kaygan yerlere kapılanmışız bir ömür meğer ki her tür yapılanlar bu kaypak yaşantı içinmiş duyguları kuraklaştıkça insanın aklın yetmediği bir acayiplikte acılar için nefret ve kini doğurdu bir haltmış etmiş gibi de kan deryasına dön deriverdi dünyayı
üstüne üstlük birde cellatlığa soyundular kaskatı bir yürekle her an topraktan fışkırtır gibi yeni vampirleri filizlendirdiler gün her dem günahı yoğururken tenler sanki bir domuz derisiydi bu vicdansız yaşantının içinde çıkarlar gölgemiz oluverdi bu uğurda sabiler bile yok edildi
gönlümüz gözümüz doymuyor çıkardan elden de hiç düşmüyor satır bu hayat elbet ki olacak kısır
sessiz kalan güruhlar öz suskunluklarında boğulurken amacını dahi çözemediğimiz bir havayı soluyoruz sinsi sinsi yüreğimizi tırmalıyor kendi kendimizi katlederken sorumsuz ve bencilce yaptığımız hata ve kusurlarımızın vebali suyun mecrasına geri döndüğü gibi bizden yapılanların hesabını soruyor
hayatımız seraplara bulanıyor keyfi istek ve arzularımızla ve bencilliğimizle vurdum duymazlığımız ile ve acımasızlığımızla hiçliğin kapısında çıkar köleleriyiz şehvet ve savurganlığımızla hayatın sarhoşluk girdabında yaşıyoruz kimsenin kimseye acımadığı bir yaşantıda insanlığımızı kökünden buduyoruz
ecel kapıya dayansa da salamız dahi okunsa da biz hala hesap kitap peşindeyiz aç gözlülüğümüzle hırs ve göz kararmış’ lığımızla bu katli vacip olan kör nefislerimiz bir virüs gibi atardamarımızda dolaşıyor ve tüm vicdanları domura uğratıyor
kalmadı semaya açılan halis bir tek el dua yerine küfrü benimsedik gönüllere kötülük tohumu ektik şehvet ve çıkarları gaye belledik gerçeklerden sıyrılıp şeytan kaçırtan bir mahluklara döndük
Yaratanı duymadık iblise kanarak Katlettik de gitti bizi biz yapanları Gerçeklere kapıları da kapatarak biz ilahlaştırdık paraya tapanları
bu alem gayri iflah olmaz bizler az veya çok birer iblisiz orta yerdeler serdiğimiz leşlerimiz ispatı kanlı ellerimizde duruyor tüm yaptıklarımız bize mezar oluyor kötülüğümüzün ödülü ise kirli kefenimiz…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
-Sessiz güruhlar… şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
-Sessiz güruhlar… şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Değerli şairim sayfanızda güzel bir eser paylaşmışsınız nice böyle anlamlı ve okurken insana haz veren eserlerini sayfanda görmek dileğiyle kalemin daim ilhamın bol olsun selamlarımla kalın sağlıcakla
Duyarlı gönlünüze sağlık. Anlamlı ve güzel dizeler. İnsanlar kendi yaptıkları yüzünden dünyayı yaşanmaz bir yere çevirdiler. Bunda belki hepimizin bir nebze payı var. Tebrik ederim. Esenlikle kalın...
Vicdani muhasebeye davet eden esaslı bir şiirdi okuduğum.
"ayatımız seraplara bulanıyor keyfi istek ve arzularımızla ve bencilliğimizle vurdum duymazlığımız ile ve acımasızlığımızla hiçliğin kapısında çıkar köleleriyiz şehvet ve savurganlığımızla hayatın sarhoşluk girdabında yaşıyoruz kimsenin kimseye acımadığı bir yaşantıda insanlığımızı kökünden buduyoruz"....
Değerli üstadımı tebrik ederim. Kaleminiz kavi olsun. En kalbi saygı ve selamlarımla.
-Toplum Psikolojisinde İnsan bencildir Üstad. ''keyfi istek ve arzularımızla ve bencilliğimizle vurdum duymazlığımız ile ve acımasızlığımızla hiçliğin kapısında çıkar köleleriyiz''
-İster ki hem Ön planda kendisi olsun.
-Haksız olanı görmüyoruz. Göremeyeceğiz de. Herkes haklı. Hem haklı hem de herkesin acelesi var. İstisnasız. ''sessiz kalan güruhlar öz suskunluklarında boğulurken amacını dahi çözemediğimiz bir havayı soluyoruz sinsi sinsi yüreğimizi tırmalıyor kendi kendimizi katlederken''
-NE YAPIYORSAK KENDİMİZE YAPIYORUZ. NEFSİMİZLE BAŞ BAŞA KALINCA YEDİĞİMİZ TOKATLARDAN BELLİ DEĞİL Mİ? Kafamızı yastığa koyduğumuzda; düşününce... 5 dakikalık o zaman diliminde, nefisle baş başayken, nefis sınavını geçebiliyor muyuz?
''tüm yaptıklarımız bize mezar oluyor kötülüğümüzün ödülü ise kirli kefenimiz…''
Yüreğiniz var olsun... Günümün şiirini alkışlıyorum. Kaleme hürmetlerimle...
İnsana en çok zarar veren, yine biz insanlarız dost. Ve nasıl doyumsuz bir yaratıksak toprak bile kusarken yuttuklarını, biz her şeyi çok çabuk hazmedim, nasıl da çabuk sindiriyoruz... Duyarlılığınızı ve toplumsal içerikli bu mana dolu manidar dizelerinizi gönülden kutluyorum... Yüreğinize, emeğinize sağlık. Sonsuz saygımla...
direnci kırıldı evrenin bizlerin de göz ardı etmeye çalışsak da çalışsam da hocam haklısınız insan tek başına ve azınlıkta kalmışsa hele ve sessizlik aslında en büyük ses iken belki de sessizlikle ve acıyla beslenirken insan
Bizler hep kural dışı, başına buyruk yaşarsak. Olanlara, olacaklara isyan etmemeliyiz. Dünya var oluşundan bu yana yaşamın, ortak yaşamın toplumsal yaşamın kuralları var. Bu kurallara gerçekten adımız gibi uymalıyız. Birbirimizin haklarına saygı göstermezsek en aşağılık güruhlar peydahlanır. -Kısacası kendi adıma diyeyim hiçbir zaman dünyayı ve yaşadığım çevreyi sorumlu tutmadım. Dünyayı kirleten, bağırtan kirleten bizleriz.Hele hele dünya malı iliklerimize kadar işlemiştir. Keşke böyle olmasa. Zalim yanımızın farkında olsak. En basitinden içinde bulunduğumuz zaman da covit belası dünyamızı kasıp kavuruyor. Maske mesafe temizlik deniliyor. Kendi kendimizin hırsızı oluyoruz maskesiz gezmeyi, mesafesiz durmayı kardan sayıyoruzz. Böyle olmamalıdır hocam. Verdiğiniz mesajlar gerçeklerdir. Kaleminize yüreğinize sağlık. Saygılarımla.
Gerçeklere kapıları da kapatarak biz ilahlaştırdık paraya tapanları
İnsanların hal ve yaşam durumu çok güzel kaleme alınmış gerçek bu Kimsenin Hakla Hakikat la bir işi yok ne yaparsak yapalım bu düzen Böyl e gelmiş böyle gider değiştirmek isteyenlerin sonunun ne Olduğu belli kalemine gönlüne sağlık hocam tebrik ederim saygılar
ecel kapıya dayansa da salamız dahi okunsa da biz hala hesap kitap peşindeyiz aç gözlülüğümüzle hırs ve göz kararmış’ lığımızla bu katli vacip olan kör nefislerimiz bir virüs gibi atardamarımızda dolaşıyor ve tüm vicdanları domura uğratıyor...
Değerli şairimden güzel bir eser okudum,kalemin yüreğin dert görmesin dost gardaşım.
Günümüz toplum ve insanlarının bozulan ahlaki ve sosyal yapısını hicvettiğiniz çok anlamlı güzel bir şiir okudum yüreğinize sağlık kıymetli hocam gönülden kutlarım...insanlık öldü dünya utansın! dost yüreğinize selam ve sevgilerimle...saygılar...Ziya VAR.
Dünya adaletsiz falan değil! İnsan; gittiği her yere kötülüğünü bulaştıyor. Sonra da kendine (Dünya, Kader, Hayat vs. ) suçlular buluyor. Böylece aklı sıra yaptıklarının sorumluluğunu reddedip, vicdanını akladığını sanıyor. Ne büyük zavallılık. Nasıl güzel bir çaresizlik hali..