utanınca insanlığından gönül rengini o anda feda etti...
hasret kaldı gözlerim yaşanılamayan güzelliğin o mis kokulu yüzüne ellerim bi çare ellerim na çar ulaşamayınca tek aşkına gönül rengini o anda da feda ettim
gün günü aratır oldu artık gönül yangınlarını geceler ağırlıyor bir suskunluk var yürekleri bir sessizlik yakıp da kavuruyor kim kime dumduma serüvenler gönüllerde de bir tek dost barınamıyor
elem ve hüzünler özlem ve hasreti kovalar her gönülde de bir mazlumun ahı var içimizde sadece Çıfıtlar haklılar inançlı ve insanca yaşamaya da yer yok tutsak bir kul edildi tüm canlılar mazlumlar aç ve sefil zalimler tok ve her işte de muktedir
yüzümüz bir kösele gibi utanmadan da hiç bir eser dahi yok nalıncı keseri gibiyiz her şeyi gasp ederiz de kimseye zırnık dahi koklatmayız
ey insan oğlu ne olacak senin bu halin o yasaklı ellerinle elmayı çaldığın yetmezmiş gibi sekiz milyara yaklaşan sayınca dünyada var olan canlıların yüzde biri kadar ancak olduğun halde kasıp da kavuruyor haksızlıkların
bizim için bahşedilmiş olan tüm bitkilerin tamı tamına yarısını hayvanların yüzde seksen üçünü kendi neslinin de yüzde yirmi beşini canice hiç acımadan katletmiş olduğun halde tüm bunca yaptıkların da hala daha da doyuramadı mı senin o aç gözlülüğünü…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
-gönül rengini o anda feda etti… şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
-gönül rengini o anda feda etti… şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Üstadım, çok güzel, birşiir değinmişsiniz. Beğeniyle okudum. Tebrik eder şiirinizin hayırlara vesile olmasını dilerim selamlar... Kaleminiz daim olsun.
Hilal tarafından 8/20/2020 8:54:14 AM zamanında düzenlenmiştir.
Çok şiirlerimde benimde yer verdiğim ortak konulardı hep okuduklarım. Evet dost ne yazık ki biz insanlar tüm canlıların en doyumsuzuyuz. Toprak bile kusarken o kirliliği bizdeki mide nasıl bir mideyse bir türlü doymak nedir bilmiyoruz... Kaleminizden toplumsal içerikli harika bir şiir okudum. yürek sesinizi ve duyarlılığınızı gönülden kutluyorum. Sonsuz saygımla...
Bu gün hiç bir şeye yetişemiyorum üstadım sanırım sorun vardı sitede. Ama şiirinizi okumadan geçer miyim hiç? Var olsun engin yüreğiniz. Şiire doyduk yine.
Anlam dolu ve anlatımı mükemmel bir serbest vezin şiiri okudum, bu nadide eseri ve değerli kalemi yürekten tebrik ederim. En içten selam ve saygılarla.
Evvelden yaşamak için öldür denilen bir kavramı vardı insanlığın.Şimdi herkes öldürmek için öldürür oldu etrafında her kim varsa.Öylesine bencil öylesine vicdansız. bir banane kelimesi dolanıyor ki ağızlarda anlam yüklemek zor.
İnsan oğlu elest gününe geri dönüp ilik öğretmeninin öğrettiklerini hatırlmadan doymaz. Akan kan durmaz Zira insanlık esfal-i safilinde... Aşağıların aşağısında. Ne dediğimi siz anladınız. Şiir güzel ve anlamlı. Esenlikler diliyorum.
Necati Kavlak tarafından 8/19/2020 8:28:32 AM zamanında düzenlenmiştir.
Açgözlülüğün neticesini yaşıyoruz son günlerde, corona başlangıç diye düşünüyorum doğaya ve canlılara yaptığımız haksızlıkları düşündükçe. Dünya eninde sonunda kendine ait olanı çeker elimizden alır. Alıyor da...Para ve güç hırsı insanlığın sonunu getirecek , temelleri öyle sağlam, üzerimizdeki alışkanlığı o kadar yüksek ki bu yaşam biçiminin istesek bile değişemeyiz artık ... ne kadar kalabalık olsa da etrafımız her birimiz yalnızlığa alışmış birer benciliz...