Bilmezdim nereye dayanır soyum; Dedem bizler Türk’üz evladım derdi. Canlı köyü idi doğduğum köyüm; Yaradan rızkımı bu köyde verdi; Benim çocukluğumda şaheserdi(!)
Bacayı yalardı ocakta ateş; İki kardeş idik, sonra olduk beş; Yatakta enine yatar beş kardeş. Annem altımıza minder sererdi, Benim çocukluğumda şaheserdi(!)
Biz yemeyi hamurlarda öğrendik; Yürümeyi çamurlarda öğrendik; Yıkanmayı yağmurlarda öğrendik; Büyüdükçe aklım her şeye erdi, Benim çocukluğumda şaheserdi(!)
Çıplak ayak gezdik, hasta olmadık! Mikroplara karşı aciz kalmadık! Dengeli beslenme nedir bilmedik! Karlar başımıza yağar, erirdi; Benim çocukluğumda şaheserdi(!)
Küçük yaşta tarla tapan görürdük, İmeceye içme suyu verirdik, Çift sürerken öküz önü yürürdük, Çalışırdı ailenin her ferdi; Benim çocukluğumda şaheserdi(!)
Bazen yoktan yere ederdik kavga, Kavgayı babaya söylerdi karga; Her akşam, her evde eser kasırga; Dayağın korkusu bizi gererdi, Benim çocukluğumda şaheserdi(!)
Ne koltuğum vardı ne de bir masa, Tencerede pişen pancar, pırasa; Her suç bir cezaydı, her dert bir tasa; İnfaz yeri yakalandığın yerdi; Benim çocukluğumda şaheserdi(!)
Oyuncaklar yaptık ıslak topraktan, At söğüt dalından, giysi yapraktan; Çocuktum, anlamam var ile yoktan; Bilmezdim, yaptığım hayırdı şerdi; Benim çocukluğumda şaheserdi(!)
Ne robotum vardı, ne de bir laptop; Kimimiz top oynar, kimimiz istop; Islanınca ağırlaşır bezden top El ayak her zaman çamurdu, kirdi; Benim çocukluğumda şaheserdi(!)
Köye sığmaz olduk, ilçeye taştık; Sonra meşin topun peşinden koştuk, Attıkça golleri coştukça coştuk. Alnımızdan akan emekti, terdi; Benim çocukluğumda şaheserdi(!)
Sinemaya gittik, belki ilk defa; Filmlerde gördük kim sürer sefa; Tommiks’den Teksas’dan öğrendik vefa; Her kahraman muradına ererdi, Benim çocukluğumda şaheserdi(!)
Oyunlarda kıyasıya yarıştık, Yenilince hır çıkartıp dövüştük, Sonra kardeş olduk, hemen barıştık; Çocuksu gönüller çiçek dererdi, Benim çocukluğumda şaheserdi(!)
Coşari’de hayat gayet basitti; Çocuksu hayaller yok oldu bitti; Büyüdüm, çocukluk sır oldu gitti; Hepimiz kardeştik, gayemiz birdi; Benim çocukluğumda şaheserdi(!)
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÇOCUKLUĞUM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÇOCUKLUĞUM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şair dostu; Beğenerek okudum… En üzel günlerimiz çcukluğumuz... Şiirin sesi hiç susmasın... ............................................. Saygı ve selamlar..
Beğenerek okudum…
En üzel günlerimiz çcukluğumuz...
Şiirin sesi hiç susmasın...
............................................. Saygı ve selamlar..