Hep içimde bir heyecan Bir coşku, bir fırtına Dizgininden kopmuş atlar gibiyim ’Koş koş, yaz!’ diyor içimde bir ses, Yemeği bırak, su içmeye bile Zaman bırakmıyor bir nefes İtekliyor beni durmadan; Ayrılık mı zor Yoksa kavuşmak mı sana Kaç mevsim bahar geldi Yaz geldi, kış geçti Kar geçti dağlardan Geçemedim bir türlü sevdandan!
***
Döner durur hâlâ başım Sevdan benim can yoldaşım Yaşar mıyım ölü müyüm Aşktır benim mihenk taşım
Aşkla dilden düşen dize Can veriyor hepimize Gün çıkarken tepemize Iş’kın benim can yoldaşım
Gülen gözlerinin feri Kâlbe esin veren peri Düşürürken cemreleri Sensin gülüm tek sırdaşım
Güneş gülü aşkın hası Ruhum sevda fabrikası Alâmeti farikası Sevdan benim can yoldaşım
Nerden gelir doyumsuzluk Sanma bu bir uyumsuzluk Uzayıp giden sonsuzluk Güneş gülüm can yoldaşım
Şaban AKTAŞ 19.03.2018 - 11.37
Fotoğraf: Vikipedy Güneşin heliosferik döngüsü ve gezegenler...
F/İNİŞ
Ne sonundayım yolun Ne de başında 63. kilometre taşında Yaklaştım sona doğru, Dur oğlum; atım isss Eşeğim çüşşş, Dedi yeis ile seyis!..
Bitti artık yükseliş Bundan böyle iniş 65. den itibaren çöküş Dikkat; ayağın kayar 70. de finiş Dünya hali işte bu Hepsi belki bu kadar!..
Koş ile dur, coş ile cûş iki nokta: Çüşşş; Ardından sonsuza değin Zamansız uçuş başlar Al eline kalemi; Öyle mi, şöyle mi, böyle mi Gel, seyre dal âlemi!..
Şaban AKTAŞ 18.03.2018
Şaban Aktaş Dün, 23:19 ·
SENİ ANDIM
Seni andım uzak elde, çınladı mı yâr kulağın Gülden eser var mı tende, kurudu mu gül dudağın ?!
Kalmadı o eski şevkle o eski heyecan bende Kâlbim kırık, ruhum yorgun, bir garip hâl var bedende?!
Kırda çiçekler rengârenk, uçup gitti bir kelebek Ne tatlı dil vardı sende, arıya bal petek petek?!
Çok özledim yâr ben seni, bakışını ellerini Saçlarında çiçekçiçek yele bırak tellerini
Yanına bir varamadım; çok istedim göremedim Tel tel ipek saçlarına ellerimi süremedim
Aaah, yaram derinde bilesin, çıkıp da bir gün gelesin Bu yangın sönmez ki sensiz, gözyaşımı sen silesin!
Şaban AKTAŞ 18.03.2018
YAŞAM VE ÖLÜM
Sessizce kulak ver izle dünyayı Bir günde kaç insan gidip geliyor Yüzyıl geçsin hele varsa kolayı Eskilerin hepsi yenileniyor
Çok yaşasan haydi yüz yıl yaşarsın Sular gibi çağlar gürler coşarsın Feleğin ç/arkında kayar düşersin Kimse kaç günü var hiç bilemiyor?!
Ne büyük bir şans ki doğmuşuz bir kez Ömrün kıymetini bilmeli herkes Yaşar iken alıp verdiğin nefes Kesilince daha geri gelmiyor
Yosulun hırkası dar mı dikilmiş Varsılın serveti zor mu çekilmiş Ne var ne yok her şey yere dökülmüş Dünya hiç kimseye baki kalmıyor
Kainatın elbet bir düzeni var Güneşle kaynayan bir kazanı var Hakikatı Hak için yazanı var Amel defterini kimse silmiyor
Aktaş yaşar iken gördü ölümü Hakikat yoluna serdi k/ilimi Hak sırrına eren anlar dilimi Beni Hak’tan başka kimse bilmiyor!
Şaban AKTAŞ 17.03.2018- 19.53
GİZLİ GİZLİ
Tek bende suç, bende hata İsyanım var bu hayata (?) Hep içime ata ata Tatlı candan bezmişim ben!
Senli benli, sizli bizli Dertlerim var gizli gizli Kötü kaderi kim çizdi Hep acılı gezmişim ben!
Merhametten maraz doğar Marazından garaz doğar Her gün biraz biraz boğar Kendimi çok ezmişim ben!
Olmaz olsun kötü kader Çekilmez bunca dert keder Bunca kahır zehir yeter Nankörleri çizmişim ben!
Şaban AKTAŞ 19.03.2018 - 22.31
Fotoğraf: Şaban AKTAŞ Myra antik kenti tiyatro mask
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GÜNEŞ GÜLÜ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GÜNEŞ GÜLÜ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.