(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Ve eylül şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Ve eylül şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şiiriniz güzel olmuş Eylül ayı sonbaharlar yapraklar düşme ayı. Teşekkürler. Bende makale yazmıştım deneme türü geceleri uzun yıllar diye sağlıkla ilgili isterseniz okuyup yorumlayabilirsiniz saygılar.
Sakin Bey’in de dediği gibi bakmayın Eylül’ün şairlerde hüzün ayı olduğuna, Eylül bareket ayıdır aslında. Hasat mevsimidir, bağ bozumudur. Pekmezlerin, pestillerin, samsa, sucukların, salçaların, turşuların, tarhanaların yapılma mevsimidir. Harmanın verilip hasatın alındığı aydır Anadolu’da Eylül. Bolluk ayıdır. Köylünün sarı sıcakta yanmış yüzünün güldüğü mevsimdir. Eskiden büyükler su istediğinde suyunu verir ellerimiz arkada bardak boşalıncaya kadar beklerdik. Suyu içen büyükler : Yaşın uzun olsun Düğünün güzün olsun derlerdi…. Üstelik Eylül, okulların açılıp minik Eylül çiçeklerimizin sırt çantalarıyla yollara döküldüğü mevsimdir. Benim nazarımda Eylül’ün en hüzünlü yanı ömrün sonu olduğunu hatırlatması gerçeğidir.Yolun sonunu anımsatır bana. Güzel yüreğinize sağlık Dilek Hanımcığım.
Ben teşekkür ederim ziyaretinize değerli şair Öyle ya sonbahara girerken her insanda farklı duygular oluşturur, nedense en çokta ölümü ya da ölümleri hatırlatıyor. Sadece yaprak dökülse !
Eylül değişim demektir.. Eylüller bir sonucu ifade ettiği gibi yazın bitişi ve güz mevsiminin de başlangıcını ifade eder. Tabii ki yaprakların dökülmesi ile birlikte hazan mevsiminin de başlangıcına erştik demektir. Kimi insan Eylülleri karamsarlık olarak nitelese de kış ihtiyaçlarının en çok hazırlık yapıldığı ay Eylüldür.. Çünkü Eylüller bolluk ve bereketli geçer. Allah ın topraktan verdiği bütün nimetlerin en bol olduğu ay Eylüldür. Yani bolluk ve bereket ayıdır diyebiliriz ki nimetlerin en ucuz olduğu aydır.. Bütün bakliyatların hasadı, bağ hasadı, meyve sebze hasadı Eylülde yapılır. Bir de okulların açılması vardır ki bazı insanlar Eylül ayını dert ayı olarak nitelendirir. Çocukların okul masrafları insanları bu ayda ekonomik açıdan zorlar. Ayrıca Eylül de geniş yapraklı ağaçlar sararıp ölüme doğru giderken iğne yapraklı ağaçların yapraklarına can gelir. Böylece doğa, yeşilin, kahveringinin, sarı ve turuncunun bin bir tonu ile boyanır. Hal böyle olunca insanın içindeki sevgi ve aşklar eylülde alevlenir. Böylece ayrılık ve birleşme anıları hep Eylülde depreşir. Ha bir de Eylül de yapılan darbeler vardır ki Türk demokrasi tarihinde derin bir yara bırakmış ve nice fidanları kırmıştır. İşte bu affedilneyecektir . Onun için Eylüllerde şairler coşkun olur. Kah kızgın kah mutlu, kah karamsar ve kah Umutlu olurlar. İnanın bu platformda bir istatistik tutulsa ve aylar mukayese edilse Eylüller de şairlerin eser üretme yeteneklerinin tavan yaptığı görülecektir.
Değerli kalem eserlerinizle bu platformda şiirleri okunası olan ve son derece kaliteli eserler üreten ve sayıları ancak iki elin parmaklarının iki katı olan şairlerden birisi olarak değerlendirmekteyim.
Kaleminize ve gönlünüze Bereket. Eylülüçok güzel anlatan bir şiir. Tebrik ederim.
Şiirlerim hasta ben biraz yasta! Çarpık cümleler kurar yazarım Ne kadar süslesem çıkmıyor usta Mısrayı düşünmez ilk ben bozarım
Yazıyoruz hepte baktım afaki İsterim yazmayı şöyle afili Nasıl etsem bulsam iyi tedavi Yazamaz oldum ya çare tozarım
Hergün yazmasakta düşünsek mi az! Baktım kusuru çok edebi çiroz Arttırsak tadını dedim de biraz Güzel yazanlara değil nazarım
Laf olsun diye de yaz yoksa mana Kelime karıştır al şiir sana Çuvaldızı ona iğneyi bana Şimdi şiirlere mezar kazarım..
Dilek'ce
Bu şiiri asla paylaşma düşüncem yoktu evde öylesine karaladığım bir şiirimsi bişey işte ama şimdi tam yeri diye düşündüm sözlerinizin altına imza diyorum.. Saygılarımla
Mahçup olacak bir durum yok. Kalite her zaman kendini hissettirir ve zamanla ön plana çıkar. Benim isyanım şiirlerde çalıntıların olması ve gerçekten çok kötü ve son derece katesiz sözde şiirlerin burada paylaşılması ve bu bağlamda maalesef üstatlarımızında bazen okumadan rast gele yorum yaparak bu kalitesizlik tuzağına düşmeleridir. Sanatta cesur olunuz. Şiirlerinize güzel. Ancak yayına vermeden önce kırk defa incelemek gerekiyor ki bu arada eser bayağı değişime uğruyor. Ve sonuç süper oluyor. Netice olarak alın teri ve emek işi. Yoksa hatırlarsınız geçenlerde yazdım. Yaz da yaz kalite olmadıktan sonra EVLERİNİN ÖNÜ YONCA, KÖYE KAÇTIM ANAM DUYUNCA. Adam 4000 şiir yazmış. Olur mu öyle her şeyin bir estetiği adaleti olmalı. Az olmalı öz olmalı ve kaliteli olmalı. Ve hatta ben kendime çoğu zaman kızıyorum. Öyle her gün şiir olmaz. Bence haftada 2-3 şiir yeter diye düşünüyorum. Evet öğretmenim. Meslekte 36.yulı çalışıyorum. Branşım ne edebiyat ne de Türkçe. Branşım Teknoloji ve Tasarım. Eşim ana sınıfı öğretmeni. Bir evladım var kızım 11.sınıfta. Saygı ve selamlar.
Sakın bey size nasıl teşekkür edeceğimi bilemedim. Şiirlerimi okunası bulmanız ve değer vermeniz beni öyle mahcup ettiki bu güzel yorumlara sadece layık olmaya çalışıyorum. Ben okadar iyi bulmasamda kendimi elimden gelen gayreti göstermeye çalışıyorum. Öğretmen olmalısınız tahminimce yazınız çok eğitici öğretici ve kaliteli, bu platform bize yeni kapılar aralıyor ve herkesten bişeyler öğreniyoruz en güzel yanı da bu.Yorumunuz için çok teşekkür ederken gözünüze gönlünüze sağlık Allah ailenizle mutlulukla huzurla nice yıllar yaşatsın diyorum. Sağolun varolun
Bende bu ayda doğdum. Hatta bu gün:)) Allahıma teşekkür etmeliyim ki müslüman ülkede ve fıtrat üzre doğdum ki en güzel lütüf. Eylül'ü belkide en çok ben sevmeliyim...