(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İlahi- Affet Bizi Yüce Allah şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İlahi- Affet Bizi Yüce Allah şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Değerli şairim bu gün sayfanızda duyguyla harmanlanmış akıcı anlamlı kurgusuyla harika bir eser okudum yüreğine sağlık nice böyle güzel eserler görme dileğiyle kalemin daim ilhamın bol olsun NOT: 29 Ekim Cumhuriyet bayramının 98. yılını kutlarım başta Atatürk olmak üzere tüm silah arkadaşlarını ve kurtuluş savaşında canlarıyla ve kanlarıyla bizlere bu güzel ülkeyi bıraktıkları için hepsini rahmetle ve minnetle anıyorum siz dostlara da nice böyle bayramlar görmeniz temennisiyle hepinizi gönülden selamlıyorum
Saygıdeğer şairim, tasavvuf Müziğine Beste olacak kadar akıcı ve duygulu bir şiir, keşke Hz. İsa (as) ı ruhullah diye belirtmeniz İslam felsefesi ile bağdaşmayan hiristiyanlık felsefesi ile ilgili bir tabir ve benzetme dir, peygamberler Yüce Allahın kulu ve yeryüzündeki halifeleri diriler, ruhullah denildiğinde haşa Allah ile bütünleşmiş olurlarki bu sapkın bir düşüncedir. O kısmı değiştirirseniz şiir çok güzel olur. Selamlar
Cevabınızla beni mutlu ettiniz, böylece yanlış anlaşılmalarında önüne geçmiş oldunuz, bu güzel bilgiler için çok teşekkür ederim selam ve dua ile kalınız
Sonuç itibariyle bu ilahiyi ülü'l azm peygamberlerimiz için kaleme aldım. Aslında ulü'l azm peygamber olarak ayete göre İslam alimlerince 5 olarak kabul edilse de çok az kaynakta da olsa Hz Adem de zikredildiği için ilahi de Hz. Adem'e de yer verilmiştir.
Bahsettiğiniz Hz. İsa için her iki unvanda Kur'an'da geçmektedir. İslam alimlerinin tamamı ve tefsir kitaplarının hepsinde Hz. İsa'ya Ruhullah denir. Hristiyanların yanlışı ise Hz. İsa'yı Allah'ın oğlu olarak görmeleridir. İkinci yanlışları ise bizim Hz. İsa'ya Rûhullah dememizi istismar ederek Hz. İsa'nın Allah'ın olduğu sapkın fikirlerini destekleme çabalarıdır. Ancak asla bu konuda başarılı olamamışlardır.
Kur'an-ı Kerim'de Hz. İsa (a.s.) için “ruhullah” tabiri kullanılır. Bazıları bunu yanlış yorumladıkları için hata ediyorlar. Biz de bu konuda tefsir alimlerinin görüşlerini aktarmak durumundayız. Bu alimlerimiz "ruhullah" tabirini ruha bir iltifat olduğunu söylerler. Yani, Kâbe’ye "Beytullah" denilmesi, nasıl yeryüzünün o ilk mescidi için bir iltifat ise Hz. İsa’ya (a.s.) "ruhullah" denilmesi de bir iltifattır.
Bir diğer mana da şu şekilde verilmiştir: Nasıl ceset ruh ile hayat bulursa, onun irşat ve tebliğiyle de ölmüş kalpler imana kavuşmuş, hayat bulmuşlardır.
Kur'ân-ı Kerîm'de Meryem'in İsa aleyhisselâm'a hamile kalışı anlatılırken,
"... Biz ona ruhumuzdan nefh ettik (üfledik)..." (Tahrim, 66/12)
buyrulduğu için, İsa aleyhisselâm "Ruhullah" olarak anılır.
"İsa Ruhullah" yani Allah'ın Ruh'undan, Allah'ın sıfat ve esmasından veya Ruh-u ilâhî'den anlamında. Aslında bu anlamıyla "Ruhullah" herkeste mevcuttur. Adem aleyhisselâm'ın yaratılmasından söz edilirken Allah meleklerine
"Onu tesviye edip, düzeltip de ruhumdan ona üfledim mi derhal ona secde edin." (Sad, 38/72)
Kısaca Allah’tan bir ruh veya ruhullah demek, ona kıymet vermek içindir. Yoksa hâşâ Allah’tan bir parça değildir. Hazret-i Cebrail’e de Kuran'da 'ruh' denir. Bir âyet meali: (O gece, Rablerinin izniyle melekler ve Ruh [Cebrail], her iş için iner durur.) [Kadr 4]
NOT: 29 Ekim Cumhuriyet bayramının 98. yılını kutlarım başta Atatürk olmak üzere tüm silah arkadaşlarını ve kurtuluş savaşında canlarıyla ve kanlarıyla bizlere bu güzel ülkeyi bıraktıkları için hepsini rahmetle ve minnetle anıyorum siz dostlara da nice böyle bayramlar görmeniz temennisiyle hepinizi gönülden selamlıyorum