Güzel Atlar Ülkesi’nin gülüsün Erciyes lalesi, dağ sümbülüsün Coşsun Kızılırmak, sevdan yürüsün Başıma düşürür yağan kar seni
Bir yıl daha işte gitti gidiyor Bilmem gülüm acep şimdi n’ediyor Aşk ateşten gömlek haydi giy diyor Atar cehenneme bu efkâr beni
Şaban AKTAŞ 31.12. 2017- 18.04
SAHNEDEKİ AŞK
Sen beni bilirsin, ben de seni yâr Saklımız gizlimiz yok bizim bizden Bana uyan her şey sana da uyar Alırız istersek birbirimizden
Siler zaman bir gün sen ile beni Kâlbe kâlbin gibi dostun bil beni Hayat sahnesinden silmeden seni Kâm alsın gönüller gel dirimizden!
Suya yazılan düş düşmez satıra Unutulur bir gün gelmez hatıra Gün her gün mutluluk umut getire Kırılmasın kâlpler birbirimizden!
Herkes bir zamanlar biz gibi gençti Kim kimi sevdiyse yâr diye seçti Karşılıksız seven kül oldu geçti Sevip kurtulalım her derdimizden
Şaban AKTAŞ 31.12.2017 - 16.09
Fotoğraf: Şaban AKTAŞ
HAVADAN SUDAN
Islandım diyorsun yağmurda Buğul buğuldur şimdi Dudağın gibi penceren, Haydi geç kalma, Uyuyup yeterince Uyandıysan çık hemen Yine yağmura tutulma Kara kaşlı, sürmeli ceren, Pazara çıkmışken Bulabilirsen şiir de al biraz Eve gelince düş kurarsın, Tam şiirlik Pazar’dı Yârim olsa yanımda Bana şiir yazardı dersin Bir çift hilâl kaşın ile Kömür karası kirpiklerin Sürmeli gözler oynar aşkla Şiir kaynar tenceren Semiramis!..
Şaban Aktaş 30.12.2017 - 15.27
Şaban Aktaş 31 Aralık 2017, 10:38 ·
GÜNAYDIN
Eski yılın son günü Gece 00.00 da Sıfırlayıp zamanı Acıları durdurmak, Geleceği umutla Yeni Yıl’a kurmak isterim!..
Sevgi barış Özgürlük içinde Herkes dost Herkes sevgili, Ne şehit cenazesi Ne savaş Ne de gözlerde yaş!
Bilimin ışığıyla Aydınlansın beyinler, Yoluma yoldaş isterim Kimse kuruş çalmasın Arsız hırsız kalmasın Anlasın başımız/da/kilerde (!) .. Arkadaş, Adam gibi baş isterim!
Biliyorum gece 00.00 da Kirli sular durulacak Yüreklerde aşk ile Yeni bir heyecan Her gün dünya Eskisinden daha temiz, Alınteri, emek ile Saniye saniye Yeniden kurulacak!..
Şaban Aktaş 31.12.2017 -11.30
GERZEK ADAM
Avucumdaki bir fosil Kaç milyon yıllık kim bilir Bize göre çok çok eski Kaç türden sonra Evrim geçirmiş Kaçıncı yeni nesil; Bir denizyıldızı, Bre ahmak Ademoğlu Evrim’i de Darwin’i de Kaldırdın dersten Arapça öğrenip Okursun tersten, Silebiliyor isen haydi Torosların zirvesinde Taşın toprağın içinde Sular çekilince Taşlaşan tarihi de sil Silemezsin, doğa zeki Hiçbir canlı Senin kadar gerzek değil!
Şaban Aktaş 01.01.2018 - 12.30
Fotoğraf: Şaban AKTAŞ
TAKVİM YAPRAĞI
Güneşli bir Akdeniz günü Masmavi gökyüzü Yüreğim özlem sürgünü Takvimler 1’i gösteriyor 1 ise seni; Biricik sevgilim, Şimdi hiçbir şey Eskisi gibi yerinde değil; Yıktılar biliyor musun Yüreğim gibi Okuduğun Meslek Lise’ni!..
Ne hikmet var ise sende Resimler senden yana Güneşi çeksem gülpembe Serviler yeşerip filiz filiz Boylanıyor gövdende Ocak başındayız Dağlar bembeyaz kar Oysa yüreğim Tam ortasında ocağın Yüreğimin ortasında nâr Külden geçiyor hatıralar...
Şaban Aktaş 01.01.2018 - 14.40
Fotoğraf: Şaban AKTAŞ
BİR YOL TÜRKÜSÜ
Biz bir uzun yola düştük Hiç uzun gelmedi bize Hem konuştuk hem gülüştük Hiç hüzün kalmadı bize
Daha ne yollar yürürüz Çiçekli dallar görürürüz Baharda kalır gönlümüz Daha çok var ölmemize
(Beraber uzar ömrümüz Daha çok var ölmemize)
Ne dikenli bir çalısın Ne de papatya falısın Sen benden de vefalısın Hiç nazar değmesin bize!
Al bu mavi senin olsun Duyguların derin olsun Yüreciğin serin olsun Yangınlar gelmesin bize!
Ağrılarım dindi birden Ayağım kesildi yerden Vazgeçemem nazlı yârden Ateş düşer sinemize!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
YILBAŞI GECESİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
YILBAŞI GECESİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.