın, kutluyorum tebrikler bu harika yorumunuz için sonsuz teşekkürler üstadım. Sayfama değer kattığınız için sağolun varolun. Allah râzı olsun inşallah Sonsuz selam ve saygılarımla. Allah'a emanet olun.
Görmedim duymadım ben bilmem deme Yediğin lokmayı haramsa yeme Hayır ile anıl şerri dileme Allah'a havâle edilmeyesin... ..... Dünya han diyorlar sen misin hancı Sen de duy ve işit tarafsız yancı Senin de böğrüne girecek sancı Allah'a havâle edilmeyesin...
Yüreğine kalemine sağlık