Gün batımına yakın Asya’nın ar duygusu, Çay kıvamı demlenir Üsküdar sâhilinde; Bakışlar bir sevgili arar gibi gezinir, Akşamın melâlinde solan Kızkulesi’nde.
Gemilerden el eden gurbetsi yorgunluklar, Dinlenirken sımsıcak kalplerin ocağında, Sultansız sarayların ters düşen gölgeleri, Taşınır karşılardan suların kucağında.
Bu görkemli şölenle silinir kaygı, keder, Hüdâyi rotasında martılar bayram eder.
İki deniz arası, ak ve kara sevdâlar, Zıt yönde özlemlerle barışık akıyorken; İnsanlar seyre dalar benliğini boğazda, Kimi geçim derdinde, kimi de naz niyazda, Kimi yirmidört ayar, beste bulut avazda…
İki kıtalı kentin ikiden çok yüzü var; Her meşrebin bir semti, her semtin bir özü var; Bana uygun düşeni, çok sevdiğim Üsküdar.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GÜN BATIMI ÜSKÜDAR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GÜN BATIMI ÜSKÜDAR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
İki deniz arası, ak ve kara sevdâlar, Zıt yönde özlemlerle barışık akıyorken; İnsanlar seyre dalar benliğini boğazda, Kimi geçim derdinde, kimi de naz niyazda, Kimi yirmidört ayar, içki, kumar ve sazda…
_____
Bu şiir seçkiyi fazlasiyla hakeden güzellikte çok beğendim.
Gün batımına yakın Asya’nın ar duygusu, Çay kıvamı demlenir Üsküdar sâhilinde; Bakışlar bir sevgili arar gibi gezinir, Akşamın melâlinde solan Kızkulesi’nde.
Gemilerden el eden gurbetsi yorgunluklar, Dinlenirken sımsıcak kalplerin ocağında, Sultansız sarayların ters düşen gölgeleri, Taşınır karşılardan suların kucağında; Bu görkemli şölenle silinir kaygı, keder, Hüdâyi rotasında martılar bayram eder.
İki deniz arası, ak ve kara sevdâlar, Zıt yönde özlemlerle barışık akıyorken; İnsanlar seyre dalar benliğini boğazda, Kimi geçim derdinde, kimi de naz niyazda, Kimi yirmidört ayar, içki, kumar ve sazda…
İki kıtalı kentin ikiden çok yüzü var; Her meşrebin bir semti, her semtin bir özü var; Bana uygun düşeni, çok sevdiğim Üsküdar ÇOK GÜZEL BİR ÇALIŞMA TARZI ANLAMI TEMESI MUKEMMEL YÜREĞİNİZ VAR OLSUN
İki kıtalı kentin ikiden çok yüzü var; Her meşrebin bir semti, her semtin bir özü var; Bana uygun düşeni, çok sevdiğim Üsküdar.
.........................................................................İstanbul'da olmak ya da İstanbul'da doğmak farklı bir yaşama pencere aralamak olmalı.Farklı mekanlar farklı şiirler yazdırı insana; istnbulu hiç bir yer tutmaz sanırım.Çağ açmış, çağ kapamış bir şehrin; şiirini yazmak okültürü özümsemekle olur...Bu duygu başarılı bir biçimde yansımış dizelerde. Tebrikler...
Şaban Aktaş tarafından 7/26/2008 5:25:16 PM zamanında düzenlenmiştir.
Üsküdarı hayalde okunan bir musiki ile terennüm eden güzel bir şiir.
Mısra kurguları ve kelimelerin arsında kurulan tını uyumuyla usta işi bir şiir olduğunu belli ediyor.
İki yakalı ,iki kıtalı kentin zıtlıklarını oldukça ustaca betimlerle vurgularken şehrin,tarihi, sosyal yaşantısı,doğal güzelliği ... bu zıtlıkların yarattoğı anlatımla başarılı bir şekilde ifade edilmiş.
Sitemize gerçek şairlerin girdiğini görerek mutlu oluyorum.
Gün batımına yakın Asya’nın ar duygusu, Çay kıvamı demlenir Üsküdar sâhilinde; Bakışlar bir sevgili arar gibi gezinir, Akşamın melâlinde solan Kızkulesi’nde.
şiir den öte hissettiren kalem yazan yüreğinize sağlık
."Ruhumu eritipte kalıpta dondurmuşlar Onu İstanbul deyip toprağa kondurmuşlar" Sizde ruhunuzu eritmişsiniz bu güzel dizelerde.Necip Fazılın İstanbul şiirinden sonra okuduğum ve zevk aldığım ikinci İstanbul şiiri.Şairim seni bırakmam inşallah.Saygılarımla...
'İki deniz arası, ak ve kara sevdâlar, Zıt yönde özlemlerle barışık akıyorken; İnsanlar seyre dalar benliğini boğazda, Kimi geçim derdinde, kimi de naz niyazda, Kimi yirmidört ayar, içki, kumar ve sazda…
İki kıtalı kentin ikiden çok yüzü var; Her meşrebin bir semti, her semtin bir özü var; Bana uygun düşeni, çok sevdiğim Üsküdar.'
İki deniz arası, ak ve kara sevdâlar, Zıt yönde özlemlerle barışık akıyorken; İnsanlar seyre dalar benliğini boğazda, Kimi geçim derdinde, kimi de naz niyazda, Kimi yirmidört ayar, içki, kumar ve sazda…
Gün batımlarında hiç görmedim Üsküdar ı ama şimdi dizlerinizi oıkuduğumda kendim yaşamış gibi oldum.
İki deniz arası, ak ve kara sevdâlar, Zıt yönde özlemlerle barışık akıyorken; İnsanlar seyre dalar benliğini boğazda, Kimi geçim derdinde, kimi de naz niyazda, Kimi yirmidört ayar, içki, kumar ve sazda…
Ne güzel bir benzetiş '' Ak ve Kara sevdalar '' ama biliyorsunuz ki iki zıt kutup bir birini hep çekmiştir bu da nesnelerin gizeminden olsa gerek... Tebrikler harikaydı esenlikler dileğiyle saygıylar...
kardelenim tarafından 7/26/2008 10:59:05 AM zamanında düzenlenmiştir.
Bu ne şahane anlatım,bu ne güzel bakış..Bu ne içten bir dilleniş.. Bugün Üsküdar sahilindeydim ve bu şiir uzun zaman sonra yaşadığım Üsküdar keyfimin üzerine nakış gibi düştü..
Tebrik ederim şair,,can-ı gönülden tebrik ederim sizi ve şiirinizi...