Âşık Mahmut Çelikgün'denŞiirin hikayesini görmek için tıklayın Kıymetli Halk Ozanımız Âşık Mahmut Çelikgün (1963- 17.5.2021), benden daha önce bypass ameliyatı olmuştu. Telefon görüşmelerimizde sağlığıma dikkat etmem, kontrollerime gitmeyi ihmal etmemem, ilaçlarımı düzenli kullanmam konusunda bana hep uyarılarda bulunurdu. Sağlığının çok iyi olduğunu söylerdi.
Bypass ameliyatı olduğumu öğrendiğinde 04.09.2020 günü bana şu mesajı göndermişti: ‘Dün mesaj yazdım köyde misin neredesin diye....mesaja baktım okunmamış...buraya döndüğümde tesadüfen görmüş oldum. Büyük geçmiş olsun, sevgili kardeşim. Damdan düşenin halinden damdan düşen anlar misali durumumu biliyorsun bende yeni ameliyatlıyım. Moralini bozma bende bypass olmuştum hatırlarsan. Sana söylenenlere uy doktorların dediğini yap. Bu da geçecek inşallah göreceksin... Gözlerinden öperim... Allah’a emanet ol...Selamlar aziz kardeşim...’ Onun ani vefatını öğrenmek tüm sevenleri gibi beni de derinden sarsmıştır. Ölüm hak. Hepimiz bir gün vefat edeceğiz. Böyle olsa da bir arkadaşımı, gönül dostumu kaybetmenin derin üzüntüsünü duymaktayım. Rabbim Mahmut Abiye rahmet eylesin, mekânı Cennet olsun. Üstadın ailesine ve tüm sevenlerine başsağlığı diliyorum. Üstat profilinde kendini şöyle tanıtmaktadır: ‘Günümüz halk ozanlarından olan ve aşıklık geleneğinin sürmesi için büyük çaba harcayan, Aşık Mahmut Çelikgün 1963 yılında Tokat’ın Turhal ilçesine bağlı Akçatarla köyünde doğmuştur. Doğa sevgisi ile yetişen Aşık Mahmut Çelikgün’ün aşıklığa hevesi ve ilk adımını atışı babası ve annesinin halk ozanlarına duydukları sevgi ve hayranlıkla başlamıştır. Henüz orta okul yıllarında iken şiirler yazmıştır. Aşık Mamut Çelikgün de diğer halk ozanları gibi şiire gelenekler kapısından girmiş, şiir yazmanın yanında saz çalmayı amaç edinmiştir. Lise öğrenimine devam ettiği sırada bir arkadaşının yardımı ile Aşık Semaî ile tanışmıştır Aşık Semaî’de kendisine bir şiir okutmuş ve: ’’Oğlum, benim ustalığıma ihtiyacın yok’’ diyerek ona güven aşılamıştır. Köyünde mevcut olan geçim kaynaklarının yetersizliği ve bunun yanında aşıklığın icrasına yeterli ortamın bulunmadığını gören Aşık Mahmut Çelikgün gurbetin kapsını açmıştır. İstanbul’a geldiğinde çeşitli iş alanlarında çalışmıştır belli aralıklarda sahne çalışmaları ve kültürel alanda faaliyet gösteren bir kuruluşta pazarlama ve personel müdürlüğü yapmıştır. Sosyal faaliyetlerden hiçbir zaman geri kalmayan Aşık Mahmut bazı halk ozanları ile tanışarak kültürel etkinliklerde bulunan cemiyetlerde gerek ozanlarla beraber gerekse bireysel olarak halk konserlerinin yanında değişik programlarda yapmıştır. İlk şiirlerinde çocuksu duygularının yanında, bir acemilik dönemi geçirdiği belli olan Aşık Mahmut gün geçtikçe sanatını ilerletmiş ve geleneksel halk şiirinin dışına çıkarak yeni şiire adım atmayı başarmıştır. Aşık Mahmut Çelikgün’ün bugüne kadar çeşitli kültür, sanat, edebiyat ve fikir alanlarında faaliyet gösteren yayın organlarında çok sayıda eserleri yayınlandığı gibi birçok şiirlerini de kaybetmiş ve yayınlama olanağı bulamamıştır. Kısacası Aşık Mahmut Çelikgün kalıp olarak eski aşıklık geleneğini sürdürmüş ve diğer taraftan da kendine özgü bir çalışma ile şiire bir renk ve coşku getirmiştir. Geleneksel saz şairliğinde her insanın duygularına tercüman olunamadığı gibi bu alanda Aşık Mahmut Çelikgün ne ilktir ne de son olacaktır. Âşık Mahmut Çelikgün Şiirlerinden Esintiler adlı şiir kitabı ve Âşık Mahmut Çelikgün Divanı bulunmaktadır. Ayrıca çeşitli edebiyat dergilerinde de şiirleri ve makaleleri yayınlanmaktadır. Aşık Mahmut Çelikgün Şiirlerinden Esintiler isimli kitap Türk Klasikleri Dizisi Olarak Doğuş Kültür Hizmetleri tarafından yayınlanmıştır.’ Değerli Üstat bana hitaben iki ayrı şiir kaleme almış, bu şiirlerin altına sanki şiirleri ben kaleme almışım gibi adımı ve soyadımı yazmam konusunda ısrarcı olmuştur. Bu şiirlerden birini bugün sayfamda paylaşmak istedim. Ben de üstat için Deli Gönlüm isimli şiirimi kaleme almış 23.03.2021 günü edebiyatdefteri.com’da paylaşmıştım. Deli Gönlüm ………Halk Ozanımız Âşık Mahmut Çelikgün’e ithafen Deli gönlüm uslu durmam dedikçe Güzel sana âşık olsam ne yazar Nazlı dilber aklım huyun bildikçe Gözüm bakmaz boynum vursa bir hızar Her yüreğe umut vermek cürümdür Aşk yolunda alay etmek zulümdür Bu hallerin benim için ölümdür Özüm akmaz sonum olsa bir mezar Durul desen yârim kendi kendine Engel koysan çürük duran bendine Kavil verip sahip çıksan andına Sözüm olmaz kalbim bulsa bir hazar Yârle aram daim benim küskündür Böyle iken gülmem nasıl mümkündür Özlem ile dertten omzum çökkündür Közüm kalmaz bizden çıksa bir nazar ---------- Ah Abim ah! Köz oldu içim.
Gözü Aydın Olsun
………Aşık Mahmut Çelikgün’den Şair Dr. Osman Akçay’a Benliğini bilim için adamış Özü aydın olsun, Osman Akçay’ın Cehaletin ağacını budamış Sözü aydın olsun, Osman Akçay’ın Belli ki düşmüyor elinden kalem Nasiplenir, yazdığından bu alem Şiir kervanıyla gönderir selam İzi aydın olsun, Osman Akçay’ın Birlik varken ikiliği seçmesin Namert ile bir yudum su içmesin Sofrasından haram lokma geçmesin Tuzu aydın olsun, Osman Akçay’ın Hem ekstrem, haiku var bir de hece Şiir olmuş matematik, bilmece Karakteri Ağrı dağından yüce Yüzü aydın olsun, Osman Akçay’ın Acep arşivinde var neler neler Anladık sık dokur, çok ince eler Geçit versin tırmandığı zirveler Düzü aydın olsun, Osman Akçay’ın Güzide hanenin müşfik bir eri Kalmaz iyilikten bir adım geri Ankara’ya uğramasın zemheri Güzü aydın olsun, Osman Akçay’ın Mahmut Çelikgün’üm paylaşmak zordur Elimden gelen şey, ah ile zardır Sağlam yarenleri, dostları vardır Gözü aydın olsun, Osman Akçay’ın Aşık Mahmut ÇELİKGÜN Kıymetli Üstadı Allah rahmet eylesin. Mekanı cennet olsun. Türk edebiyatının başı sağ olsun. |
Seninde kalemin daima yazsın üstadım saygı ve selamlarımla...