Bir yığın kitap dolu oda okunmuş ya da okunmamış, iki adet bilgisayar ortada bir çalışma masası, uzandığım yatak; ve gönlümün bütün tasası kalacak ardımda dostlar, çekip gideceğim herkes gibi ben de bunca karmaşanın ortasında bilemiyorum hiç daha kaç yıl ömrüm kaldı, umarım yarım kalmaz bestelediğim şarkılar, türküler, şiirlerim kitaplaşır günbegün ömrün sonu gün batımı gibi yaklaşır...
Sakın kimse dert etmesin; yaşayacağımı yaşadım güzel insanlar tanıdım; acılı sevinçli kederli, güzel günler gördüm hiç boş değil; soluk soluğa dolu dolu geçti ömrüm iyiden güzelden yana oldum, daha ne olsun ağzım ile kuş tutsam, dere tepe gezip tozsam bir iniş bir yokuş tutsam nefesim kesilecek dilim susacak bir gün, düz bir çizgide uzanacak yüreğimin eğrisi doğrusu, sonsuzluğa açılacak yolum...
Şaban AKTAŞ 05.03.2018 - 14.49
GÖZÜM YOLLARDA
Bir deli bahar var şu mor dağlarda Açılıp saçılmış çiçekler yolda Yâr gitti gideli neşem kalmadı Gönlüm dağ ardında gözüm yollarda
Örümcekler örüm örüm ağ örmüş Ağına düşenler ölümü görmüş Kim bir gül uğruna ömrünü vermiş Aşkın ağlarında gözüm yollarda
Sıralıdır arda ardına mor dağlar Gözüm yaşı seldir durmadan çağlar Gün batarken yanar tutuşur dağlar Gönül bağlarında gözüm yollarda
Karıncalar yüksek yapmış yuvayı Su sızmasın deyi çekmiş sıvayı Seninle kokladım gülüm havayı Yağmurlar sağanak gözüm yollarda
Şaban AKTAŞ 04.03 2018
BELKİ BİR MASAL
Benzer düşler geçti benim de bu sabah içimden böyle soğuk bir mevsimde varıp gitmek sıcak bir sahil kasabasına alıp sevgilimi yanıma başbaşa kalmak isterdim hem bugün onun da doğum günü o da çok sevinirdi ne çok mutlu olurduk ikimiz...
Ah Orhan Veli garip şairim benim ülkesi önemli değil ekvatora yakın bir yer olsun kıyısında mavi sular beyaz upuzun bir kumsal istediğim yalnızca sessizlik yalnızca dalgaların sesi ve karşımda sevgilim başka ne isterdim ki?!
Yel eserken mavi denizden efil efil gözleri gözüme elleri elime değsin rüyâ gibi bir aşk belki de bir masal bilmem kaçıncı mevsim; ne kadar çok aynı şeyleri özlemişiz ne olmuş böyle bize düşe düştüm ben de işte dize dize...
Bitmedi belki daha yarım kalan şarkılar yarım kalan aşklar gibi kaldığı yerden hep yeniden bir daha bir daha, bir daha başlar ve işte düşler denizinde yine sükutu hâyâl; en güzel yerdesin sevgili aşk ateşin içinde ateş ise yüreğimde yüreğim aşkın şiir dili...
Şaban AKTAŞ 03.03.2018 - 19.40
NERDEN BİLESİN?!
Daha senin yaşın kaç ki bilesin Anlatayım da gözyaşın silesin Dizimin üstünde sürmeli ceylan Yaş gözüne düştü nerden bilesin?!
Gözden göze damla düşer mi düşer Sevdayla yanar kâlp pişer mi pişer Bir sürmeli ceylan okyanus aşar Deryayı ummanı nerden bilesin?!
Bir damla gözyaşı deyip de geçme Ben içtim ateşi bir de sen içme Güzeller güzeli seçmeden seçme Böyle bir güzeli nerden bulasın?!
Gönül sevdi ise gözlerini yum Yalnız kâlbi dinle de ki ben buyum Gözümün yaşıyla gözünü yudum Yaşamadan aşkı nerden bilesin?!
Aktaş anlattı aşk neyin nesidir Duyup dinlediğin gönül sesidir Göğsümde bir bülbül gül kafesidir Sen gül sevmediysen nerden bilesin?!
Şaban AKTAŞ 05.03.2018
Fotoğraf: Şaban AKTAŞ KAV ÇAKMAK
İnsan olmak ancak Alet yapabilmeyi Öğrenmek ile başlar Yiyecek ekmek Hava su kadar Bilgi de gerek insana
İstediğin kadar elini göğe aç Hiçbir işe yaramaz, Çünkü bilgisiz insan Tanrıya da varamaz, O, ilk emrinde "Oku!’ dedi Okumayan karacahil Bilgisiz toplumlar tarihte Her zaman boku yedi!..
Ortadoğuya bak, Ne hale geldi Kan gölünde ördek avı(!) Emperyalist lejyonerler Amerikan uçakları En modern ateşli silahlarla Yakıp kül ediyor ortalığı...
Artık işe yaramıyor Dedemin çakmağı kavı Tanımadıysak çağımızı Teknolojiden uzak Bindiğimiz otomobili, Kendimizi düşmana karşı Savunacak silahlarımızı Yapamıyorsak uçağımızı Dilim dilim doğrayıp Yakıp kül ederken düşman silahlarıyla canı Almadıysak dersimizi nasibimizi bilimden Bin yıllık dualar Eksik olsun dilimden!..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DÜZ ÇİZGİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DÜZ ÇİZGİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.