(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Carta Çekimi şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Carta Çekimi şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hiçbir şeyden çekmedi dünyada Nasırdan çektiği kadar Hatta çirkin yaratıldığından bile O kadar müteessir değildi; Kundurası vurmadığı zamanlarda Anmazdı ama Allah´ın adını, Günahkar da sayılmazdı. Yazık oldu Süleyman Efendiye
Mesele falan değildi öyle, "To be or not to be" kendisi için; Bir akşam uyudu; Uyanmayıverdi. Aldılar, götürdüler. Yıkandı, namazı kılındı, gömüldü. Duyarlarsa öldüğünü alacaklılar Haklarını helal ederler elbet. Alacağına gelince... Alacağı yoktu zaten rahmetlinin.
Tüfeğini depoya koydular, Esvabını başkasına verdiler. Artık ne torbasında ekmek kırıntısı, Ne matarasında dudaklarının izi; Öyle bir rüzgar ki, Kendi gitti, İsmi bile kalmadı yadigar. Yalnız şu beyit kaldı, Kahve ocağında, el yazısıyla: ´Ölüm Allah´ın emri, ´Ayrılık olmasaydı.´
Orhan Veli KANIK
==============================
Orhan Veli'nin yukarıya aldığım Kitabe-i Seng-i Mezar şiirine nazire şeklinde yazdığınız şiir oldukça başarılı. Ama korkarım ki, sigara tiryakilerinin sigarayı bırakmama konusunda başvuracakları güzel mazeretlerle de dolu. "Boşveer be abi. İçen de ölüyor içmeyen de.." gibi.. "Baksana ablam bile yazmış, adam bırakmış ertesi günü cartayı çekmiş" gibi.. :-)))
DoğrucuDavut tarafından 12/22/2008 11:02:15 PM zamanında düzenlenmiştir.
Edebi ve şiirsel, mantıklı ve bilimsel cevaplar isterim... bir de elimizde çekirdek olsa... sanki sokak arasında sohbet ediyoruz sanırlar... burası edebiyat defteri mi yoksa bakkallardaki veresiye defteri mi anlamadım ki! :-)))))))))))
ille de cekirdek istiyorsan kabak cekirdeginden baska cekirdek olmaz. bu cekirdegi, kabak tadi veren misafirlerim icin bulunduruyorum. ve umarim, yorum diye yazdiklarini degistirip durmazsin. sözümden dönmedigimden, ve sen, deli gibi dönüp durdukca, sözlerim havada asili kaliyor . dikkat! deli demedim, gibi dedim.
ister isen firina koyar gevretirim, yemez isen kazanda da kaynatirim, onmaz isen buza sarar çatlatirim, olmazi olduracak sözüm var benim.
mürekkep yalamışlığı da vardı sevgi üretir tütün tüketirdi doktorun tavsiyesine uydu bıraktı tütün tüketmeyi bir gün arayla araba altında verdi bu dünyada en son verebileceğini niyazi amca iyi adamdı
Nice mürekkep yalayanlarımız tütünü bırakamadılar. Hani meşhur söz Zıkkım mı desem ne:)))) ama bak ondan olmamış yine de ölümü. Atın ölümü arpadan olsun misali.
doktorun tavsiyesine uydu bıraktı tütün tüketmeyi bir gün arayla araba altında verdi bu dünyada en son verebileceğini
niyazi amca
iyi adamdı
tebrikler... güzel şiirdi...yüreğine sağlık.. öldükten sonra iyi bir isim bırakmak, iyi adamdı... dedirtebilmek çok önemli... yok sa gerisi boş... Niyazi Amca ya Allah rahmet eylesin.... selam ve sevgiler....
Kurgu değil gibi. Bu nedenle biraz da üzüldüm.