Elleri toz toprak, Kalbi tertemizdi. Bir yanda tarla, tapan, Bir tarafta ev işi, Koyunun sağılması, Yayığın yayılması Hepsi onu beklerdi. O kadar çalışırdı, Of! Yoruldum demezdi, İşte o bizim annemizdi.
Gün doğmadan kalkar, Namazını kılardı. Çeşmeden su taşır, Çorbayı kaynatırdı. Altı çocuğa bakar, Bir de bahçe sulardı. Sofraya oturur da, Doyasıya yemezdi, İşte o bizim annemizdi.
Kayısıyı toplardı, Elmaları dererdi. Buğdayı kaynatırdı, Sonra dama sererdi. Hamurunu yoğurur, Tandıra da sürerdi. Nefes darlığı çeker, Derdini söylemezdi, İşte o bizim annemizdi.
Daha altmışındayken Artık dayanmadı, Daldı sonsuz uykuya, Daha uyanmadı. Gözlerim buğulandı, Yaşı halâ dinmedi, İçime düşen ateş, Yıllar yılı sönmedi. Dünyada çok ezildi, Daima yorgun gezdi, İşte o bizim annemizdi. Yüzü hüzünlü idi, Kalbi de tertemizdi. İşte o bizim annemizdi.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
O BİZİM ANNEMİZDİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
O BİZİM ANNEMİZDİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Mevlam cennetiyle mujdelesin annenizi ve gocup gitmis annelerimizi, kalanlara saglik versin. Tipki annem gibi. O da dayanamadi dunyanin yukune 64'unde otururken agirligini birakip, kanatlanarak kus gibi goctu gitti. Siir acitti yuregimi. Sabir dileyerek selamliyorum.
bir elinde çapası alt üst eder toprağı narin utangaç yüzü andırıyor yaprağı değme rüzgârla sarsılmaz ki kimi tandırda kimi fırında onlar emek onlar ekmek süt kokar .................annelerin hakkı ödenmez...mekanı cennet olsun