FAZLI DÜZENŞiirin hikayesini görmek için tıklayın ................... ŞİİRİN ÖYKÜSÜ.............
Anadan doğduğundan beri yaşadığı bütün ömrü çilerle geçen Karaman Ayrancı Ambar köyü sakinlerinden Mahmut Düzen oğlu FAZLI DÜZEN’i bu Mersiyemizle yad etmeye çalıştık. Evet ilkokulu bitirir bitirmez babası onu istanbula meslek öğrensin sanat öğrensin diye gurbet ele istanbula yolcu eder. Fazlı 1968 doğumludur Köyünden akrabası olan Bedia isimli bir kızla evlenir bediadan bir erkek birde kız çocuğu olur. Üç yaşındayken oğlu Furkanı kanser hastalığından kara topraga verir. bir kaç yıl sonrada kızı dünyaya gelir furkanın acısını biraz hafifletsede Aradan çok geçmeden 38 yaşında Sevgili eşi Bediayı da yine aynı hastalıktan kaybederek toprağa verir. Eşini ve oğlunu amansız bir hastalığa şehit veren Fazlı kardeşimiz 5 yaşındaki kızıyla Hayat mücadelesi verir. Fazlı dertleriyle içine kapanır ve kızı artık onun herşeyidir. Eşini 38 yaşında kaybettikten sonra hiç evlenmez . Beş yaşındaki kızı onsekizine girmiştir. Lakin Fazlı nında içindeki dert dert üstüne binmiştir. Aynı illet hastalığı yani kanser hastalığı fazlıya tebelleş olup düşmüş iken tedavi olduğu süreç içerisinde birde Kısmi felç geçirmiştir. sekiz on aya yakın hastanede hayat mücadesi veren fazlının babasıda köyde hasta yatmaktadır. Baba köyde Fazlı istanbulda yaşam mücadelesi verirken. Bugün yani 10 eylül 2019 da sabah saatlerinde Köy derneğimiz aracılığıyla bütün köylülerine Fazlının ölüm haberi duyulur. Akşam saatlerinde Fazlı kardeşimizi Memleketimiz Köyümüz Ambara Karaman Ayrancı Ambar köyü Kabristanına defnedilmek üzere 51 yaşında uğurlayarak helallik verdik. ALLAH çektiklerini öbür dünyada kefaret saysın ufacık furkanı şefaatçısı olsun inşallah. Evet Yaşadıklarımız kaderdir yaşamadıklarımız değil. CENABI HÂK RAHMETİYLE Muamele eylesin başımız sağolsun. Sevgili Fazlı Düzen kardeşimiz de Şiiri Şairi çok severdi. Birgün taksim Meydanında karşılaşmıştık bir pazar günü. O bana buralarda ne gezdiğimi ben ona ne gezdiğimi sorduğumda Ben ara sıra şehri gezerim demişti Bende ona ŞİİR ETKİNLİĞİNE GELDİM. Şiir okuyacağım etkinlikte demiştim. Köyünden Şiir yazan bir insanla karşılaşmak onu çok mutlu etmişti. Bu MERSİYEYİ Fazlı DÜZEN kardeşime ve hayatta kalan tek yadiğarı olan Tuğçe kızımıza ve düzen ailesine Armağan ediyorum. Ne söylesek kelimeler anlatmaz anlatamaz Yazmakla dertler sıralamakla dertler bitmez. Şu ölümlü dünyada herkesin bir İmtihanı var Kimi malı kimi canı kimi canlarıyla. Yüce Rabbim hiç kimseye taşıyamayacağı yükü vermez. Sınavı geçenlerden olmak temennisi ile. Rabbim Fazlı kardeşimizi cennetiyle ödüllendirsin İnşallah. Mekanı Cennet olsun.Amin.
FAZLI DÜZEN
Çile dolu ömrü bitti hayatı Durdurdu can hızı Fazlı Düzen’e Gün görmeden soldu yitti hayatı Tattırmadı hazı Fazlı Düzen’e Amansız dertlerden kaçamadı hiç Mutluluk neşeyi saçamadı hiç Kapalı yolları açamadı hiç Göstermedi yazı Fazlı Düzen’e Kabüllendi derdi düşmedi gama Demedi dünyaya bir kere dama Yaşadığı hayat cefaydı ama Yokuş etti düzü Fazlı Düzen’e Sonbahar son Eylül derdi topraga Üç yaşında oğlan verdi toprağa Elli bir de beden girdi topraga Rahmet oku cüz’ü Fazlı Düzen’e Kavuştu yarine Bedia cana Kısaldı yolları gelindi sona Üç metre kefeni sarıldı ona Güldürmedi yüzü Fazlı Düzen’e Resuli yazılmış yazgısı böyle Allah’tan gelene ne denir söyle Tek başına kaldı Tuğçe’si öyle Sevdirmedi kızı Fazlı Düzen’e ..............10.09.2019 Resul Civcik"Ozan Resuli"Ayrancı/Karaman Fotoğraf;Arşivimden. Şiirimi okuyup hislenen,beğenen,yorumlayan, tüm gönül dostlarıma,selâm olsun. |