Engin dağları geçit vermez, Çağlayan buz gibi pınarları, Kıvrıla, kıvrıla akan dereleri, Akar durur! Taşına, toprağına, havasına... Kurban olduğum, Memleketim Andırın’ım benim!
Ormandır insanların geçim kaynağı, Bugün bulur, bugün yerler, Gençlerin lise bitti mi gözü yoldadır! Hepsi okur, olur doktor, hemşire, öğretmen.. Alçaktır gönülleri! Yürekleri sevgi, saygı, vefa kokar! Benim memleketimin gönlü güzel insanları!
Birde tirşik yemeği var ki sorma gitsin, Her derde devadır,! " Andırın doktoru" derler Gribe, şekere, astıma iyi gelir! Bulgurdur, sofraların baştacı, Bulgur pilavı, içli köfte, çiğ köfte.. Yemede yanında yat, yiyen bir daha yer! Memleketim, memleketim güzel memleketim!
İnsanları dik kafalı olsada, Merhamet taşır yürekleri! Allah’tan başka kimseye, Eyvallah etmezler..! Misavirperlikte yoktur üstlerine, " Kele bacım" dediler mi Ağızlarından bir bacı daha çıkar! Havasına, suyuna doyamadığım memleketim!
Küçücük, ufacık olsan da memleketim, En güzel çağlarıma sen tanıklık ettin, Toprakların da öğrendim yürümeyi, koşmayı! Değişmem seni hiçbir şeye! Herkes tanır birbirini , "hu" desen koşar! Taşı, toprağı altın memleketim, Andırın’ım!
Yaz oldu mu çoğalır nüfusu, Kadirli’den, Adana’dan koşarlar yaylaya, Halbur da , Kesik de kurarlar çadırları, Hatırlatırlar Türkmenleri..! Oğlaklar, kuzular yayılır mis gibi çimenlerde, Etlerinin lezzeti bulunmaz hiçbir yerde! Memleketim memleketim baştacı Andırın’ım
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Andırın şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Andırın şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kaleminizden dökülen mısralar sayfanıza renk katmış kurgusuyla anlamıyla akıcı dille yazımıyla harika bir eser okudum yüreğine emeğine sağlık nice güzel eserler yazmanız dileğiyle kalemin daim ilhamın bol olsun sevgi ve selamlarımla kalın sağlıcakla
" Kele bacım" dediler mi Ağızlarından bir bacı daha çıkar! Havasına, suyuna doyamadığım memleketim!
"Kele bacım " gı bahale bir abow ne güzel yazmışsınız memleketimin şiirini
Çok özlüyorum saydığınız yemekleri
Birde tirşik yemeği var ki sorma gitsin, Her derde devadır,! " Andırın doktoru" derler Gribe, şekere, astıma iyi gelir! Bulgurdur, sofraların baştacı, Bulgur pilavı, içli köfte, çiğ köfte.. Yemede yanında yat, yiyen bir daha yer!
Annem çok güzel yapardı tirşik
Selam olsun ede'ler diyarına Kaleminize sağlık olsun
hüzünlükent tarafından 6/4/2021 12:48:18 AM zamanında düzenlenmiştir.