çok özlediğim o dağın anısına saygıyla, rüyama girdiğine göre bunu yerine getirmek şart oldu...
Erguvan göğünde sakin bir bahçe aradık nafile aç kaldı ruhumuzda güvercinler
bir dağı incittim ben sanmıyorum ki ardımdan üzülsün
bağrına ucuz şarap dökülmüş basit hovarda tesellisiyle dik durmaya çalışması bu yüzdendi ürkerek uzattığı ellerini geri çekişini gördüm de kördüm ben
bağıra bağıra bilmediğim bir şiiri okudum nefesiyle esmediği halde rüzgarından ürktüğüm doğrudur
yanıldı yozdum ben, bozkırdım hem mevsimlerim ona yabandı eğreti bir tebessümle dinlerdi biraz hayran biraz kedi yavrusuna bakar gibi ama hep yutkunduğu sözleri vardı dağılmadım da arlandığım doğrudur
bir dağı incittim ben sanmıyorum ki koparsın bağrından
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Hoyrat Bir Yanılgı şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Hoyrat Bir Yanılgı şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
yoo gecikmedin çekerek getirdim :-))))))))) takılıyorum Suat bey, bazen görmek istediğim ama göremeyince gidip kapısını vurup neredesin be birader diyebileceğim nadir kişilerdensiniz sağ olun selam ve saygı sunarım
Ben buydum da sen neydin haydi söyle yetiyorsa yüreğin der gibi dizeler. Evet güzeldi evet özgündü.Güne taşınan güzelliğe bir alkışta benden.evet deneyimler iyi öğretmenlerdir ama YANILGILAR da öyle mi acaba ?
yaşayışın her şekli almasını bilene bence derstir hani derler ya hayat önce sınav yapar sonra öğretir o hesap bu hesap selam ve saygı sunuyorum her daim dost elini üzerimden çekmeyen yürek var ol :-)
Serap hanım sizi sayfamda görmek beni her zaman mutlu etmiştir çok teşekkür ederim varlığınıza Eleştirinin ilerlemeye en faydalı adım olduğuna her zaman inanmışımdır ve buna kişi önce kendinden başlamalı ve değerli ziyaretiniz ve yorumunuz için çok teşekkür ederim selam ve saygı sunarım
Hep inciniriz ya? bu defa incitmek farklı gelse de okurken , dedim ki kendi kendime bu dizeleri yazan birisi bilerek asla birisini incitemez. Vardır kaderle ya da şartlarla bir bağlantısı. Bu daha da acı verir , bu daha da yakar geçer inciteni. Bunun içindir dağılmadan arlanmanız. Dilerim bir gün mutlaka güvercinler de doyacaktır. Duygunuza sağlık değerli şairemiz sevgiler.
sevgili Filiz, bir Cemal Süreya şiiri geldi hatrıma okuyunca..
"Biz kırıldık daha da kırılırız Ama katil de bilmiyor öldürdüğünü Hırsız da bilmiyor çaldığını Biz yeni bir hayatın acemileriyiz Bütün bildiklerimiz yeniden biçimleniyor Şiirimiz, aşkımız yeniden, Son kötü günleri yaşıyoruz belki İlk güzel günleri de yaşarız belki Kekre bir şey var bu havada Geçmişle gelecek arasında Acıyla sevinç arasında Öfkeyle bağış arasında"
Gerçekten bir dağı incitse insan ardından üzülür mü! Kimbilir belki üzülür de belli edemez.Kimbilir belki de lavını püskürmesi incinmesinden ya da kızgınlığındandır.Bırakalım gizemiyle kalsın dursun.
Şiire gelince, değişik imgeler, zengin içerikler, ahengiyle akıcılığını ön plana çıkaran yoğunluğuyla göz dolduruyor.
Muson yağmurları yapmış yine yapacağını. Bir duygu fırtınası .. bulutları da alarak yanına hüneriyle çaktırmış şimşeklerini, sonrada toprağın/ yürek mekanının çağrısına kulak vermiş, bi güzel başlatıvermiş sağanağını. .................... "Erguvan göğünde sakin bir bahçe aradık nafile aç kaldı ruhumuzda güvercinler"
Şiirin bu bendi ana temanın direktörlüğünü üstlenmiş diğer bentlere refakatçilik yapıyor.Bazı şiirlerde anlatılmak istenen duygu ya da düşünceyi işaret eden, referans alınacak illaki gizli bir cümle ya da söz vardır.
Çok sevdiği birinin ya da varlığın incinen bir dağa benzetimi çok hoştu.Gerçekten de bazı kimseler dağ gibidirler.Heybetin gücün , dayanağın timsalidir.Bazen de anlayış ve izanın, içinde kopan fırtınalara rağmen derinliğini, sessizliğini, dinginliğini hep muhafaz eder.Bazen de geçit mermeyen bir engeldir o dağlar.
Güzel bir şiirdi Filiz hanım Eyvallah.. Tebrikle ve selamla.
-Ramazan Boran tarafından 10/27/2019 9:53:42 PM zamanında düzenlenmiştir.
"Dağların arkasında yar Önündeyse ayrılıklar Umudum yok, dermanım yok" Alpay'ın bu şarkısı geldi aklıma şiirinizi okuyunca; Güzelliğinden olsa gerek... saygı ile...
yok, hayır, rüyalara şiir yazmam, çok özlediğim birini gördüm rüyamda bu şiirde onundu tekrar yayımladım hepsi bu :-D Değerli ziyaretinizi ve yorumunuz için çok sağ olun
Değerli Şairimiz Merhabalar Anlamlı Güzel bir eser okudum Yüreğine Sağlık, İlhamın bol,Kalemin Kavi olsun. Sevgiler. Saygılar. Selâmlar. Şiir tadında; Hayrlı günler Hayrlı bir ömür dilerim.
Gerçekten güne layık bir eser.
Yorumda geciktim kusura bakmayın.
Selam ve saygı bırakıyorum buraya..