(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÖZET şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÖZET şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
... Big Bang ile çekirdek O’dur bize can veren Taşıdığımız beden Büyüyen evren giderek...
... Dev bir hayat ağacıyız Meyveler Çiçek çiçek , yıldız yıldız Her birimiz ayrı Köken kökten bitişik Her birimiz yapayalnız ...
.... Böylece biz Evrenin özetiyiz...
Evrenin genişlediği gerçeği, o güne kadar kabul gören "durağan (statik) evren" modelinden tamamen farklı bir evren modeli ortaya koydu. Evren genişlediğine göre, zaman içinde geriye doğru gidildiğinde evrenin tek bir noktadan başladığı ortaya çıkıyordu. Yapılan hesaplamalar, evrenin tüm maddesini içinde barındıran bu "tek nokta"nın, "sıfır hacime" ve sonsuz yoğunluğa sahip olması gerektiğini gösterdi. Evren, sıfır hacme sahip bu noktanın patlamasıyla ortaya çıkmıştı. Bu patlamaya "Big Bang" (Büyük Patlama) dendi ve bu teori de aynı isimle anılmaya başlandı. Hiçbir hacmi olmayan, yani hiçbir yer kaplamayan ve yoğunluğu sonsuz olan bir nokta nasıl olabilir? diye düşünebilirsiniz. "Hacmi olmayan sonsuz yoğunluktaki nokta" aslında teorik bir ifade biçimidir. Çünkü, bilimsel olarak "sıfır hacim" şeklinde ifade edilen bir nokta, hacmi olmayan bir nokta demektir. Gerçekte ise hacmi olmayan bir nokta "yok" demektir. Dolayısıyla, evren "yok" iken "var" hale gelmiştir. 1948 yılında George Gamov, Big Bang'e bağlı olarak yeni bir iddia ortaya sürdü. Buna göre evrenin büyük patlama ile oluşması durumunda, evrende bu patlamadan arta kalan bir radyasyonun olması gerekiyordu. Üstelik bu radyasyon evrenin her yanında eşit olmalıydı. "Olması gereken" bu kanıt çok geçmeden bulundu. 1965 yılında Arno Penzias ve Robert Wilson adlı iki araştırmacı bu dalgaları şans eseri keşfettiler. "Kozmik Fon Radyasyonu" adı verilen bu radyasyon uzayın belli bir tarafından gelen radyasyondan farklıydı. Olağanüstü bir eşyönlülük sergiliyordu. Başka bir ifade ile yerel kökenli değil, evrenin tümüne dağılmış bir radyasyondu. Böylece uzun süredir evrenin her yerinden eşit ölçüde alınan 3 Kelvin'lik ısı dalgasının, Big Bang'in ilk dönemlerinden kalma olduğu ortaya çıktı. Üstelik bu rakam bilim adamlarının önceden öngördükleri rakama çok yakındı. Sadece tek bir dalga boyunda (mikrodalga) ölçümler yapabildikleri halde, Penzias ve Wilson, büyük patlamanın bu özgün ispatını deneysel olarak ilk gösteren kişiler oldukları için Nobel Ödülü kazandılar.
saygıdeğer hocam kutlarım anlamlı şiirinizi harika gönül güzelliklerinizi ... sevgi saygı selamlarımla...
İnanmak ne kadar kolay,kanıtlamak ise ne kadar zor, bilimsel bir gerçeği, değil mi sayıgıdeğer öğretmenim ?! Şiirime verdiğiniz bu bilimsel yorum için size ne kadar çok teşekkür etsem azdır...
Evrenin sırları gün geçtikçe daha çok çözülüyor... Madde ve enerji boyutuyla bu açınım gelecek yüzyıllar boyunca insanlığı en çok meşgul edecek, en önemli konu olma özelliğini sürdürecektir kanımca . Her yeni buluş bereberinde yeni bilinmeyenleri de sürükleyeceğinden insan oğlıunun gizemli yolculuğu uzayda sonsuza doğru dek sürecektir.Ne zaman ki her şey aslına rücû eder, başlangıç noktasına geri dönerse biz de o sıkışmış o noktasındaki yoğun kütleye intikal edeceğiz.
BİLİMSEL DÜŞÜNCEYE VE BİLGİYE SAHİP ULUSLAR OLMAYAN ULUSLARI EGEMENLİĞİ ALTINA SOKACAĞINA HİÇ ŞÜPHE YOK.HAL BÖYLEYKEN ÜLKEMİZİN BU PERSPEKTİFTEN BAKIŞLA GÖRÜNÜŞÜ GERÇEKTEN YÜREKLER ACISIDIR.
Sizi bir kez daha yürekten saygıyla selamlıyorum değerli öğretmenim.Mutluluklar sizinle olsun...
Optimist düşüncelerle kısa bir evren özeti....şiir. ... Hayat ağacını yoracak rüzgarlar.fırtınalar,kurutacak kurtlar...vs. İkinci şiirinde bekliyoruz. ... Selamlar.
Big Bang ile çekirdek O’dur bize can veren Taşıdığımız beden Büyüyen evren giderek... =========================== Kainatın fiziksel gerçeğidir Bing Bang Tebrikler ....
Muazzam bir sistem değil mi ? herşeyin özeti içimizde!.. İdrakler almıyor çoğu kere.. Ve içimiz Tanrının evi..Ve bize "şah damarımızdan daha yakın" .. Düşündüren gerçek bir şiir.. tebriklerimle..
Tanrının evi
O da gönül ; yürektir ...
...
Big Bang ile çekirdek
O’dur bize can veren
Taşıdığımız beden
Büyüyen evren giderek...
...
Dev bir hayat ağacıyız
Meyveler
Çiçek çiçek , yıldız yıldız
Her birimiz ayrı
Köken kökten bitişik
Her birimiz yapayalnız ...
....
Böylece biz
Evrenin özetiyiz...
Geç kaldığım şiir di evrenin özeti...azla özü anlatan kaleme tebrikler...