Hafta sonu dağlardayım kilometrelerce yürüyorum fakat yetersiz bana!
Her gün sabah akşam en azından bir saat yürüsem iyi olacak!
Temiz hava almayınca beyin allak bullak aklım fikrim ekranda!...
Dalgınlığa bak, az önce elimdeydi evin anahtarı ara ara bulamıyorum!
Evin içinden çıkamadım Dolap beygiri gibi habire dolanıyorum!
Çıkabilsem dışarı temiz hava alırım, parkları dolanırım!
*** 2.
Yahu şu adama bak konuşuyor kendi kendine harbiden salak(!) anahtarı nerede olacak eşofmanın cebinde daha demince ayağından eşofmanını çıkarıp pantolonunu giydin; dışarı gitmeyecek miydin?!
Oh be nihayet ; aklın başına geldi kurtardın yine paçayı az kalsın sana okutup üfleteceklerdi nefesi derin bir hocayı!
Bulaştık ya internete bulduk papazı oğlum Şaban; dikkat et bunlar yorgunluğu aşan sürmenaj belirtileri korkarım , beyin ısınınca tüm devreler yanacak herkes seni deli şair diye anacak!
Şaban AKTAŞ 28.03.2018 - 23.18
ŞİMŞEK MAVİLİĞİ
bana güzellikten söz et filiz süren daldan dalda çiçekten çiçeğe konan arıya baldan...
aç kalma, çıplak kalma titreme öyle korkudan üşüme, koru sıcaklığını insanı sev kucakla hayatını aşkla!
sevgi, alınteri, emek hayatı güzel kılan bütün güzellikler için bütün zalimlerin zulmüne direnmek gerek!
bana korkulardan değil türkülerden söz et kıpır kıpır canlı, rahimde cenin sıcak kanlı, heyecanlı!
bulutları anlat bana nasıl yağdını umudun şimşek maviliğini, yeşilliğini ve suya hasret bereketini toprağın!
ögürlükten, barıştan söz et susma düşün yetimin hakkını gözet bırakma sözünü yarına sözle kır zulmünü zalimin!
ödün verme kaba kuvvete ödün kopmasın güven gerçek adalete sıyırmasın kendini suçlu hak diyen, hak yiyenden güçlü!
’Tükür yüzüne celladın’ * çünkü yaşamak hakkı kutsal kendi yüzünü görmek öncelikle senin HAK’kın! hayat senin hayatın!..
Şaban AKTAŞ 24.03.2018 - 09.45
(*) Ahmed Arif
Doğaçlama bestesi ile birlikte gelen bir şarkımdır.. Kısa zamanda beste hazır olacak bağlamam ile çalıp söyleyeceğim :)
***
LİRİK ŞARKILARIM AY GÜLÜ
Eridi bitti dolunay Gülden küle döndü bu ay Nereye kaybolup gittin Ay gülüm ay, vay gülüm vay?!
Kuşlar uçtu yedi yöne Aradılar döne döne Hem yere baktım hem göğe Ay gülüm ay, vay gülüm vay!
Yere baktım gökte buldum Ay yüzüne ayna oldum Bir göründün bir kayboldun Ay gülüm ay, vay gülüm vay!
Yüzün bir inci tanesi Gerdanında ay hanesi Aşkların en şahanesi Ay gülüm ay, vay gülüm vay!
Hilâl, yarımay, dolunay Evre evre doluyor ay Gülden küle dönüyor ay Ay gülüm ay, vay gülüm vay!
Yıl Üç Yüz Altmış Beş ise Gün ile ay Yirmi Sekiz İkimizin ruhu ikiz Ay gülüm ay, vay gülüm vay!
Şaban AKTAŞ 24.03.2018- 15.33
GÜZEL İNSANLAR
Ne çok güzel dost insan var, dönüp duran şu dünyada Kötüler de yok değil ki, iyilerden daha fazla?!
İnsan insanı sevince, sevince boğar sevince Sevmeyince çekilir mi, yaşanır mı hiç gönlünce?!
Güzel insan güzellikle, iyilikle anılır hep Güzel mutlu yaşamaya, güzel insanlardır sebep...
Bırak bencil kendin sevsin, ’En büyük tek benim!’ desin Gerçek büyük acep kimdir, onu başkası söylesin!
Büyük benim deme hâşa; sevmeye kendinden başla Sev ve yücelt milletini, yüreğinden gerçek aşkla!
Hele bak şu Atatürk’e; övmüş müdür hiç kendini Ne büyük işler başardı, sevdi bütün milletini...
Seven insan öyle yanar; ulusa canını adar Bu sevgi öyle büyüktür, silinmez sonsuza kadar...
Okunurken akşam ezan, klavye başında ozan Aktaş’ım sen neler yazdın, düş ile kaynadı kazan...
Şaban AKTAŞ 23.03.2018 - 18.19
LAYIKIYLA?!
Onu bunu anlamam Kim olursa olsun Ana avrat, din iman Şahsına ya da makamına Küf’rettirmeyecek ise bir adam Yasanın, hakkın, hukukun Gerektirdiği biçimde Tam yapsın görevini Lâyıkıyla tam!
Kaçtı yine ayarım Soyanı da Göz yumanı da Soğan gibi soyar Söven gibi Bir birine, bir birine Üstüste koyar Birbirine dayarım!
Şaban AKTAŞ 24.03.2018- 12.44
GÜLÜMSEYEN ESİNTİLER :)
DİŞİ KOBRA
Gayet emin adımlarla önüne bakarak yürüyor yolda; at kuyruğu saçlar etine dolgun, genç kısrak gibi bir bayan!..
Ay gibi yüzüne kaşla kirpik arasından öyle uzun siyah bir far çekmiş ki yukarıya doğru sanırsın çıngıraklı yılan tam bir dişi kobra; kaldırmış başını havaya!
Hışıma bak hışıma; benim halimi sorma ’Ya olduğun gibi görün ya da göründüğün gibi ol!’ dememişler boşuna!
Kız ben kocan olsam var ya ne yüzüne bakarım ne koluma takarım bırak koynuma almayı yanından geçmeye vallahi de billahi de korkarım!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DELİ ŞAİR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DELİ ŞAİR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.