Hayat Habersizce atılan bir şaplak ile başlayan Sanki zorluğunu bilircesine canhıraş ilk çığlık ilk nefeste Gülümseyen yüzlerin umarsız bakışları arasında bir ağlayış Kan revan içindeki halinle sıcak ana kucağı Ve al kanların arasında alnına kondurulan sevgi dolu busesi Tebrikler, alkışlar, sevinçler, dualar Kulaklarında bir nağme derinden, bir sağına bir de soluna Kazandırılan ilk kimlik bir mübarek ağızdan.
Ömrün en güzel yılları geçer önce, farkında olmadan Yarış pistinde geçen diğer yıllar Talimler, terbiyeler, işler, güçler, eşler, aşlar Hastalıklar, savaşlar, salgınlar, kazançlar, kayıplar.
Kalemler oynatılır ömür boyu iki omuzda Kimi zaman soldaki sevinir kimi zaman ise sağdaki Ve nihayet bir sandığın karanlık yüzünde beyazlar içinde uzanış Yine çevrede insanlar toplanmış bu kez uğurlamak için Hayata yüklediğin anlam ve değer hakkında bir sesleniş Bazısı içten, bazısı mecburen Kimisi şuurla, kimisi şuursuzca :
"İyi biliriz!"
Peki Yaratan katında...
Nedir anlamı ve değeri iki kulağa okunanlar arasında yaşananların?
Ana yüreğinden ulaşan sıcak dokunuşlar Ait olmak bir yuvaya, bir odaya, bir güruha Anlam verdiğin, değer bulduğun kıymetler, zenginlikler Bazen bir azar, bazen tebrikler, çoklukla akıl vermeler Bir deniz kenarında seyir mesela denizin hırçın yelelerini Vapurun siren sesi, yolcuların yetişme telaşı Kimine sıcak kimine ayakları geri giden bir yuva Yüreklere dokunuş kimi ağlatan kimi umutlandıran İhtiyacı olan satıcının ihtiyacın olmadan gönlünü almak Halden anlamak, yürek dinlemek kısa sohbetlerde Borçlusu rahatsız olmasın diye yol değiştirmek Elindeki çöpü yerini bulana kadar taşımak Adalet için doğruda kalmak, olsa da zararına Kokusu giden yemeğin komşuya düşen hakkı Hizmetlisine yediğinden yedirmek, giydiğinden giydirmek Bazen yüreğin erimesi bir hitapta Bazen damarların çekilmesi başkasında Yürürken karıncayı ezmekten ürken bir hassasiyet Çöpünü yirmi metreden bahçeye atan bir zihniyet Kimine siyaset, kimine kültür, kimine maneviyat Geçerken bir tünelden düşünceni bölen sokak çalgıcısının tatlı nağmeleri Yaşanan felaketlere hissedilen üzüntüler Görünce yüreğini gülümseten güzel dostluklar "Müsait misiniz" diyerek konuşmaya giren hassas yürekler Ait olduğun memlekette adını kötüye çıkaranlar Gözünün önünde eriyen ilk busenin sahibi İlk gününün merasiminden geriye kalanların yüzleri Derdini anlatan yürek insanları ve kelimelerinin sinede sızısı Çöpten açlıkla savaşını kazanmaya çalışan garibin hissedilen acısı Ve yanından tam teçhizatla geçen otomobilin umarsızlığı Halden anlamalar ve hale kayıtsız kalanlar Değişen şartlara göre renk veren bukelamunlar Baskılara rağmen Rahman’ın nizamına saygı içinde olanlar Bir sofrada huzurla yenen tek çeşit yemekler Dostlarla buluşmanın eşsiz heyecanı bazen Uzun aradan sonra buluşmada "Nerde kalmıştık?" diyen gönül insanları Anlaşılmaz hırslar, tamahlar Anlayışsız kalan en yakının, bazen de yüreğine dokunan en uzak insan Açık edilemeyen yürek kıpırtıları, içte yaşanan sevdalar Derinlerden gelip hoş kılan "Sırdaşım" nidası Bekleyişi bir mahkumun görüş gününü, saatini Soğuk havayı hissettirmeyen iç yangınları İlerleyen yaşlarda minik yavruların peşinde koşuşturma Sevdiğine fedakarlık, sıkıntılara sabır, hüzünlere metanet En güzeli ise yürekten yüreğe uzanan halden anlayış.
Ve sonunda açılan bir kucak "İyi biliriz!"i tartan Bir soru takılır zihinlere işte tam da o an "Bu kucağın sonu nereye varır ey melek? Kahroluşa mı yoksa esenliğe mi?"
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Seyyah-ı Devran şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Seyyah-ı Devran şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
insan doğumdan başlayan bir yolculuk kendine yürüyen, kendine koşan bir seyyah yol nasip, bu yolda yoldaş en büyük nimetlerden biri kelimeler öyle derin anlamları sürüklemiş ki peşimizden sanki dalgaların; denizin içinde birikmiş ne varsa sahile taşıması gibi bir ömrün fotoğrafını çekmiş şiir önümüze bir annenin feryadı gibi koymuş duyan ile anlayanın arasındaki farkı ölçercesine..
çok derin manaları ile bir solukta okunmayacak kadar derin uzun uzun düşüncelere gebe bir eserdi