(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Erzurum (haiku) şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Erzurum (haiku) şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ben Japon değilim ama bildiğim kadarıyla haiku; dünyanın en kısa şiir özelliğine sahiptir ve içeriği sıradan bir hayattaki anı yakalayıp ona odaklanmayı amaçlar ve en çokta doğa üzerinedir, bu ağaç olur, çiçek olur, böcek olur vs vs.. Ve kısacık dizelerde bir cümle kurmak ve o kısacık cümlede özü yakalamk, az sözle özü anlatmanın bir yoludur aslında ve en çokta ata sözlerimiz gibi bir mana içermesidir ki bu da insanı düşünmeye zorlar. Yani birazcıkta akıl ürünüdür aslında. Ve bende sizin yazdıklarınızda bunu görmekteyim değerli dost. Aslında aralarda yazmak da lazım insana güzel bir beyin jimnastiği de yaptırtıyor düşünselliği yönüyle...
ünlü şairlerimizde yazmışlar bir ikisi hariç japon kalıbının dışında yazmışlar güzelde şiirler olmuş
ben japon orijinal kalıbında yazmaya çalışıyorum- 5+7+5 ve birnci koşulu olan insan doğa mevsim üçlüsünü kaçırmamaya çalışıyorum ne kadar başarılı bilmiyoru
her halde bir japona sormak lazım. teşekkür ederim.