Köy YerindeŞiirin hikayesini görmek için tıklayın Dağ köylerinde hayat biraz daha çilelidir ailenin her bireyi bir iş yapmak zorundadır daha ilkokul çağına gelmeden oğlak güdersin öküz güdersin ve saire burada bahsetmek istediğim bir çocuk çaresiz kaldığımızda nasıl çözüm bulduğumuz bir anımı paylaşacam , çocukken çok oğlak güttüm köyümüz bir dağ köyü devamlı yanımızda su taşıma olanağımız yoktu dağ başında su ihtiyacımız olduğunda su bulmak için uzak veya yakın kuyular olurdu oralardan temin ederdik ama genellikle arkadaşımız olurdu, su içmeye gitmek için sürüyü yalnız bırakıp gidemiyorduk yerde uzak mecburen birimiz kalırdık suya giden arkadaş kalan arkadaşın lastik ayakkabısının birini alır kuyuya gider kuyuya ağaç paylarla inilir inince doyunca suyumuzu içerdik sonra getirdiğimiz arkadaşın ayakkabısını kuyunun içinde yıkar yine aynı kuyudan ayakkabıya suyu doldurur arkadaşa getirirdik köy çocukları bu güçlüklerle hayata hazırlanan insandır. Belki birileri diyecek ki yanına niye su almıyor su taşıyacak kap o zaman yoktu hep toprak kaptı onlarda riskliydi diğer yandan yağmur sularının biriktiği taş oyuklardan biz buna kaklık diyorduk her türlü canlının da içtiği bu sulardan çekinmeden çok su içtik köy çocukları olarak . Matraba bile temin etmek lüksdü.
Saygılar
Köy yerinde durup ömrü boyunca
Rahat edip çile çekmeyen mi var? Durmadan çalışıp akşam olunca Yorgunca kendinden geçmeyen mi var?. Temmuz sıcağında dere boyundan Uğur yemeniyle durgun kuyudan Susayıp iştahla kaklık suyundan Eğilip de bir su içmeyen mi var.? Önünde sürüsü yalçın dağlarda Öküz kağnısıyla taşlı yollarda Öğlen sıcağında yanan tarlada Orak alıp ekin biçmeyen mi var.? Dağı taşı gezer güder koyunu Matraba belinde taşır suyunu Yavrular emişip ikindin sonu Anayı kuzudan seçmeyen mi var 25 ubat 2021 |