eskiden kahvemi şekerli içer, kunduramı lostra boyar pazar filesine astığım kese kâğıdı rızıkla nemalanırdım dağarcığımın boş arsalarına tapusuz hayaller kurar gelecek adına kalıcı işler yapmayı planlardım eskiden yeni mandallar aldığım eskiciden daha eskiydik paçaları ispanyol pantolonlarım birkaç mandal ederken her astarı tozutmuş ceketim de çitileme leğenimizdi eskiden eski kıymetliydi, çünkü biz yeniyi iyi bilirdik şimdi yine yeniden eskiden olduğu gibi seven sevdalar dünyayı kaldıracak kadar güçlü, babama yaslanmış anam çilekeşliğin timsali, beni doğuracak kadar fedakar babam olsak! olsak da eskinin bize bugün yeni olan her şeyini ansak mesela sabahları ekmek kızarttığım maşa altı sobamızı lütfedilmiş küçük bahçemize diktiğimiz kanada güllerini hayallerin idolü pembe renkli küçük, iki oda evimizi tatilde gittiğimiz gaz lambalı, lüküslü, oradaki köyümüzü ansak! yad etsek, yad ellerde kalmış uzak akrabalarımızı ikindiye yetişmek için evin önünden geçen tonton sakallıyı selam verirken almaya utandığımız mütebessim yüzleri hatırlasak! hatırlasak, ne kadar az hasetli ve hırslı oluşumuzu yeniden tanısak alt komşunun kayın biraderini, karşının eltisini her kapı çaldığında postacıdır desek, siyahbeyaz film artistleri ciddiye alsak da, ekrana buseler kondursak ve yeniden... eski olduğu için değil, bize kalmadığı için özlesek.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ESKİDEN... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ESKİDEN... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.