GÜNLÜK GÜNEŞLİKŞiirin hikayesini görmek için tıklayın GÜNLÜK GÜNEŞLİK
Yılın son gününe şiirle uyandım, günümü 3. şiiri GÜNLÜK GÜNEŞLİK, ardından peşpeşe şiirler geldi... Anlaşılan 2020 şiir yılım, bu şiirimin adını bir şiir kitabıma vermeyi de düşündüm, vereceğim.İşbu not bir patenttir :) Kahvaltımı yaptım , saat 10.00 da diş doktorum ile randevum vardı ona gittim. Doktorumca geçici protezden sonra yapılıp gelen metal protezin kalıbı ve çeneme uygunluğu kontrol edildi. Dışına gelecek seramik protez için renk seçimi yapılıp yeni kalıbı alındı, 3 Ocak 2020 de takılacak. Bu arada bir soru yönelttim kızımın okul arkadaşı diş hekimim Gizem Kılınç hanımefendiye. - Piyasada bir çok çeşitte ve farklı fiyatlar ile satılan diş macunu var, bunların arasında önemli farklar var mı gerçekten?! Bu soruma hayli uzun bilimsel açıklamalarda bulundu sevgili kızımız Gizem. Anlattığı bu çok değerli bilgileri, çıkıp bir televizyonda ya da radyo programında açıklamasının herkese çok yararlı olacağını kendisine söyledim. Altı yıl üniversitede bu konularda çalıştığından sözetti.. Hem diş hastalıkları üstüne hem de diş hekimliği üstüne iki ayrı fakülte mezunu kızımız o kadar güzel, net ve bilimsel açıklıyordu ki , gün boyunca bu konuda konuşabilirdi. "Akıl yaşta değil baştadır" misali kızımızın bilgisi becerisi ve aynı zamanda sanatçı ( ressam) ruh taşıması ile hem donandım hem gönendim. Kısaca konuştuklarımızı özetler isem, 1) Aslolan ağzımızın manuel biçimde temizlenmesi, bu temizlik elle de yapılabilir. Bu iş için uygun fırça seçimi. Diş eti kanamaları, bakterilen uzaklaştırılması, dişler üstünde plâk oluşumunun engellenmesi bu sayede bertaraf ediliyor. 2) Diş macunları arasında fiyat farklılıklarına karşın çok fazla bir fark yok. Bazılarında antibakteriyel maddeler, temizliği kolaylaştıran kayganlaştırıcı maddeler farklı ölçeklerde macuna karıştırılsa da, bu değerlerde fazlaca oynamak da olası değil, çünkü bu kez o maddeler birbiri ile tepkimeye girerek, ağız sağlığını bozabilecek konuma gelebiliyor. 3) Sonuçta ağzımızı temiz tutmak ve diş sağlığı her açıdan yararlı, can boğazdan gelir ise dikkat edeceğiz, dişsiz yenmiyor. Onları korumamız gerekli.. Tüm bunlar Dr.Gizem kızımızdan dinlediklerimin özetinin de özeti yalnızca.. Kendisine çok teşekkür ederek ayrılırken, dışarıda hava günlük güneşlik idi, bilimin aydınlığı ile körfezin güzel manzarasını sabahın erken saatlerinde ortaya çıkaran güneşin aydınlığı bana doyumsuz güzel bir mutluluk tablosu sunuyordu, o duygular ile oturdum bir de KARİNE adlı şiirimi yazdım.
|
Merhabalar Şairimiz.
Yeni yılımızın İNSANLIK yılı OLMASINI
HÂK ve ADALETİN
Bütün DÜNYADA TECELLİ BULMASINI
Ömrünüzün Şiir gibi Saf Temiz Duru olmasını
2020 yılınızın Sevgi Mutluluk Sağlık dolu geçmesini
Yüce ALLAH'tan dilerim.
Kalemine Yüreğine sağlık.