Bitmez denilen koca denizdi,eski türkiye Akşam bin lira olan, sabaha iki binlira Rüşvetsiz geçilmezdi, bir adım öteye Eflasyon canavarı yapışmıştı yakamıza .
Her parti atıp tutardı meydan meydan İşbaşına gelince oydu üstelik yakınan Bilirdik bunların hepsi, küllüyen yalan Bir kambur daha binerdi sırtımıza.
Biri iki baraj yapmış bolca atıp tutardı Diğeri işçinin elinden tuttuğunu sanardı Birside durmadan ağır sanayiler kurardı Diğeri ulaştığını sanırdı türk dünyasına.
İki adam vardı,adam gibi adam,sözün eri Toprak yolları asvaltlar yaptı eli değdi Çalıştı gecegündüz kıymeti hiç bilinmedi Özgürlük isteyenle tanıştı yapıştı yakasına.
Türkiye içe kapalı dolar taşımak suçtu Alem aya giderken, siyasiler umutsuzdu Üç kişilik yere, sekiz memur dolmuştu Yerli malı diyenler,yediler içtiler kurnazca.
Birini astılar, diğeri ne olduğu belli değil Girdaba girmişti, vatan her gelene eğil Üstümüzde asker basıkısı, değildik cahil Çalışan sevilmedi bırakmadılar kararı halka.
Biri anahtar verdi biri, sopa yedi geldi Ar bilmezler, kendi çalar kendi söylerdi Telef olduk uzun yıllar başımız dik değildi Kimin eli kimin cebinde her şey muamma.
Örtü kalktıkça, kirler çıkıyordu ortaya Diş bileyen öyle çoktuki, uzun adama Bahaneler üretildi başlandı yasaklara Her yola başvuruldu set çekti tuzaklara.
On beş yıl oldu tuzakların ardı kesilmedi Meğer ne çakallar sinmiş temizlenmedi Bazısının ya tuzu kuru ya menfati bitmişti Yoksa ne diye kızarlarki uzun adama.
Reisi sevmemeni anlarımda, ülkeni sev Görmesende türkiye, dünyada oldu dev İ.m.f verebiliyormu artık türkiyeye ödev Bankaları milleti dolandıran şimdi dışarda .
Ne parti severim, ne siyasetten anlarım Hiç menfaat aramam, arayandan uzağım Kapıma gelse, bir parili kapımıda kaparım Elli yılda çektiğimi, anlatamaz kimse bana .
Ünüversiteler bilimsiz, aydını siyasetçi Aselsanda, mühendisleri kimler katletti Köprüler, tüneller,santral bu vatanın geleceği Bir sözünmü var en büyük hava alanına.
Eski türkiye yok, hayel göreni anlamam Yalancının mumunda,bir dakika duramam Şiir dediğin gerçekleri, yazar ben atamam İnanan yoktur, su üstüne yazanlar olsada.
Reisi atıp tutsam, burası beğeni dolardı Gerçekler tahamül yok zaten anlaşıldı Bu sitede çoğu kimse, ya tatilde,ya taşındı Sadece üzülürüm, boş atıp tutanlara.
Yalan yazmak, kime ne kazandırır bilmem Palavralar diz boyu, ardı sıra gitmem Kardeşim olsada yalancıları sevmem Çok rasladım gösteriş, rol yapan burada...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
uzun adam şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
uzun adam şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Mütevazi gönlü kutlarım...
.............................................. Saygı ve selamlar..