Okuduğunuz şiir 11.12.2018 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Mehmet Fikret ÜNALAN
Bildiysen söyle
Hani geceler boyu ; gül kokar ya sensizlik. Özlem neydi sevdiğim bişar bildiysen söyle? Hani geceler boyu can yakar ya sensizlik, Bülbül olan dilim ki susar bildiysen söyle?
Aklım şaştıysa eğer, bil ki hasrettir çalan. Yanılıpta dilimden haşa çıkarsa yalan. Riya değil özlemdir yalana sebep olan. Eseriğim ne diye eser bildiysen söyle?
Siyahın nakşı olmaz maviye çalmak varken. Nasıl gülsün gözlerim her köşe dört duvarken? Tenhalarda yalnızlık, sözde yasak savarken. Deniz mi yoksa ben mi taşar bildiysen söyle?
Bir ömür gelip geçti, asır gibiydi bican. Yaş kemale erse de ilk aşkım ilk heyecan. Gönül ateşi buymuş, nasıl da sevdi bu can. Bu yaşta adam nasıl coşar bildiysen söyle?
"Ölmezmiş aşık canı" el’ler kıskansa bile, Dil olur deli gönül, diller kıskansa bile. Kerem misali dağ, taş, yollar kıskansa bile. Yürümeyi unutup, koşar bildiysen söyle?
Aşk od’una varmaya, heyecanla koşup da, Varlığınla demlenip, sevdan ile taşıp da, Eğer geldiysem sana, yüce dağlar aşıp da. Seven nasıl yolundan şaşar bildiysen söyle?
Gökyüzü bulutlanmış, yağmur yağmış bana ne? "Güneşin oklarını" ben istedim cana ne? Masal gibi şiirler yazıyorsam düne ne? Sevmeyen mi seven mi, yaşar bildiysen söyle?
Bir sebep arıyorken, yaşama amacıma. Meftun oldum gönlüne, merhem oldun acıma. Gelen mavi günleri, koyduysan avucuma. Yürek nasıl yarayı, deşer bildiysen söyle?
Kul Fikret’im başımda "eser sevda yelleri" Eğer yoksan borandır, kasar sevda yelleri. Elbet bir gün özlemi keser sevda yelleri. Yaprak hangi rüzgarla düşer bildiysen söyle?
Ferhat ile Şirinden, müjde var dolunaya. Kerem ve Aslı olup ışınlandık dünyaya. Bin selam göndermezsek Mecnun ile Leyla’ya, "O Kays" çölleri nasıl aşar bildiysen söyle?
Mehmet Fikret ÜNALAN 2018 Anneler günü Güzelçamlı/Kuşadası
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Bildiysen söyle şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Bildiysen söyle şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
ŞAİR DOSTU; Gönüllerde yaşayan şiirlerde ve sizde sağlıklı ömürler dilerim… Şiir güzellikler sunar… ............................................ Saygı ve selamlar..
Sorgulananların hepsi cevabı kolay kolay bilinmeyen buna rağmen bir ömür boyu da aklı kurcalayan konular.
Sorgulamak düşünmektir ve düşünen kişi er ya da geç doğrulara yaklaşır. Tekniği ve dili çok güçlü şiirinizin Günün Şiirindeki onurlandırmasını kutlarım.
Öncelikle GÜNÜN ŞİİRİ olarak taçlanan ve köşesine yakışan eserinizi tebrik ve takdirlerimi sunar, başarınızın devamını dilerim. Muhteşem bir şiir okuttunuz. SEÇİCİ KURUL üyelerine bu müstesna şiiri layık olduğu taht ve tacına kavuşturdukları için teşekkürlerimi iletiyorum. Şiir edebi değeri, yazılış tekniği, duygu ve düşüncenin mısralara sanatsal aktarımı, akıcılık ve vurgu yönünde gözler önünde. Takdire şayan bir emek, hisseden gönül ve usta bir kalemin eseri. Her şeyin sizin ve sevdiklerinizin gönlüne göre olması dileklerimle sevgi ve saygılarımı iletiyorum.
..sevgiyi tamamlayan derin sevdalığın bahar bahçesini kurmuştu dizelerle süslediği kameriyesinde çok güzel bir orta yaş alışkanlığıydı aşk'ın tatlı bedeli..açıp açıp okunmalı hüzün hüzün tebessümle..çokça tebriklerimle kutluyorum bu başyapıtlardan biri olan ÜNALAN Şairimin şiirini...
Ferhat ile Şirinden, müjde var dolunaya. Kerem ve Aslı olup ışınlandık dünyaya. Bin selam göndermezsek Mecnun ile Leyla’ya, "O Kays" çölleri nasıl aşar bildiysen söyle?
Aşk demiş kalem ve harika vurgularla sevdaya dair muhteşem bir şiir çıkmış ortaya... Güne gelen güzelliği gönülden kutluyorum. Emeğinize sağlık saygımla...
Merhaba değerli dost Her zaman ki tat ve deminde ve de güzelliğinde idi eserin Biz de okuyor ve kutluyoruz yürekten, yalansız, riyasız Gönlüne, ömrüne bereket Sağlıcakla
Bir ömür gelip geçti, asır gibiydi bican. Yaş kemale erse de ilk aşkım ilk heyecan. Gönül ateşi buymuş, nasıl da sevdi bu can. Bu yaşta adam nasıl coşar bildiysen söyle?
Gönüllerde yaşayan şiirlerde ve sizde sağlıklı ömürler dilerim…
Şiir güzellikler sunar…
............................................ Saygı ve selamlar..