(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ESMER GÜZELİ YÂRİM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ESMER GÜZELİ YÂRİM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Artık kendimi tutamıyorum, tamamen şahsi görüşümdür. Kendim için değil belkide çoğu kişinin aklında olanı söyleyeceğim.
Şiire 40 yorum yapılmış. Halbuki 40 yorumu hakedecek o kadar güzel şiirler varki, ama baktığınızda ya bir ya iki yorum bulunuyor, yada hiç... Bu şiirin asla bir kabahati yok, ama demekki üyelerin çoğunda bir inceleme veya tahlil etme problemi var... Çoğu şair ve çok değerli kişiler buradan bu yüzden ayrıldı veya yazmayı bıraktı, bunun nedenleri hayli fazla, yorum yaptığınız zaman yorum alıyorsunuz, şiir belkide hiç okunmadan, burası gerçekten acı...
Yöneticiler buna ne gibi birşey geliştirirler bilmiyorum...Ama gerçekten çok ciddi bir sorun.
( Sayın gece gözlüm lütfen darılmayınız, sözlerim size değil )
sevgili şiir sevenler ve şair dostlarım.biliyorumm bu durum kabullenemeyen bi durum.başkasının duygularını yazmak.evet bi suç işlemiş olabilir ama.belki bu şiirdeki anlatım duygu onun anlatmak istediği bişeydir.belkii şiiri duygularıyla örtüştüğü için yazmıştır.yda bu sitenin kurallarını bilmiyordu sizden ricam bi şiir sever olarak ayşe hanımı bu seferlik af edinn.ve şiir yazmaya gayret eden bi insan kazınırsınız belkide,ilk başlayanlar başkalarının şiirleriyle ilham alır.insan şiir yazmaya bir anda kararveremez muhakkak bir şairden bi şiirden etkilenmiştir.bi insanı tanımadan onun hakkında ileri geri yorum yapmakta hiç hoş değil.hata yapabilir her insan.bu insanıda tanımıyorum, eğer defalarca yapıyosa aynı şeyi sitedeki yetkisini ozaman alın elinden.
Bu üyenin eklediği yazıları incelemedim ama arada Mehmet Coşgundeniz yazısı falan da var galiba. Ve ne acıdır ki aşağı yukarı aynı şahıslar benzer cümlelerle o yazılarada yorum yapmışlar. Şair olduğu iddiasında olanların önce bir kaç tane şiir kitabı okumaları en azından Türk Şiirinin ustalarının şiir kitaplarını okumaları temennisinden başka söyleyecek bir şey yok.
Sayın Fikrimin İnce Gülü eğer yaptığım yorumu okursanız eklenen diğer yazılar arasında Mehmet Coşgundeniz e ait yazılar var dedim. Bu şiir Mehmet Coşgundeniz e aittir DEMEDİM. Ben ne yazdığımın farkındayım. Sizden ricam okuduğunuzu anlamadan önce yorum yapmayınız.
bu şiir odediğin şairin değil .demekkii sende okumuyosun.yada şiirin kime ait olduğunu bilmeden. başkasını suçluyosun.haklısın kopya çekmiş ama senin dediğin kişiyede ait değil şiir iyigeceler.
sonunda her şiire kontrol etmeden yorum yapmamamın mükafatını aldım:) ama konu üzücü..insan üzülüyorda biraz..ya yazın kötü olsun..ama sizin duygularınız olsun..
Bence asıl sorgulanması gereken yönetici açıklamasının altında yer alan 33 kişinin yaptığı yorumlardır. Şiirle edebiyatla ilgilenen insanların yorum yapmadan önce okudukları şiirleri en azından Türk Şiir Antolojisi gibi kitaplardan kontrol etmiş olsalar her halde bu acıklı durum ortaya çıkmazdı.
Övgüye çok mu ihtiyacınız vardı; yaşam boyu hep yalnızlık mı çektiniz,neden yaptınız bunu Ayşa hanım yargılamak için değil gerçeği anlamak adına bilmek isterdim düşüncenizi.Sevgiler !
sevgili şiir sevenler ve şair dostlarım.biliyorumm bu durum kabullenemeyen bi durum.başkasının duygularını yazmak.evet bi suç işlemiş olabilir ama.belki bu şiirdeki anlatım duygu onun anlatmak istediği bişeydir.belkii şiiri duygularıyla örtüştüğü için yazmıştır.yda bu sitenin kurallarını bilmiyordu sizden ricam bi şiir sever olarak ayşe hanımı bu seferlik af edinn.ve şiir yazmaya gayret eden bi insan kazınırsınız belkide,ilk başlayanlar başkalarının şiirleriyle ilham alır.insan şiir yazmaya bir anda kararveremez muhakkak bir şairden bi şiirden etkilenmiştir.bi insanı tanımadan onun hakkında ileri geri yorum yapmakta hiç hoş değil.hata yapabilir her insan.bu insanıda tanımıyorum, eğer defalarca yapıyosa aynı şeyi sitedeki yetkisini ozaman alın elinden.
Bu meltemli geceler, Su sesi, ayışığı, Uzayan türküler
Bu cümbüş, bu muhabbet Bu tatlı uykusuzluk, Hep senin şerefine,
Ay mı desem,güneş mi, Bal mı desem, petek mi, Gül mü desem, çiçek Esmer güzeli yârim…
Benim yarim Esmer güzeli yarim ….
Bir şey desem acaba ne kadar inandırıcı olur bilmem ama söyleyeceğim. Kimse de inanmak zorunda değil veya ben kimseyi inandırmak zorunda değilim.
Henüz karalamaları duruyor ama bitiremedim yarım kaldı . Aynı başlıklı bir şiirdi düşündüğüm ve birşeyler karaladığım . Ama sizin bu şiirinizi okuduktan sonra vaz geçtim. Çünkü şiiriniz çok güzel ve bu başlık şiirinze şiiriniz başlığa eksiksiz yakışmış. Gönülden tebrik ediyorum. Ne kadar içten ve güzel dökülmüş dizeler gönlünüzden...
( Gül mü desem, çiçek dizesinde acaba çiçek mi olmalıydı bir yazım hatasımı var? Yoksa doğrusu öyle mi?.)
Ay mı desem,güneş mi, Bal mı desem, petek mi, Gül mü desem, çiçek Esmer güzeli yârim…
Benim yarim Esmer güzeli yarim …. *********************************** çok güzel döndüm okudum...sevgili sevilince baldan tatlı olur şiirde baldan tatlı olmuş... ellerinize sağlık...ÇALINTI OLDUĞU İÇİN BU YORUMU GERÇE SAHİBİNE GÖNDERİYORUM...Cahit Sıtkı Tarancı
necva kıyak tarafından 6/27/2008 10:56:13 AM zamanında düzenlenmiştir.
Bu meltemli geceler, Su sesi, ayışlığı, Uzayan türküler
Bu cümbüş, bu muhabbet Bu tatlı uykusuzluk, Hep senin şerefine,
Ay mı desem,güneş mi, Bal mı desem, petek mi, Gül mü desem, çiçek Esmer güzeli yârim…
Benim yarim Esmer güzeli yarim ….
.................................................................................................................................. Ay mı desem,güneş mi, Bal mı desem, petek mi, Gül mü desem, çiçek 1 hafta mı desem, bir ay mı, yıllar mı, iki vakte kadar mı?
..bu güne kadar okuduğum içten ve müthiş bir şiirdi. kahve falı gibi oldu, ama harikaydı. saygı ve sevgiler.
Bu meltemli geceler, Su sesi, ayışlığı, Uzayan türküler
Bu cümbüş, bu muhabbet Bu tatlı uykusuzluk, Hep senin şerefine,
Ay mı desem,güneş mi, Bal mı desem, petek mi, Gül mü desem, çiçek Esmer güzeli yârim…
Benim yarim Esmer güzeli yarim ….
esmer güzeli.... vurgulu ve sadece esmer güzellini içermeyen aynı zamanda çok şeye de dikkat çeken ve düşünülmesi gereken dizeler... yüreğinize sağlık tebrikler
Bu meltemli geceler, Su sesi, ayışlığı, Uzayan türküler
Bu cümbüş, bu muhabbet Bu tatlı uykusuzluk, Hep senin şerefine, Esmer güzeli yârim...
Ay mı desem, güneş mi, Bal mı desem, petek mi, Gül mü desem, çiçek Esmer güzeli yârim…
Ayşe hanım sade güzel ve etkili bir anlatım var. Bu şiirleri daha çok türkü sözü olarak görüyorum gerçi bu manada yazılanlar sitede pek dikkati çekmiyor ama aslında herkezin anladığı bir tarz bu çok imge ağır bir kurgulu şiir yazıldığında veya toplumsal anlaöda uyarıcı şiirlerin biz dahil diyelim okuyanı az aslında sorumlu bir şair okuyucuyu toplumsal şiirlerde yazarak uyarmalıdır. Başarılarınız yol boyu olsun Takdir ederim sevgilerle. Hasan Öztürk
ESMER GÜZELİ YÂRİM
Bu meltemli geceler,
Su sesi, ayışığı,
Uzayan türküler
Bu cümbüş, bu muhabbet
Bu tatlı uykusuzluk,
Hep senin şerefine
esmer güzeli yarim.
Cahit Sıtkı Tarancı
hüzünlüprenses tarafından 4/5/2009 3:13:54 PM zamanında düzenlenmiştir.