Gönlü aydın bir kişiye kul olmak, padişahların başına taç olmaktan iyidir. (mevlana)
kardanadam
kardanadam

Beyaz Şiirler

Yorum

Beyaz Şiirler

45

Yorum

0

Beğeni

0,0

Puan

1603

Okunma

Beyaz Şiirler



ne bir hükmün
ne de imgenin
yoktur dini/imanı
çoktan geldi geçti bile
söylemenin
zamanı

Tanrı da biliyor zaten
ben özgür ve henüz
kitapsız bir şairim
bakmayın suskun durduğuma
dut yutmadım
bülbül de değilim

mani yoktur halimde bir takrire
ve tükürmek için bir çöplüğün
tam orta yerine

kapıyı bile çalmadı
davetsiz ağardı saçım
ama ne kadar yıkasam da
ağarmıyor şiir

yoksa siz hala annenizin deterjanını mı kullanıyorsunuz?
ben hep kille yıkarım da


C.Çalık


Bu edebiyat defterine inandım. Dostluklara inandım
her şeye inandım bu defterde şiirlere de

Ama bazı şeyleri kabullenemedim
Çoğu zaman ceketsiz şiirler gördüm
Ve ceket içinde şiirler bulamadım bazen

İyi bir şair bile olsa her gün güzel mi yazar sizce?
Bir insan hayatında kaç şiir yazabilir şiir gibi bir şiiri?

kamu vicdanının yorumuna bırakıyorum
Sonsuz sevgi ve hürmetimle

Paylaş:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şiiri Değerlendirin
 
Beyaz şiirler Şiirine Yorum Yap
Okuduğunuz Beyaz şiirler şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Beyaz Şiirler şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
ÖmerNazmi
ÖmerNazmi, @omernazmi
29.6.2008 04:40:13
Sevgili susku demiş ki, benim tahsilim yok!

Ben bunu ayıplamam ki!

AYIPLAYACAĞIM ŞEY, HİÇ BİRŞEY BİLMEYEN BİRİNİN BİLİYORMUŞ HAVALARINA YATMASIDIR. VE KENDİNİ OLDUĞUNDAN FARKLI GÖSTERME ÇABASIDIR. TAVRIM KİŞİSEL DEĞLDİR, EDEBİYAT ÜZERİNE AHKAM KESENLEREDİR SÖZÜM.

Sevgili susku demiş ki, benim tahsilim yok!

TAHSİL DENİLEN MERET DİPLOMA OLSAYDI HERKES ŞİMDİ BİRŞEYDİ...
BİRAZ OKU KARDEŞİM..
Ben sana birşey mi dedim ki balıklama atlıyorsun her şeye.
Olayları başka bir sayfada kişiselliştirmenin anlamı ve ahlakı yoktur.
Kimin hangi sayfaya hangi bilgisiyle ne yorum yaptığı açıktır. Açın bakın!

Sevgili susku demiş ki, benim tahsilim yok!
E KARDEŞİM SENİN YERİNE BEN Mİ ÜZÜLEYİM YANİ. OKU!

BİZ İKİ DİPLOMA ALDIK DA NE FAYDASINI GÖRDÜK! ADAM OLAN NEYİ NEREDE SÖYLEYECEĞİNİ BİLENDİR.
VE BİLMEYENİN BİLMEDİĞİNİ SÖYLEMESİDİR.
zeki çelik
zeki çelik, @zekicelik
29.6.2008 03:59:34
"Bu site benim evladımdır," diyenleri alın seçici kurula, biz de anlayalım ağa babamızın şiir bilgisini"


anlaşılan siz bir sıkıntı içine girmişsiniz şimdi
ki öyleyse

site yönetimi doğru yapmıştır
ki öyleyse

bu site doğru rotasını belirlemiştir
ki değilse

vay anam vay


benim tahsilim yok anlamam bu işlerden / site yönetimi anlar ama

kolay değil öyle dünyanın en büyük sitesi olmak - bugünlere gelebilen bir zeka varsa bu sendende bendende çok çok zeki olduklarının belgesidir.

sen daha zekisin ben daha zekiyim edebiyatı yok burada

herşey bir sıkıntıdan ibaret olduğunda ses çıkmayacak ... ters giden işler bugün milad değil
öncesi sesinizi yükseltecektinizki şimdiki yazınızı ben samimi anlayabilmeliyim.



ÖmerNazmi
ÖmerNazmi, @omernazmi
29.6.2008 01:33:50
Şiirde seçicilik ahbap çavuş ilişkisi değildir, ola ki böyle bir bakış var ise bu kimseyi bir yere götürmez.

Yukarıdaki cümle Neslihan Yazıcılar'a ait.

Ve zurnanın acaip bir ses çıkardığı yerdir burası.

Şimdi Ömer Nazmi de ik laf eylesin bakalım.

Eylesin bakalım neler söyleyecek bu kimsenin etlisine sütlüsüne karışmıyan kişi;

Önce şu içimdeki irini dökeyim; (siteden aşağılanarak atılmayı göze alarak) Siz şiirden anlamıyor musunuz? AIbuk sabuk şiirler seçkiye girerken, değme edebiyat derglilerinde yer bulcak olan şiirler seçkiye bile girmiyor. Seçici olarak seçici olan kişiler! Siz şiirden anlıyor musunuz? Anlıyoruz derseniz, buna yalnız ben değil, kargalar bile güler. Bu sitenin adı "Edebiyat Defteri" değil mi! Güne gelen şiirin bile neden, hangi kıstaslarla, hangi skalaya göre geldiğini bile bilmiyoruz. Önceden güne gelen şiirin kurul tarafından bir yorumu yapılırdı. Şimdi yok!.. Ben seçtim, bunun için iyi şiirdir, mantığıyla nereye kadar! Burası edebiyat sitesi midir yoksa arkadaş bulma sitesi midir bunu anlamakta zorluk çekmeteyim. Adam, utanmadan yorum yerine ilanı aşk etmektedir, buna eğer kişi tavır koymazsa yönetimin hiç gıkı bile çıkmamaktadır, bu ne anlayıştır, buna nasıl izin verilir bunu da analamak mümkün değil.

Burada amaç şiiri mi yoka şairi mi seçmektir bu da bir muamma.

Benim önerim;
Eğer yönetim seçicilerinin şiir bilgisine güveniyorsa, şunu şart koşmaldır. Seçkiye aldığınız şiiri, neden seçkiye aldığnızı altına açıklayın, hem tema hem de teknik olarak bunu yazın, demelidir. "Bu site benim evladımdır," diyenleri alın seçici kurula, biz de anlayalım ağa babamızın şiir bilgisini. Edebiyat, öyle yuvarlak birkaç kelime yuvarlayanların işi olmamalıdır. Birilerininn karizması mı çiziliyor! Bana ne!

Ben kendi adıma söyleyeyim; ben bu sitenin ne anasıyım ne babasıyım; ama bir üvey evlat olarak canım acıyor.
Biri kaldırır derse ki " tezekten terazinin *oktan olur dirhemi," işte ben bu sitede şiir karalayan biri olarak bunu kaldıramam.

Böylesine şiir seçkilerinin yapıldığı bir yerde elbette adam kadrırır yorumunda, şiire değil, şaire en sıcak hatta kaynayan duygulardını yorum diye yazar. Şair kendini savnursa savunur, savunamazsa yönetim de öyle bakar.

Sonra kalkar birisi de, Ömer Nazmi'nin şiirine iki kelimelik alyalı bir yorum atar; elbette Ömer Nazmi de onun şiir bilgisi olmadığını bildiği için, o muhteremi engeller. Sonra da üzülür..

Bu sieteye değer verelim mi!
Cevabını sizler verin..




ÖmerNazmi tarafından 6/30/2008 12:13:11 AM zamanında düzenlenmiştir.
kadircetin
kadircetin, @kadircetin
29.6.2008 00:41:44
Aynı dertten muzdaripmişiz be usta... şiirinizi ve yorumları okudum... Yorumsuzum... Tebrik eder, başarılarınızın devamını diliyorum...
bluecould
bluecould, @bluecould
28.6.2008 17:30:15
Bu sayfaya tekrar dönmek istedim çünkü amacım ne demogoji yapmak nede art niyet sadece her şiir dostunun birçok yazdığı şiiri, yazısı var bu sitede...Ve hepsi güzel olmayabilir elbette.Yazanın duygularını bilemeyiz ama hiç mi güzel şiiri ya da yazısı yokda görmezden geliniyor acaba...Kendi yazılarını beğenen insanların birçok paylaşımda yorumu bile yok...?ama varsın olmasın herkesin gönül gözü sağ olsun...
Neslihan YAZICILAR
Neslihan YAZICILAR, @neslihanyazicilar
28.6.2008 17:14:20
http://www.edebiyatdefteri.com/siir/126045/sairin-olmesi-ne-garip---bir-garip-orhan-veli-kanik-


Sevgili Ağabeyim

Bizler diyorum bir avuç insanız bu bağlamda şiire gönül veren, şiir adına mücadele eden.
Ben şiire gönül vermiş biri olarak ve kişisel çekememezliklere dönüp bakmadım.
Kişi ne olduğunu, nerde olduğunu bilir.

Üstat Orhan Veli Kanık’a yazılmış dizelerim belki okunmadı bile…
Ne var ki bu değer bana değil şaire olan saygıdan kayda alına bilirdi.

Kurdele olayı da değil konu, kişiselde değil.
Ne var ki ortada olan değerlendirme merci var bunun değerlendirmesini de görüşe açık bırakıyorum.
O yüzden tartışmaya gerek görmüyorum.

Çünkü her kesin şiire ve hayata bakış olgusu farklı.

Şiirde kimse kriter değildir düşüncesiyle site de bulunma nedenim ileri dönük yazınsal alanda okuyucuya yabancı bir isim olmamaktır.

Şiirde seçicilik ahbap çavuş ilişkisi değildir, ola ki böyle bir bakış var ise bu kimseyi bir yere götürmez.
Analizi açıktır konun.
Şiirde iddialıyım gibi afakî söz kullanmak istemiyorum ama bu yolda iyi bir yolcu olduğuma inanıyorum ve daha alacak yolum olduğunu da.

Bu nedenle sözün kısası amacımız kimseyi ne kırmaktır ne eleştirmek ama gerçekleri de vurgulamak gerekir.

Teşekkürlerimle
Saygı ve sevgi sizlerle olsun.
Şiirle…





Neslihan YAZICILAR tarafından 6/28/2008 5:17:36 PM zamanında düzenlenmiştir.
babidim
babidim, @babidim
28.6.2008 14:27:45
yoksa siz hala annenizin deterjanını mı kullanıyorsunuz?
ben hep kille yıkarım da

C.Çalık
?*********************************

Mükemmel ötesi..
Saygıyla ...
mezo
mezo, @mezo
28.6.2008 12:33:40
"Sair toplumun vicdanıdır. Ayni zamanda çagının tanigi olmak zorundadır. Ruhunda hep baskaldırı vardır.Uysal degildır.Uysallastıgı an şair olmaktan çıkar.Sorgulayan, elestiren, bir tavrı vardır şairin. Ama, bunu yaparken didaktik bir söylemi benimsemez. Ucuz, kuru, sığ ve kör bir bakıs onun üslûbu degildir...... "

Saygıyla...
mezo
mezo, @mezo
28.6.2008 12:27:29
ÖLMEYE GİDİYORM

altın çağını yaşıyor at gözlüğü
kutluyor teknoloji en büyük zaferini
oltasında “toplumun vicdanları”!

sarhoşunda özgürlüğün deve kuşları
terki-diyar çöller, şimdi “aydın” mezarı!

öksüz kalmış dünya
ar duyuyor yetimliğinden insanlık

ne eller görünmekte
ne cepler aitliğinde birilerinin
sırıtıyor tek dişini yutan medeniyet çirkince!

devran üsküdarı geçenlerindir
şaha kalkmış atlar kıkırdıyor arsızca!
ağırlarken birbirini hala sağır kalemler!

utanıyor sözlükler yeni anlamlarından
ve haykırıyor kara kaplı kalemim
asi-l/liğin yorgunluğunda

buysa şairliğiniz
ölmeye gidiyorum ben!

darağacında sallanırken yetersiz dizelerim
kulak tırmalıyor kahkahalar zalimce!

kan sızıyor inceden
urganların izinden, kızılcık dalı...

tıslayan boynu tepkisiz,yüreğimin
yaşamsal sıvı düşüyor, ayakları dibine sehpanın
bedenimden önce...

neşter kalemler tadını çıkarıyor karşımda
kevgirleşmiş bedenimin keyfinin!

karışıyor sesler iki dar ağacından
iki yok oluş öpüyor ayaklarını sehpaların

kalemim biri...
diğeri ben!

Gülten Kahraman

HİÇ KATILMADIĞIM BİR TARZ OLMAKLA BİRLİKTE iLK DEFA BEN DE BİR ŞİİRİ YORUMLARKEN KENDİME AİT BİR ŞİİRLE YAPIYORUM BUNU...

BENZER TEPKİLERLE YAZDIĞIM BİR ŞİİRDİ...

Kİ YAZMAYA KALSAM ŞİİRİN BENDE BIRAKTIKLARINI, ZATEN FARKLI ŞEYLER OLMAYACAKTI...

SAYFA İŞGALİ İÇİN DEĞERLİ ŞAİRİN HOŞGÖRÜSÜNE SIĞINDIM..

BEĞENDİM !

SAYGIYLA...

ÖmerNazmi
ÖmerNazmi, @omernazmi
28.6.2008 07:47:37
Sevgili Celal Ağabeyim,

Çok önemli bir noktaya kaleminizi bastığınız için aslında herkesin size teşekkür etmesi gerekir..

Her kim seçiyorsa sözüm onlara! bazı şiirleri eğer gözden kaçırıyorlarsa onların ihmali anlaşılabilir; ama hakeden bir şiiri okuyupta seçkiye almıyorlarsa söylenecek birşey kalmıyor. Belki de bizler şiirden anlamıyoruz. Hele bazı şiirlere üç kelime (abartmıyorum gerçekten üç kelime) yorum yazarak- eğer imalı sözler yorumsa- çekip gidenlere açıkça gülüyorum ben. Amaç şiir midir nedir anlamıyorum. İki kelime imalı yorum asla iyi niyet barındırmaz, kaldı ki sitenin bu konuda da uyarısı vardı; ama sanıyorum uygulamaya geçirilmedi. Ben de kendi derdimi kendim çözüyorum, şiir için değil, iki kelam etmiş olmak için sayfama gelenleri ve bunu üst üste iki kez yapanları engelliyorum.

Aaa..Siz, "kral çıplak!" dediniz..Ne kadar ayıp... Neden böyle birşeyi yapıyorsunuz ki!

Boş verin sayın ağabeyim boş verin.

Saygılarımla...

ÖmerNazmi tarafından 6/28/2008 7:50:20 AM zamanında düzenlenmiştir.
ozzy
ozzy, @ozzy
28.6.2008 04:53:52
Bence önemli olan şiir dostlarının
gönlündeki yerinizdir. Şiirleriniz
her zaman rehber olmuştur bana
Sevgi ve saygı ile...
Ozan
Etkili Yorum
kardanadam
kardanadam, @kardanadam
28.6.2008 04:32:41
Tüm katılan arkadaşlarıma teşekkürlerimi ve sevgilerimi ileterek kendi şiirime kendim yorum yaparak bu sayfayı 27 haziran gününe bir daha geri gelmemek üzere gömmek istiyorum. Şiir ve sözlerimden dolayı
ilgili arkadaşlar varsa ve eğer gönülleri kırıldıysa onlardan da özür diliyorum. Ben her zaman eleştirilerimi ve bazen yazdığımda adına eğer hiciv denilebilirse karalamalarımı sistem ve fenomenler üzerine yaparım. Asla bire bir şahsiyetleri vurgulamam. Hedefim asla insan değil çözülmesi gereken düğüm gibi olgulardır.
Yani özetle benim insan hasımlarım yoktur ve olmayacaktır da
Bu içsel anlatımıma ilişkin bir yorumdu. Bugün bunları yazdığım için ilk defa kendimi eleştiriyorum. Daha farklı ve daha yapıcı yazabilirdim. Ama kalem yazdı bir kez.

Şiir de pek öyle üzerine titrenmiş bir çalışma değildi zaten.

Sevgilerimle

kardanadam tarafından 6/28/2008 4:35:32 AM zamanında düzenlenmiştir.
zeki çelik
zeki çelik, @zekicelik
28.6.2008 03:12:43
sitede bilhassa eski üye olanların hala gün şiirlerin ya da seçkiye seçilen şiirlerin site yönetimin yada moderatörlerin yetkisinde olduğu sanmalarından herkes bir kurtulursa sorunlar çözülecek
şiirlere takılan kurdeleler site yönetiminin kontrolünde gelişen bir konu değil ... burada şiirleri seçen mevcut üyeler ... yani içimizden belirlenmiş kurul üyeleri

bunun altını bir çizelim sonra sorunlar neler bir bakarız

burada seçilen kurul üyelerinin bu görevde uzun süre kalmaları ister istemez şiir altlarında kurulan dostluk arkadaşlık yandaşlık adı ne ise ... şiirleri değerlendirirken bu çerçeveden bakması ve daha çok şiirleri okumadan değerlendirmesi gayet doğal birşey kim gelse bu çerçeveden bakar.
bunun çözümü kısa aralıklarla kimsenin bilmediği az çok şiirden anlayan kişilerle bir bayrak teslimi gibi bu görevi yürütebilmeleri en sağlıklı bir karardır diye düşünüyorum

çünkü
bu kurul üyelerine verilen yetki zaman geçtikçe site içinde kendi dünyasını kurduğunu
ya gruplar yada gruplar oluşturmaya çalıştıklarını gördük

geçenlerde bu konuyla alakalı kırıldığımı şiir adına üzüldüğümü şiir altlarında dile getirdim

ve bunları dile getirirken
bu sitenin çok eski bir üyesi olarak öncelikle hakkım olduğunu, bu siteyi çocuğum gibi gördüğümden tepkilerimi verdim
bir çok arkadaşlarım kırıldılar bana - umrumda değil
burada şiir konuşacaksak dostluk arkadaşlık yandaşlık varsa dışarıda olmalıyı savundum hep

çözüm mü? yukarıda verdiğim bir örnek...
kesin çözüm mü? kurdelelerin tamamen ortadan kalkmasıdır.





susku tarafından 6/28/2008 3:49:54 AM zamanında düzenlenmiştir.
kutbo
kutbo, @kutbo
28.6.2008 02:53:08
mani yoktur halimde bir takrire
ve tükürmek için bir çöplüğün
tam orta yerine
........
Ustadım size acırım....eğer her çöplüğe tükürecekseniz....
.....
Tükürük beziniz iflas eder de...
......
Yüreğinize sağlık.
tckay1
tckay1, @tckay1
28.6.2008 01:24:57
Günün şiiri olmuş.

Tebrikler...
Gürsel Cengiz
Gürsel Cengiz, @gurselcengiz
28.6.2008 00:21:17



Şiirdi, sadece şiir........sevgilerimle.....
Atilla Güler
Atilla Güler, @atillaguler
27.6.2008 23:52:38
sizin böylesine sitemkar bir dille yazmanıza ne neden olmuş bilemem ama gediğe konmuş olmalı taş!

ki bilirim ben de ceketsiz şiirleri ve şiirsiz ceketleri! o yüzden söylemleriniz söylemlerim olsun dost!

Sevgimle
soloyin
soloyin, @soloyin
27.6.2008 23:43:09
Üstadım bu notu düşmüşse vardır bir nedeni.))

Kurdele takarlardı eskiden talebelere.Benim zamanımda vardı mesela.(Hmm.O kadar eskidik mi yaw.)Neyse.
Okuma-yazmayı ilk öğrenenlere takılırdı.Hem de kırmızısından.Alanların duruşu değişir,kendilerine güvenleri gelir,evde bir bayram havası ...Alamayanların ise vay haline.
Artık yok ama.Yanlışlığı mı anlaşıldı yoksa modası mı kalktı bilinmez.Burda da var kurdele.Hak edenlerin alıp almadığı konusu karışık biraz.En azından ben anlamam.
Bu şiir kurdelesiz kalsa kimin umrunda.Benim kalbimde yer buldıktan sonra...
umutca
umutca, @umutca
27.6.2008 23:32:48
bu gerçekten tartışılacak bir konu herkes kendince şair işte ve herkes haklı kendince. kimi yürekte arar kimi hayatda hepside şiir kendince üzlmek anlmasız şair. herkes yazar kendi bildiğince ve savunur yine kendsini kendince. herkesler haklı be şair üzlmek ve kırılmak anlamsız be devran böyle geliyor ve böyle gidiyor ve hayat devam ediyor. sizi anlıyorumda neyleyim kalemim kırık herşeiyin içini boşaltıyor bu düzen şiirlerde eksik kalmıyor alıntılar çalıntılar v.s sıralanıp gidyor hayat. durduğun yerde adam gibi durabiliyorsan o kadar mutlu ol işte gersi hikaye. ama sen yaz her zaman ve perdeyi hiç kapatma olurmu. var görme seyirciyi spot ışıklarında en iyi şiirlerini yaz ve hep yaz dost.
ro
roj özlem aksoy, @rojozlemaksoy
27.6.2008 23:10:28
bu konudaki sıkıntınızı anlıyorum ve sıkıntınızın ortağıyım. hergün köşe yazısı bile yazılamıyor. (copy-paste)
allahın ilim ve irfanla donattığı kulu Yunus Emre'nin divanı (yanılmıyorsam) beşyüzaltmışüç beyitten oluşuyor ki o, çocukluğunda başlamıştı. ömrü seksen yıl sürdü. şu zamanımızda uzun uzun destan gibi şiirler yazılıyor. yazılıyor da hani nerede bu dizelerin ilmi. kime neyi anlatıyor. şiir yazan birinin günde en az iki saat tefekküre dalması gerek ama nerede. dinlenilen şarkılarda, şiirlerde... ordan burdan parça parça alınmış kelimeler birbirine yamalanarak şiir oluşturulduğu sanılıyor.(söz meclisten dışarı), bu kolay düşünmeye gerek yok hergün bir şiir hazır. her gün güzel sözler yazan gerçek şairler ise o yazdıklarını şiirlerine malzeme olarak kullanırlar. emek gerekli, kolay bir şey değildir şiir yazmak. şiir tüm sanatların özüdür.
fatih akça
fatih akça, @fatihakca
27.6.2008 23:05:11
fitile çakmak çaksam...
patlarmı bu şiir..
künyesi belli...
içeiği..
mesajı...
"lüküs kamarada kimler oturur "
birde bizim gibi yandan çaklı ada vapurları var işte
şiire götürür şiire getiririz..
durmayın kamalarda
Perihan Metin
Perihan Metin, @perihanmetingumus
27.6.2008 23:04:24

İyi bir şair bile olsa her gün güzel mi yazar sizce?
Bir insan hayatında kaç şiir yazabilir şiir gibi bir şiiri?

Tabi ki iyi bir şair de olsa herkes gibi o da tıkanabilir.

Kaleminiz daim olsun, sevgiyle kalın.
Hamiyet Göz
Hamiyet Göz, @hamiyetgoz
27.6.2008 22:55:31
gerekli yerler okumuştur umarım....ceketsiz şiirler ve cekt içinde olmayan şiirlr...haklısınız...kutlarım papatyalar yüreğinize
Müfide Decdeli
Müfide Decdeli, @mufidedecdeli
27.6.2008 22:04:49
Harikasınız kardanadam.Şiir ve tüm yorumlarınıza sonsuz tebrikler...
Allaha emanet olunuz.Kaleminiz ve siz her daim var olunuz İnşallah.
Selam saygı ve sevgilerle...
Rom@ntik
Rom@ntik, @romntik6
27.6.2008 22:02:37
Şiirinize tekrar misafir oldum...

Alttaki yorumlar dikkatimi çekti ve yazmak istediğim bir iki konu var müsadenizle...

ŞİİR... dendiği zaman herkes genellikle benzer cümlelerle açıklama yapar...

Herkesin katılacağı ortak nokta ise : Şiir yazanların daha duyarlı ve hassas insanlar olduğu cevabını alır sınız...

Ama bence en önemlisi yürektir... Şiir, her ne kadar zekâ gücü, kültür, gözlem, birikim ve duygu yoğrulmasının kaleme alınmış hali olsa da en önemli ve bence vazgeçilmez niteliği YÜREKTİR !

Hani hep yorumlarda adı geçen ve sağlık ifadesi olan yürek var ya... Kast ettiğim o değil !

Kast ettiğim : İçinde taşıdığın eğrilerle doğruları yumruk gibi masaya vurur gibi, işte... ben buyum diyebiliyorsan o zaman yüreklisindir... Ama karakterli ama karaktersiz fark etmez...

İşte ben buyum... beni kabul eden bu duygularımla gelsin diyebilmek !

Şiirin yanısıra yorumun da yürek işi olduğuna inanıyorum... ve diyorum ki; yüreği olmayan sayfama gelmesin !

Saygı çerçevesi içinde, aşağılamadan, alay konusu gibi tepeden bakmadan... amaç şiirde göze çarpan teknik ya da imla olarak bir hata'm varsa... alsın isteyen yerden yere vursun... Saygı duyarım... ama özüne insin... ne yazmışım... ne hissetmişim... neyi ifade etmeye ne kadar muktedirim... okuyana ya da topluma herhangi bir yaşanmıştan ya da gözlemden yola çıkıp şiirin içinde alınması gereken bir mesaj bırakmış mıyım ?

Bu konuları irdelesin... canım başım üstüne
Tebrik eder selamlarımı sunarım diyen ! Yüreğinize sağlık, tebrik ederim, kutlarım, gibi
" ben sayfana geldim haberin olsun " türünden niteliği olmayan yorum sahipleri sayfama uğramasınlar !

Gelip alkış da tutmayın, istediğim bu değil yanlış anlaşılmasın... az önce sebeplerini anlattım...
Ben ne demişim... özüne inebiliyorsan... hata mı yapmışım ? Doğru yolu gösteriyorsan başımın üstündedir kişiliğin...

Yürek demişken ( bu yazıyı yazmamın sebebi de bu konudur )

Yorum yapan arkadaşların üsluplarını eleştirmek için burdayım... İşte burdayım...

Sn aspendos demiş ki : ne demek istediğini..nereye vurgu yaptığını anladım üstad !
İyi de vurgu yapılan yer ya da kişi kim ? Neden muallakta kalıyor ?

ve Sn. Atila Yekta demiş ki : "Beyaz Kurdelalı" şiirlere baktım,ağabey
ve tahmin ettiğim gibi,
bir isim yine dikkatimi çekti...
Sonra,sayfasında yer alan "en son eklediği şiirler" bölümündeki şiirlerini açtım teker teker...
Evet;peş peşe on şiiri beyaz ve/veya kırmızı kurdelalar "almış"...
Ağabey,bu durum,bence,o şairin değil,
onu bu "hale" yakıştıranların sorunudur...
Böyle bir ortamda,yerde,
ihtiyacı olmayanın egosunu şişirecek şekilde davranmak,

Yazın... saygı çerçevesi içinde olduktan sonra kim ne diyebilir ?
Yazın ki herkes bilsin kime iltimas geçiliyor ve hatta kimin iltimas geçtiğini de yazın...

Birşeyleri düzeltmek istiyorsak şayet; önce kendimiz düz yolu göstereceğiz...

Kim ? ( muhatabın kim ) iyi güzel yazmışsınız ama kime, Neyi yazıp...
KİME ATFEN YAZDIĞINI belirtilmemiş yazı bırakılmış yorum adı altında...
Yazın... hakaret içermediği sürece yazın... k imi kast ettiğinizi yazın... muhatabı her kim ise direkt ulaşılsın ve cevabını versin...

Ben yazıp ortaya bırakayım, kim alınırsa alınsın... bu gerçekten hoş değil... hele ki; Şiir yazıyorum diyen
edebiyatla uğraşan kişiye hiç yakıştıramam...
Edebiyatın kelime kökü edep dir

SAYGILARLA




Rom@ntik tarafından 6/27/2008 10:06:54 PM zamanında düzenlenmiştir.
MEZARKABUL55
MEZARKABUL55, @mezarkabul55
27.6.2008 21:44:38
Gerçek anlamda şairlik yeteneği bu olsa gerek....Bir başka hava,bir başka maya....Sizi bilen herkes gibi bende şiirlerinizi çok severek takip ediyorum...Bir çok Peygamber vardı ama hepsinin kitabı yoktu...Siz de şairsiniz kitabınızda olmayabilir...Ama bizim şuurumuz şahittir şairliğinize....Kalitenizle sanat icraa ediyorsunuz.Kaleminiz zaten daim ne desem bilmiyorum...Devam hocam devam....
MEZARKABUL55
MEZARKABUL55, @mezarkabul55
27.6.2008 21:44:37


MEZARKABUL55 tarafından 6/27/2008 9:45:42 PM zamanında düzenlenmiştir.
faik danışman
faik danışman, @faikdanisman
27.6.2008 21:23:38
Ama bazı şeyleri kabullenemedim
Çoğu zaman ceketsiz şiirler gördüm
Ve ceket içinde şiirler bulamadım bazen

İyi bir şair bile olsa her gün güzel mi yazar sizce?
Bir insan hayatında kaç şiir yazabilir şiir gibi bir şiiri?

ne demek istediğini..nereye vurgu yaptığını anladım üstad...bazen anlamakta güçlük çektiğimi söylemeliyim.her ortamda her platformda aynı kafa kol ilişkileri..aynı basit ucuz davranışlar..yüreği şiir kokan ..şiirle yaşayan ve şiiri yaşam biçimi olarak düşünen insanların kırılma noktaları çoktur..ve her konuda duyarlılıkları ile hassasiyetleri ile ön plana çıkarlar..bazen düşünüyorsun ve diyorsun ki üzülmeye değmez..ben ne olduğumu biliyorum..gücümün sınırlarını..kapasitemin doldurduğu boşluğun farkındayım..boş ver gitsin diyorsun..ama şair yüreği işte her yere dokunduracak..her haksızlığa kalemi ile karşı duracak...bir çok insanın altamak istedikelrini anlatmışsınz belkide...ve çoktA güzel bir uslüple cevap almışsınız..

yüreğinize sağlık..sevgi ile kalın
AttilaYekta
AttilaYekta, @attilayekta
27.6.2008 21:11:27
"Beyaz Kurdelalı" şiirlere baktım,ağabey
ve tahmin ettiğim gibi,
bir isim yine dikkatimi çekti...
Sonra,sayfasında yer alan "en son eklediği şiirler" bölümündeki şiirlerini açtım teker teker...
Evet;peş peşe on şiiri beyaz ve/veya kırmızı kurdelalar "almış"...
Ağabey,bu durum,bence,o şairin değil,
onu bu "hale" yakıştıranların sorunudur...
Böyle bir ortamda,yerde,
ihtiyacı olmayanın egosunu şişirecek şekilde davranmak,
hem o kişiye,
hem de o kişiyle aynı güzelliği paylaşanlara,
katılımcılara,okuyuculara,yorumculara,şairlere
bir tür rahatsızlığı,kırgınlığı reva görmektir...
Yani,burada bir ikilem(dilemma) var aslında:
Bu şair,bu dost,çok iyi yazıyorsa da böyle bir "şeye" layık görülmemeli,
çok iyi yazmıyorsa da...Çünkü,önemli olan burasının "atmosferi"...
Bilmiyorum,anlatabildim mi?...
Hem,benim için kurdela değil,yorumlar önemli...
Aslında,ciddi,emek verilmiş yorumlar çok daha değerli...
Aman be ağabey,memlekette bu kadar abukluk varken,çarpıklık varken
kim,ne,neresi müstesna olabilirdi ki?!...

Sonsuz,sevgim ve saygımla...
kazım Doğan
kazım Doğan, @kazimdogan
27.6.2008 21:10:36
ne bir hükmün
ne de imgenin
yoktur dini/imanı
çoktan geldi geçti bile
söylemenin
zamanı

Tanrı da biliyor zaten
ben özgür ve henüz
kitapsız bir şairim
bakmayın suskun durduğuma
dut yutmadım
bülbül de değilim

mani yoktur halimde bir takrire
ve tükürmek için bir çöplüğün
tam orta yerine

kapıyı bile çalmadı
davetsiz ağardı saçım
ama ne kadar yıkasam da
ağarmıyor şiir

yoksa siz hala annenizin deterjanını mı kullanıyorsunuz?
ben hep kille yıkarım da


C.Çalık


Bu edebiyat defterine inandım. Dostluklara inandım
her şeye inandım bu defterde şiirlere de

Ama bazı şeyleri kabullenemedim
Çoğu zaman ceketsiz şiirler gördüm
Ve ceket içinde şiirler bulamadım bazen

İyi bir şair bile olsa her gün güzel mi yazar sizce?
Bir insan hayatında kaç şiir yazabilir şiir gibi bir şiiri?

kamu vicdanının yorumuna bırakıyorum
Sonsuz sevgi ve hürmetimle

Yüreğine sağlık Celal dost yine güzel bir dokundurma vardı şiirinde, kalemin daim olsun dostum saygıyla...
YAVUZ KORKMAZ
YAVUZ KORKMAZ, @yavuzkorkmaz
27.6.2008 21:06:00
Yüreğinize sağlık yazmak size yakışıyor efendim
TuTKu
Rom@ntik
Rom@ntik, @romntik6
27.6.2008 20:52:36
Bırakın her yazdığının şiir olmasını...

Sitede öyle değerli isimler var ki, konuşması bile şiir gibidir diye düşünebileceğiniz türden

Şiiri, Şiar edinmiş güzide isimler... yorum kaygısı taşımayan, başkasının şiirini okurken, kendi daha güzelini yazsa da sanki karşı taraf yazılamamış şiiri yazmışcasına teşekkürünü bırakan, tevazu gösteren kişiler...

Sorunun esası, ben Şair miyim ise; Bence EVET... Siz Şiire gönül vermiş Şiir yazan kişi siniz

*** ama ne kadar yıkasam da
ağarmıyor şiir ***

*Şiirleri Yıkadım* şiirimi hatırlattınız bana :)



SAYGILARLA



Rom@ntik tarafından 6/27/2008 8:55:31 PM zamanında düzenlenmiştir.
Suat Uğur
Suat Uğur, @suatugur
27.6.2008 20:45:00
yoruma gerek var mı?

saygılar üstad.
şair-i lale
şair-i lale, @sair-ilale
27.6.2008 20:42:40
Bu şiir şiir gibi şiirdi
ve şair de her şiirinde iyi bir şair olmaz
onu iyi yapan şiirleri vardır...

Tebrikler Hocama
Esenlikle kalınız..
Necla Kezban Turan
Necla Kezban Turan, @kezbanturan
27.6.2008 20:41:19
Ama bazı şeyleri kabullenemedim
Çoğu zaman ceketsiz şiirler gördüm
Ve ceket içinde şiirler bulamadım bazen


...........................
İyi bir şair bile olsa her gün güzel mi yazar sizce?
Bir insan hayatında kaç şiir yazabilir şiir gibi bir şiiri?

.... başka bir yoruma gerek yok bence. çok güzeldi.
sudengi
sudengi, @sudengi
27.6.2008 20:17:25
Sevgimle dost, takdirim ve tebriklerimle.
Şiirler paylaşmak, okunmak, seslendirmek için var nihayetinde.
Ötesi kim için ne anlam ifade eder, sormuyorum, yormuyorum.
Sayfaya bırakılan içten bir merhaba kaç kurdeleye bedel değil mi..
Hep var ol şiirde, hep yaz olur mu..
ceyhunaltunkas
ceyhunaltunkas, @ceyhunaltunkas
27.6.2008 20:14:53
yorumsuzum abicim.
yüreğine kalemine emeğine sağlık.
kendine çok iyi bak.
saygı sevgi ve selamlar.
Ümit esk
Ümit esk, @umitesk
27.6.2008 20:13:43
Ama bazı şeyleri kabullenemedim
Çoğu zaman ceketsiz şiirler gördüm
Ve ceket içinde şiirler bulamadım bazen

size katılıyorum sayın şair bir bakalım yurdumun iyi şairlerine kaç şiiri vardır.
Çok şiir yazmak hiç bir zaman iyi şair demek değildir ve her şiir elbetteki şiir değildir hepimizin iyi yada iyi olmayan şiirleri mutlaka var bunu yok sayamayız ama bizler amatör ruhlu şiir severleriz

yaşamın renklerine bakmak gerek iki renkten oluşmuyor gökkuşağı örneğin ne güzel renkler barındırır bünyesinde
yukarıda yazdıklsrınızın tümüne katılıyorum dost kalem
takdir elbetteki burada şiir paylaşan tüm dostlara aittir selam ve saygılarımla.
Guldane Dal
Guldane Dal, @guldanedal
27.6.2008 20:00:46

yoksa siz hala annenizin deterjanını mı kullanıyorsunuz?

Evet, ben hala annemin kullanmış olduğu OMO'yı kullanıyorum ama çok fazla beyazlamıyor nendense, eğer bir bilen varsa bana söylesin , hertürlü öneriye açığım ...

Güzel ve anlamlıydı , sevgilerimle Celal ....



Toprağımsın
Toprağımsın, @topragimsin
27.6.2008 19:59:36



ne bir hükmün
ne de imgenin
yoktur dini/imanı
çoktan geldi geçti bile
söylemenin
zamanı

Tanrı da biliyor zaten
ben özgür ve henüz
kitapsız bir şairim
lakin dut yutmadım
bülbül de değilim
bakmayın suskun durduğuma
mani yoktur halimde bir takrire
ve tükürmek için bir çöplüğün
tam orta yerine

kapıyı bile çalmadı
davetsiz ağardı saçım
ama ne kadar yıkasam da
ağarmıyor bir türlü
ne menem bir şeymiş
şu şiir............... Çok güzel üstat takdir ederim saygılarımla

bluecould
bluecould, @bluecould
27.6.2008 19:53:56
TEBRİKLER şair ayakta alkışladım hatta amuda bile kalkıyordum nerdeyse...
+1
kurdelayı ilkokul yıllarımda okur yazarlık adına almıştım dediydim bir yorumumda... ne mutlu bana ki yazıyorum okuyorum dostlarla paylaşımlarda bulunuyorum ve çokçada mutluyum...ancak bir çok şiirin hak etmediği kurdela ya da seçki aldığını üzülerek uzun zamandır bende izlemekteyim...ölçüsü nedir ne değildir diye sormayacağım çünkü iyi kötü bizimde bir aklımız var...şiir emektir site kimsenin tekelinde olmamalıdır diye düşünüyorum...Sonuçta bende yöneticilik yaptım bir zamanlar...
kutlarım kalemi dost...
saygım ve sevgimle kocaman selamlar gönderiyorum...
Niyazi Tuncer
Niyazi Tuncer, @niyazituncer
27.6.2008 19:53:52
öncelikle şiirini yürekten kutlayayım sevgili dostum , diğer taraftan kıstasının ne olduğunu hala anlayamadığım bu seçki meselesi gerçekten benide bir hayli rahatsız etti , kimseyi küçük görmek hakir görmek elbetteki harcımız değil , ama o kadar şiir olmayanlara takıldıki şu beyaz denen boyun bağı , gerçek şiir yazmaya çalışanlara karşı sanki biraz haksızlık yapılıyor gibime geldi , yinede ben yanılmış olayım...sevgiyle kal dostum
cawres
cawres, @cawres
27.6.2008 19:51:26
oyy kardelenim çok sitemkarsın şiirin çok güzel buraya yazmak önemli olan bu tür şeyler için üzme kendini kutluyorum
Bilge Dişsiz
Bilge Dişsiz, @bilgedissiz
27.6.2008 19:49:27
Saygımla efendim...
Gule
Gule, @gule
27.6.2008 19:49:05
şiirler bir anlık duyguların zamansız gel gitleridir bir yerde...o anda imge ve kural tanımaz...yürekten ne gelmişse; onlar düşer beyaz sayfaya...önemli olan burda duyguların karşılıklı paylaşılması ve yüreklere seslenilmesidir...seçici kurul seçer mi seçmez mi onlara kalmış birşey...bu o kadar önemli değildir...tabi ki seçilen şiirlerin kalitesi; okuyucunun gözünde daha bir artar ve göze batar eğer anasayfada yer almışsa...( ki yer alıyor zaten )tek tek bütün şiirleri okuma fırsatı bulamayan şair dostlar için bu iyi bir fırsattır; şiirin tadına varmak ve yorumda bulunmak adına...paylaşımınız için teşekkürler...saygılarımla...
© 2026 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
ÜYELİK GİRİŞİ

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL