Yüreğimde bir kazan dairesi Bir ozan Bir de yazan dairesi var Kazanda kaynayan sözcükler Çarpışarak alt üst oluyor Dağılıp hecehece Ayrılıyor eti kemiğinden Aşkın ağır ateşinde Lime lime pişiyor iyice Buhar olup kendiliğinden Damıtılıp ümüğümde Aktarılıyor ozan dairesine Başlıyor türküler Her yöreden ayrı hava Bağrıyanık ince ince Yapışıyor yeniden birbirine Ağlamaklı sözcükler Tutunacak dal arar gibi Gönlümün dilediğince Ve nihayet Kayıp düşüyor dilimden Ezgisi, güftesi, bestesiyle Deste deste gül gibi Demet demet dörtlükler; Şiirler çıkıyor ortaya Kazanın kafesi, Ozanın nefesi Yazanın mısra-i bercestesiyle; Denizin yüzünde bir gümüş tepsi Gözlerin yüreğimde güneş kesti...
Şaban AKTAŞ - 15.05 27.12.2019
Görsel: Şaban AKTAŞ KONYAALTI PLAJINA FALEZLERDEN BAKIŞ ANTALYA -TR 26.12.2019
AŞKI TARİF
Sana her gün yeni şiir yazmadan Sofraya oturup bir lokma yemem Baş başa olsam da hayâlin ile ’’Alo!’’ deyip ’’Haydi çık gel!’’ diyemem
Böyle işte aşkla sevenin hali Ateşinde demir dövenin hali Eğilir bükülür kalmaz mecali Ateşten gömleği sensiz giyemem
Gül çeliğe kaç kez kâlpten su verdim Gönlümü her akşam ufkuna serdim Bulut rengine gül kurusu derdim Aşkı başka türlü tarif edemem
Aşkı tarif gülüm böyle bir duygu Kazdıkça kazılan bir derin kuyu Derin/inde saklı huy ile suyu Suyu sensiz içip lokma yiyemem
Aşk pınarı bu, hiç sensiz akmıyor Başka bir duygu hiç böyle yakmıyor Göz göze gelmeden damla akmıyor Aşktan başka şeye boyun eğemem!
Şaban AKTAŞ 28.12.2019 - 15.27
AŞKIN İLE HEMHAL
Dönüşü olmayan yollara gittin Göz gözeydik her an seni düşündüm Bilmem hangi gurbet ellere gittin Aşkın ile yandım yandım üşüdüm
Sanma gittin diye seni unuttum Ay yüzünü gülyüzünle bir tuttum Kayan yıldızlarla tek dilek tuttum Gözlerinden kâlbe yıldız düşürdüm
Bin Bir gece değil Bin Bir yıl oldu Kuyruklu bir yıldız sana tek yoldu Kartopu hüznünle bir ömür doldu Hemi yandım hemi dondum üşüdüm
Adınla gül sevdim, burcunla Kova Gece ile gözün yıldızlı ova Sendin gönlümdeki en sıcak yuva Kuşların gözünde seni düşündüm
Seninle başladı en güzel ilkler Ne çılgın bir aşktı ne delilikler Gözlerinde sonsuz karadelikler Aşkım evren kadar, başabaş idim
Yandı küle döndü bu gönül dağı Kesildi kupkuru dalı budağı Tadı damağımda dilberdudağı Aşkın ile hemhal seni düşündüm
Şaban AKTAŞ 28.12.2019 - 12.55
SEN OLMAYINCA
Durdurun dünyayı bir inecek var Uçup ay’a doğru bir gidecek var Sana hayâl ise bana gerçek yâr Neyleyim dünyayı sen olmayınca?!
Ay Güzelim benim; aydan farkın yok Delifişek doru taydan farkın yok Sevda Selim derim; çaydan farkın yok Akmaz yaş gözümden sen dolmayınca
Sensiz akıl uçup giderken baştan Hayâl hayâl gelip geçersin düşten Öyle derin sevdim ben seni içten Gelin ata binmez sen olmayınca
Dolunaylar beyazgül oldu bana Kuyrukluyıldızlar yol oldu bana Sevdam deli esen yel oldu sana Eser gecegündüz sen olmayınca
Ne gelir aklına yanımda yoksan Sensiz bir şeyler var bende hep noksan Al hançeri desem bağrıma soksan Öl desen ölemem sen olmayınca
Terkedip gittiğin o günden beri Sapsarı bir hüzün basar her yeri Gitmez hayâlimden gül yüzlü peri Ay doğmaz geceye sen olmayınca
Şaban AKTAŞ 27.12.2019 - 22.07
BİLE BİLE LÂDES OLMAZ!
Kokusundan anlıyorum Köy tavuğu bu çok nefis Başka tavuk almıyorum Yeme diyor kâlpten bir his!
Mis gibi kaynar tencere Dağılır koku her yere Doyulmuyor yemelere Lâdes tutuş, kur bir bahis!
Çiftlikten hiç yemez oldum Çok yedim çok dertler buldum Midemi kestirttim k/aldım Tümör oluşmuştu; habis!
Çünkü hormon veriyorlar Az zamanda iriyorlar Kesmeden geberiyorlar GDO’lu yemden habis!
Gezen tavuk başka olur Türlü ottan besin alır İthal yemden kanser bulur Tavuklar çiftlikte hapis?!
Taş öğütüp yedirirler Yumurtayı yetirirler Sarıyı renklendirirler Sözüm ne yalan ne kapris!
Köy(l)ünün kıymetini bil Baş tacı say nimetindir Hormonsuz et öz etindir İşbirlikçi elitler pis!
Bir tufandır estirdiler Kuş gribi bastırdılar Tavukları kestirdiler Sardı herkesi bir yeis!
Tavukların horozu yok Önünde kireç tozu çok Beden hasta, kursağı tok Öyle değil miydi reis?!
Hormonlu tavuk dert eder Sarar üzüntü gam keder Sonucu kansere gider Gezen tavuk halis muhlis
Ne iğne ye ne de dert ye Antibiyotiksiz et ye "Aklımda!" de alıp hep ye Kapansın artık bu bahis!
"Bile bile lâdes olmaz!" Olmaz dersek abes olmaz Doğru sözden kim ders almaz Çeker tümöründen habis!..
Şaban AKTAŞ 26.12.2019
NE BAŞISIN BRE ZALİM?!
Gücü kimden alıyorsun Allah mısın bre zalim Dur dedikçe çalıyorsun Bu ne vicdan ne mezalim!
Aç boynunu büktü gider Bozuk düzen yıktı gider Çekilmez bu acı keder Her yanların kara zalim!
Yok cebinde on parası Halkın onulmaz yarası Tuttu mu yine sarası Her yanı palavra zalim!
Çekiliş var şans var diye Aldığımız bilet niye Hani büyük ikramiye Ne yazı ne tura zalim!
Yoksul halk daha ne yapsın Allah deyip sana m’ tapsın Yandaşın par(s)ayı kapsın Bulaştın her kire zalim!
Sözü güzel demliyorsun Sülük gibi emiyorsum Halk ne yapsın demiyorsun Sırtında bit pire zalim!
Dünyada yenilmez güçtük Neden biz bu hale düştük Kafayı yedik üşüttük Çekilmezsin bre zalim!
Önünde kral sofrası Çekilmez oldu tafrası Ne bu liderlik kavgası Ne başısın bre zalim?!
Çakal sırtlan kurtlar geçti Eşkiya haydutlar geçti İskender Nemrutlar geçti Sende şimdi sıra zalim!
Ben gönlümü köze aldım Arzuhalim söze aldım Bak ölümü göze aldım Çekeceksin bre zalim!
Haklı hak yolunda yürür Haksız ettiğini bulur Dilim vurguncuyu vurur Cehenneme gire zalim!
Halkım hak için buyursun Haklı olanı kayırsın Hakkın sesini duyursun Aktaş benzer Pir’e zalim!
Şaban AKTAŞ 26.12.2019 - 15.51
GÜNEŞLİ GÜNLER
Güneşli güzel havalarda Gel işte ara sıra buralara Kapanıp kalma Sabahtan akşama Akşamdan sabaha Arasında dört duvarın...
Gerçi ne Orhan Veli’sin Ne de Nazım Aşk ise yoğun varın Zaman zaman gelip koya Güzelliklerini görmek lâzım A(ş)kdenizce doya doya...
Otur masaya Başında duman Karşında karlı dağlar Ne güzel anayurdum, Bir çay, kahve söyle kendine Orta, şekerli, sade Buğul buğul yudum yudum... .. -Haydi bana müsade...
Şaban AKTAŞ 26.12.2019
Görsel: Şaban AKTAŞ YAT LİMANI, ANTALYA - TR
ZAMAN
Zaman demek Zam/lanan an demek; Onu için Geçip giden yıllar Benim için bu kadar Pahalıya mal oldu demek...
Var mı itirazın sevgili Sana verdiğim sözün Bedelini ödeyemediğimden Çekip gittin sen...
Aşkın ile yandı özüm Yoktu başka bir çözüm, Bu nedenle yürek Çekecek ceremesini Gülden küle Külden güle dönerek..
Şaban AKTAŞ 26.12.2019 - 12.27
ZAMAN AYARI
an olur zaman yerinde sayar, an olur yıldız gibi kayar, göreceli işler olur olmaz düşler geçer her insanın başından
günler aylar yıllar geçse bile aradan sen hâlâ benim için onyedi yaşındasın öyle güzel yaratmış seni aşkla yaradan
siyah boyanmış bir masa başındasın bakışın ile o an gibi hâlâ karşımdasın
yaşın onsekiz olmadı rüştün dolmadı hiç d/olsa evlenirdik, üç günlük serüven değil dönüşü olmayan bir yolculuğa çıkardık, atlı karınca, ay parkı masalımsı düşler olur olmaz işler
arada bir yıl farkı devr/anda aşk ile döndürüyor çarkı...
an olur zaman yerinde sayar, an olur yıldız gibi kayar
büyük aşkım sevgilim benim iyi anla beni zaman, güneş olup bakışına dünyayı döndürüşüne yıldızları yakıp her akşam fener gibi gökyüzüne takışına bir yanar bir söner gibi ay yüzüne zaman yalnız sana ayar..
Şaban AKTAŞ 26.12.2019 - 11.36
Görsel: Şaban AKTAŞ Teleferik- ALANYA
OĞLUM DUR!
Aklımdan muzip düşler geçiyor Öyle bir şiir yaz ki Kimse yazmamış olsun Farklı olsun herkesten Okuyan kesilsin nefesten!
Sağlığımı düşümdüm, derken Organlarım geçti aklımdam Ağız, burun, kulak Yedi delikli tokmak Akciğer, karaciğer, böbrek Mide bağırsak Tüm uzuvlarımı Tepeden tırnağa saydım tek tek...
Göbekten aşağı inince İşin şekli değişti; Gülerken muzipleştim iyice Ağzım kıs kıs gülmekten Neredeyse kulaklarıma varacak!
Tek benim olsa neyse ne Okuyanı da saracak kahkaha Yazdığımı okurken, belki ağzı Belki de kasıkları yarılacak!
Oğlum dur dedim Madem geldin Altmış Beş yaşına Uslan artık biraz, iş açma Durduk yerden milletin başına!
Sabah sabah ağzını hayıra aç Bu millet şeytanlığa değil Çoğu hayıra muhtaç Ekmeği bile yok bir dilim!
Seni de uyandırysam Özür dilerim Haydi yat uyu sevgilim!
Şaban AKTAŞ 26.12.2019 - 08.33
Görsel:Şaban AKTAŞ 15.12.2019 ANKARA HAVASI
Başkent s/isli puslu duman Yanan linyit kömürü kok Nefes alsan gen’zin yanan Koku başka bir yerde yok!
Şaban AKTAŞ 28.12.2019
TRAMVAY
Sabah erken İşe okula giderken Dolup taşıyor tramvay Yetişen yetişemeyen Gecikenin haline vay!
Şaban AKTAŞ 26.12.2019
Yunus Yaşar’a
Sordum, senin o Deli dediğin deliye ?! Peki, sen söyle bakalım Aşk nedir?! diye
-Öyle soru sorma bana Soracaksan şöyle sor Sen niye delirdin?! diye; Ben kafamı çok yordum!..
Git başımdan haydi Biraz da sen kafa yor, Aşkın yok ise yanında Olmuyor, olmuyor, olmuyor...
Şaban AKTAŞ 27.12.2018
BATAN GEMİLER
İflâs edenler peşpeşe Ekonomi battı gider Evvel On’sa, şimdi Beş’e Göçmeyen yan yattı gider
Batan geminin malları Felek mi kırdı dalları Tıkanmış bütün yolları Devler bizi yuttu gider
Kimin fazla akçesi var Saklı gizli bohçası var Ner’de millet bahçesi var Milleti uyuttu gider?!
Sahte oyla kandırdılar Tepemize kondurdular Onlar malı kaldırdılar Beyler yükü tuttu gider(!)
Hain kim ise tutmalı Kazığa mı oturtmalı Önce hapise tıkmalı Ha(l)k yolunu tuttu gider
Gördüm millet kan ağlıyor Yarası yürek dağlıyor Kim karapara sağlıyor Yükün tutan mutlu gider(!)
Aktaş inadına doğru Karagünler için doğdu Çarkı düzen bizi boğdu Erenler hep kutlu gider
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GÖNÜL KAZANI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GÖNÜL KAZANI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.