Almanya değil Antalya Sebze gitti Meyve gitti Et gitti Süt gitti Buğday gitti Saman geldi Aş bitti, İş bitti Taş bitti Toprak bitti Ağaç bitti Yaş bitti; Ömür bitmeden Ölünecek zaman geldi!
ne imiş genetik hepsini denedik; hani Bursa’nın yarma şeftalisi, kayıplara karıştı Antalya’da mor üzüm yok esmer buğdaylar, yumuşadı çetin ceviz, sebze meyvenin şekli şemali değişti, et, tavuk hormonlu üç ayda büyüyen piliç yirmi günde şişti, yiyeni kanser etti tükendik gözüm; mis kokulu, nefis ince kabuklu, leziz karpuzu kavunu kırmızı domatesler nereye gitti göreceğiz hep beraber ayvayı toptan yiyip birlikte gömüleceğiz(!)
baştan matah sandık çok geç uyandık aldanmışız; olur mu düşmanın dostu çaktırmadan öldürüp yoketmek imiş bizi kastı; yandık ki tam yandık!..
Şaban AKTAŞ 28.01.2019 - 22.45
AŞKIN ÇOCUKLARI
Aşkın çocuklarını yetiştirdik Taşkın çocuklar bunlar Sığmayacaklar sokaklara Kükreyecekler sel gibi Aktıkça coşacaklar...
Paylaşımcı bu çocuklar Beni silip atmış Gece uykusuna biz diye yatmış Elinden tutmuş düşenin Dost eliyle düşeni kaldırmış...
Bilgili bu çocuklar Galileo’yu biliyor, Newton’u da Gökten üç elma düşmüş Birini o, birini bu, birini şu Yarışıyorlar güzellikle..
Bunlar aşkın çocukları; Ellerinden kitap Yerli yabancı yayınlar Arkeoloji, bilim, sanat Bu çocuklar uçan at!..
Mezarından uyansın ’Güneşli günler göreceğiz Motorları engin maviliklere süreceğiz çocuklar, süreceğiz..’ Demişti ya hani Nazım?!
Geldi çattı o günler Halay halay, türkü türkü El ele hep birlikte Omuz omuza haydi çocuklar Çağı aşmamız lâzım!..
Şaban AKTAŞ 28.01.2019 - 22.23 TAM KARE
Bu aşk bana göre değil Yürek yara, bere değil Ciğer pare pare oldu Senin gönlün yâre değil
Ak ellerin pamuk pamuk Deli usum yamuk yumuk Konuşurum abuk subuk Düşlerim on para değil
Nasıl böyle biri oldum Öldüm yine diri oldum Melek şeytan piri oldum Yanarım bir nâra değil
Sen yakıp yıktın gönlümü Al gülünü, ver gönlümü Aşka bahşettim külümü Ölümü düş, dara değil!..
Şaban AKTAŞ 28.01.2019 - 15.46
SUSKUM
Sustum ki suskunluk yazılması en zor şiirdir. Şaban AKTAŞ 28.01.2019
EVET halkın yarıdan fazlası, cahil, miskin uyuşuk, neme lazımcı, pısırık, fırsatçı, el etek öpen, yalaka, riyakar, hepsinin derdi günlük çıkar; her türlü pislik, rezalet böyle düzeysiz insanlar yüzünden çıkar!!!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BİTİRİLDİK! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BİTİRİLDİK! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.