(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ARI/VE ZEVZEK şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ARI/VE ZEVZEK şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
HERŞEY BİR ARI DEĞİLMİ KİMİ HİKMET BALINI ALIR KİMİZİ VIZILTISININ ZEVZEKLİĞİYLE SIKILIR KİMİ DE ZEHİRLİ İĞNESİNİ TANIR,NAZARI ORADA KALIR..TEBRİKLER..SELAMLAR..
e çözemedikleri her şeye düşmandırlar çünkü ”ezel ebed..”
böyle gelmiş böyle gidecek!
….. İğnesini gösterip.. zehirlidir der, o yaptığı.. Aman! Uğultusuna kulak verip/ duman verin! ne konuşuyorlar.. Rengi de zaten sarı.. Hele de bir de saldırdı mı.. ”Aha işte dediğim çıktı!..”
Coca cola mübarek!.. Üstüne sür, üstüne/ güneş yağı
Üzümü ye bağını sorma Balı ye/ bağını hiç sorma
be zevzek!
Yüreğinize sağlık,anlamlı ve mükemmel bir şiir olmuş,saygılarımla...
tevhide binlerce işaret barındırıyor şu küçücük mahluk artık varın gayrısını siz düşünün...deyince ister istemez aklıma geldi.Evet, meselâ bir arının yaratılışına yönelik iki cihet var Hâlık-ı Kâinatı gösteriyor:
Birincisi: O arının bütün emsalinin, bütün zeminde, aynı zamanda, aynı fiile mazhariyetleri gösteriyor ki, bu cüz'î ve hususî fiil ise, ihatalı, yeryüzünü kaplamış muhteşem bir yaratılış faaliyetinin bir ucudur. Öyleyse, o büyük fiilin fâili ve o fiilin sahibi kim ise, o cüz'î fiil dahi onundur.
İkinci cihet: Bu hazır arının yaratılışına yönelmiş olan fiilin fâili olmak için, o arının hayat şartlarını ve cihazatını ve kâinatla münasebetini temin edecek ve bilecek kadar pek büyük bir iktidar ve ihtiyar lâzım.Lazım ki yeryüzünde böylesine bir işleyişi o küçücük arıyı yaratan zâtın, ekser kâinata hükmü geçmekle ancak o fiili öyle mükemmel yapabilir. Birde derslerde hep çocuklara örnek verirdim;Diyelim ki Japonlar arı kadar uçan bir robot yapsa ne kadar hayretle izleriz değil mi diye. Her neyse bu meyanda söylenecek o kadar söz var ki üstadım tevhid denizinden bir arı üzerine bu kadar düşünmek bile "Allah bes" dedirtmeye yetiyor insana. Allah razı olsun zaten sizin şiirleriniz bittikten sonra da devam eden şiirler.İnsanın peşini ister istemez bırakmıyor.bir yerde bir arada aklınıza geliveriyor ve bir şeyler söyleme ihtiyacı hissediyorsunuz.Bence iyi şiir budur.İnsanı rahatsız eder düşündürtür. Kaleminiz nur saçsın.hürmetlerimizle üstadımız.
gazelhan1 tarafından 6/12/2008 3:00:34 PM zamanında düzenlenmiştir.
Çok güzel bir şiir özellikle şu mısrayla Üzümü ye bağını sorma Balı ye/ bağını hiç sorma
be zevzek!
bitirmeniz insanı gülümsetiyor.şu mısralarda Allah'tan gelen her şeye delicesine düşmanlık eden insanları çok güzel çok hoş ince alaycı bir edayla anlatmışsınız. İğnesini gösterip.. zehirlidir der, o yaptığı.. Aman! Uğultusuna kulak verip/ duman verin! ne konuşuyorlar.. Rengi de zaten sarı.. Hele de bir de saldırdı mı.. ”Aha işte dediğim çıktı!..” Ne demişler "Arı su içer bal akıtır yılan su içer zehir akıtır".Birde dünyada tek mikrop barındırmayan gıda balmış.tevhide binlerce işaret barındırıyor şu küçücük mahluk artık varın gayrısını siz düşünün...
bir şiir kutlarım, saygılarımla.