1. kente taşınıp geleli unuttuk köydekileri çarşı pazar, marketten sebze, meyve, et, süt, yumurta, tavuk nerede ne bulduysak aldık yedik, şiştik çiftlik tavukları gibi tıka basa beslendik hastalandı çoğumuz kimimiz mide kimimiz kolon kanseri sebep hormonlu besin, yarın ne olacak çoluğumuz çocuğumuz hiç belli değil, kim ne derse desin genetiği değiştirilmiş bitkisel, hayvansal hormonlu gıdaya kimse para ödemesin en iyisi hiç yemesin!
2. nasılsa bugün denk geldi haftalık yumurta aldığım pazardaki satıcı kadın; ’Tavuğum da var abi köy tavuğu alır mısın?!’ kaçırır mıyım hiç; aldım tavuğunu bir sevindim bir sevindim haşlayınca düdüklüde mis gibi yayıldı evin içinde koku marketten aldıklarımızın hiçbirinde bu lezzet bu koku yoktu, nasıl da özlemişim suyuna da pilav yaptık yedikçe yiyesim geldi köydeki tavuk buluyor börtü böcek, tırtıl envayi çeşit otu; ete sinen tencereden, pencereden yayılan işte o koku...
3. ah köylerimizin suyu havası bolluğu bereketi dağı, taşı, ovası çayır çimen yaylağı koyunu kuzusu keçisi, oğlağı ineği buzağısı düvesi, danası, boğası hepimizi besler ülkemizin doğası, tavukları özgür bırakın kendi tohumumuzu bereketli toprağımıza kendi ellerinizle atın kendi ellerinizle ekip, dikip biçin doğal besinler yiyip, için hormonlu, genetiği bozuk gıdalardan vazgeçin; sağlıklı yaşasın insanlar genç yaşta kanser olup ecelsiz ölmesin canlar!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KÖY TAVUĞU şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KÖY TAVUĞU şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ne yapalım usta- yemeyip te ne yapacağız- söz meclisten dışarı din iman para olunca - hormonlu haram kim ne bulursa kakalıyor tezgahında- para verip hastalanıyor- bir daha para verip doktor Doktor geziyoruz - geçen sene Iğdırlı bir abim koyunu kesmiş doğramış vermiş bagajına otobüsün - kolu komşu bir hafta yedik- o gün bu gün söylüyorlar - Ahmet bey et istesene memleketten - eh işte oda olmuyor- herkesin dünyası kendine yetecek kadar- yüreğine sağlık...
KARDEŞ BEN MESLEK OLARAK TURİST REHBERLİĞİ YAPIYORUM. haftada dört defa tekne turu yapardık, her öğle yemeğinde ya alabalık ya da tavuk ızgara vardı başka seçenek yoktu, onlar da suni yemle hormonlu besinlerle beleniyorlar. Tavukların artıklarını balıklara yediriyorlar.
2-3 yıl bu böyle devam edince, mide çıkışında tümör oluştu, ve midemin üçte ikisi alındı. Yaşadıklarım tecerübeylle sabit. Ömrüm haraboldu. Şidi düzelmiş gibi olsam da 86 kilodan 62 kiloya indim. Kemoterapi ve ışın tedavisi beni tüketti. Yeniden toparlanmak çok zor. Herkes bana bakıp ibret alsın.
Doğadan ot toplayıp yesin hormonlu yemesin. Kimyasal koruyucu içeren gıdalardan, teflon tavalardan uzak dursunlar...