Aklinda hic yokken Kanser denen illet gelip yakasına yapıştı O ana kadar sanki yoktu hicran Her geçen gün biraz daha biraz daha Sinsice ilerleyerek, hücreleri teker teker Eline geçiriyordu.. Anladı ki Gölgesinde barınan kuşlarıyla Ayrılık saati gelip çatmıştı kapısına!
O devasa koca çınarın Yüreğinden gözlerine aksa da Hicranın can alıcı gözyaşları Gölgesin de barındırdığı kuşlarına Belli etmeyecekti, etmemeliydi de Öyle ya zamanı mıydı şimdi Koca çınar devrilip kurusun Sevgisiyle sarıp sarmalayacağı Yeni yeni kuşlar konmuştu dallarına Her birinin Yürekleri yaralı, kanatları kırıktı.. Gölgesine omuzlarını verip, dinlenecek Uçmayı öğrenecekti her biri Bu yüzdendir ki Dayanmalıydı, dayanacaktı.. Dermansız derdine..
O ki kapısından onca gelip geçen Kapkara kışlar da bile Yaprakları dökülse de Kolu kanadı kırılsa da Gene de vazgeçmemişti Yüreği yaralı kuşlarına gölge olmaktan Onların gözünde O yıkılmaz koca devasa bir çınardı
Bir asıra dayanan yaşamında Gün geçtikçe büyüyüp Filiz verip kök salmış Gölgesin de sarıp sarmayalacağı Bir sürü yaralı yavru kuşları olmuştu Nasıl bırakıp gidebilirdi? Gözü yaşlı gözünün nuru yavrucakları Masum kocaman yürekli yavrular Gözünün içine bakıyor du Yakışmazdı O’na Dallarına sığınan kuşları Yaralı bırakıp gitmek...!
Lakin elden ne gelir di Her canlı gibi ölümü o da tadacaktı..
Son bir umutla var gücüyle ayağa kalktı Kuşlarını teker teker sarıp sarmaladı Sanki O an " Artık sıra Siz de Siz de koca devasa bir çınar oldunuz Kanadı kırık kuşlarınızı tıpkı benim gibi, Herşeye rağmen dimdik ayakta kalacak Sizler gölgenizde Onlar’ın yaralarını saracak, Uçmayı öğretecek Sonra da Onlar yavrularıña öğretecek" der gibiydi...
Binlerce Baba dan biri olan O Koca Devasa Çınar Gücünü, umutlarını, gölgesini Yüreğinden kuşlarının yüreğine aşılamaktan!! Son yolculuğuna çıkarken bile Son ana kadar vazgeçmedi...! Her şeyden önce O bir Babaydı..! Ve Baba Olmak Böyle Bir Şeydi..!!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BABA OLMAK BÖYLE BİR ŞEY şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BABA OLMAK BÖYLE BİR ŞEY şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ruhları şad olsun ecdadımızın...rahmetli babam da 1958 yılında mide kanserinden ölmüştü. mekanları cennet olsun inşallah...duygu dolu ve de duyarlı bir şiir okudum. kutluyorum. saygılarımla...
Allah merhametiyle muamele eylesin, ruhları şad olsun
Kutladım yazan yüreğini ve eserini
Gönlüne, ömrüne bereket
Sağlıcakla