SÖZ MECLİSTEN İÇERİŞiirin hikayesini görmek için tıklayın Sevgili şiir dostları ,uzun süreden beri bu sitede naçisane şiir yazmaya çalışıyorum. Bu süre içerisinde beni oldukça rahatsız eden bir konu üzerine yazmış olduğum bu şiirimi sizlerle paylaşmak istedim. Belki bu sözlerim birtakım çevreleri kızdıracak ve çok olumsuz tepkiler de alacağımı biliyorum. Ancak bu tepkiler benim bu dizeleri paylaşmamı engellemeyeceği gibi kırıp üzmeyecektir. Bu sebeple sizlerden gelecek her türlü yorum ve eleştiriye saygı ile bakacağımın bilinmesini istiyorum.
Şiirlerinde sürekli aynı motifleri işleyen, oysa şair olmanın ,güzellikler sunmanın,çevresine duyarlı olmanın,yol gösterici ve akılcı olmanın çok daha güzel yolları varken bir takım sözde şiir yazan şair arkadaşlarım çok da güzel şiir yazmalarına rağmen şiirin bu yönlerini bırakmışlar ve sadece dinsel ögelerle sarılmış ve ahkam keser nitelikteki yazdıklarını paylaşmaktan büyük haz almaktalar. Belki onlar da bu şekilde mutlu oluyorlar ve insanlara faydalı olduklarını değerlendirip kendilerince cennette kapı araladıklarını sanarak kendilerini avutuyorlar. Ancak bu tür şiirleri aynı ağızlardan sürekli okumak ne kadar bıkkıntı ve sıkıntı verdiğinin farkında değiller. Siz evinizde her gün aynı yemeği yer misiniz. Hani deriz ya "Temcit Pilavı gibi" diye. her gün önümüzde aynı mönü. Bir de öyle ki konusunda otorite olmuş hepsi maşallah. Yahu kardeşim nereden bulursunuz bu kadar motifi. İşiniz hep bu konularla mı ilgili ya da gerçekten otorite misiniz. Kitap yazmanızı tavsiye edeceğim o zaman sizlere. Ha! bu konularda şiir yazmayın demiyorum ,estağfirullah ne haddime ,ancak kantarın topuzunu kaçıranlara dır sözlerim. Oysa ki benim de dini nitelikli şiirlerim mevcuttur. Artık şiir yazmaktan çok bu konudaki fikirlerini yaymak ve beyin yıkama boyutunda sunmaya çalışanlaradır tüm sözlerim. Beni rahatsız eden konu da tam bu dur. Tüm şiir canları ve zaman zaman dini içerikli şiir yazanları da bu düşüncelerimin muhatabı kadul etmiyorum.Onlar da böyle algılamasın lütfen. Kendilerini tenziye ederim. Selam ve saygılarımla.
YEŞİL ZEMİN BEYAZ YAZI
Bağırıyor sayfası, çıktığınca avazı Sanırsın söyledikleri tanrı niyazı Yeşil zemine atmış bir beyaz yazı Kendini mi kandırırsın be hey *uyanık Motifleri çalmış hep aynı yerden Çalıp söylediği hep aynı telden Sözler tanıdık sanki o kutsal dilden Kendini mi aldatırsın be hey uyanık Dostluk kardeşlik anlatmak varken Herkes bir taraftan huzur ararken Memlekette birçok yara kanarken Ruhunu mu avutursun be hey uyanık Bırak isteyen kitaplardan okusun Bozma şiirlerin güzel dokusun Bilmem sen hangi soysuzun ...........sun Dinime mı sarılırsın be hey uyanık Çok şükür Mevla’m bir akıl vermiş Sana ne dediyse bana da dermiş Söylediklerini ancak zavallı yermiş Sözüme mi darıldın be hey uyanık. Cemil’im , bu konuda benim fikrim bu Fikrim neyse bilesin ki, zikrim bu Kirletmek istemezdim senle ruhumu Ne yapıyım duramadım be hey uyanık Cemil YILDIZ 16.05.2008 * Dize sonlarındaki "Uyanık" kelimesi yerine farklı bir kelime kullanmıştım fakat kendi kendime sansür uyguladım ve kullanamadım. |
din tuçarlığını yapanla dini şiir yazmak ayrı şeyler. bunları ayırmak gerek diye düşünüyorum.
yoksam. yunus emreler mevlanalar olmazdı.
saygılar.